شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار جزو برترین استان‌ها در پیشرفت تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 26 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور استانداران کل کشور برگزار شد و سید علی احمدزاده رئیس شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون و سامانه ملی رصد اشتغال، کهگیلویه و بویراحمد جزو برترین استان‌ها در پیشرفت تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان برتر در کاهش نرخ بیکاری است و در حال حاضر با ۶.۸ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

احمدزاده با بیان اینکه دغدغه دولت برای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بالا است، اظهار کرد: رئیس جمهور در این نشست بر آسیب شناسی وضعیت اشتغال استان‌ها، بررسی توان بانک‌ها و استفاده از تجربه استان‌های برتر برای بهبود وضعیت اشتغال کشور تأکید کرد.

وی افزود: در آغاز دولت در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۱۰.۲ بود، پایان سال ۱۴۰۰ به ۹.۱ رسیده و در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان به ۷.۳ رسیده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان همیشه جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا بود، و این اولین بار است که نرخ بیکاری در استان از متوسط نرخ بیکاری کشور کمتر شده است.

وی بیان کرد: کاهش چند درصدی نرخ بیکاری نتیجه عملکرد کارگروه اشتغال استان و پیگیری‌های مستمر است که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اشتغال است.

احمدزاده عنوان کرد: رئیس جمهور سریعا پس از پایان سفر به اندونزی شورای عالی اشتغال را تشکیل داد و این دغدغه مندی برای پیشبرد کار، نتیجه خود را در تغییر وضعیت استان‌ها با نرخ بیکاری بالا نشان داده است و استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی در سامانه ملی اشتغال جایگاه برتر را کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار