آنچه در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد
خطیبان نماز جمعه این هفته مناطق مختلف استان به موضوعات متعددی پرداختند از جمله ، لزوم تغییر مدیران نا همسو ، وضعیت معیشت و مسکن و یک نکته خاص در خصوص شورش اداری در استان !
کد خبر: ۱۱۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 26 May 2023

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطیبان نماز جمعه این هفته مناطق مختلف استان به موضوعات متعددی پرداختند از جمله ، لزوم تغییر مدیران نا همسو ، وضعیت معیشت و مسکن و یک نکته خاص در خصوص شورش اداری در استان !

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به دو موضوع مهم اشاره کرد و خطاب به مسئولان استانی گفت: فردی را به عنوان مدیرکل انتخاب می‌کنند و سپس در کمترین زمان ممکن او را برمی‌دارند.
وی گفت: اگر ملاک گذاشتن مدیرکل و رئیس سازمان انسان‌های توانمند و متعهد و متخصص هستند از اول چنین افرادی را انتخاب کنید تا نیازی نباشد آن‌ها در کمترین زمان ممکن برکنار شوند مگر پست‌ها جای آزمایش و خطاست؟
امام جمعه یاسوج گفت: اگر کسی برنامه خوبی دارد و متخصص و متعهد است از او حمایت کنید دنبال حرف این و آن نباشید که این گونه حرکت‌ها مشکل به وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه با عوض کردن‌های پی در پی کار پیش نمی‌رود گفت: این یک خسارت بزرگ برای انقلاب و مردم است از همان اول باید انتخاب خودتان را بکنید.
حسینی در ادامه به مشکلی دیگر در استان که آن را شورش اداری نامید اشاره کرد و گفت: یک عده می‌گویند، چون فلان آدم را عوض کردی استعفا می‌دهیم که معنای آن شورش اداری است.
امام جمعه یاسوج افزود: شورش اداری کار خطرناکی است این کار‌ها یعنی چه؟ شما حق ندارید که چنین کاری انجام دهید. با این کار‌ها باید برخورد جدی شود.
امام جمعه گچساران گفت: بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان باید جدی گرفته شود و این چه سری است که گچساران هر هفته آتش‌سوزی دارد و باید تدبیر شود.

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد
توصیه به طالبان!
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران گفت: مسئولین محترم در سطح کشور بیشتر به این نکات حضرت آقا توجه داشته باشند، هرچند همان کشور‌های مدعی اقتصاد هم با چالش‌های و مشکلات بسیاری هم‌دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما ظرفیت‌ها و منابع فراوانی در کشورمان وجود دارد که باید به بهترین شکل ممکن استفاده و بهره برد.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: مسئله دیگر چطور می‌شود یک نفر چندین هزار میلیارد تومان از بانک وام می‌گیرد و گاهی اوقات یک جوان برای گرفتن وام ازدواج هم مشکل دارد، این یعنی همان بحث است که کسی که عالِم نیست و تقوا ندارد تصمیم گیر می‌شود.
خطیب جمعه گچساران گفت: اول خرداد آغاز چندین دور از مجلس شورای اسلامی است که به همه نمایندگان و نماینده محترم شهرمان تبریک عرض می‌کنم، حضرت آقا فرمودند که مجلس باید انقلابی عمل کند و توصیه‌ای به نمایندگان ملت دارم که این فرمایشات آقا بار دارد و اینکه نمایندگان مجلس بایستی انقلابی، جهادی، مردمی به دنبال حل مشکلات مردم با رعایت عدالت و تقوا باشند.
وی افزود: بنابراین اگر کسی توجه به ولایت نداشته باشد ولو در هر منصبی که باشد هیچ ارزشی ندارد، معیار این حکومت، اسلامی بودن و ولایی بودن است پس همه باید تابع محض امر ولایت باشیم؛ اما عزیزانی که بنا دارند نامزد انتخابات شوند از الآن تلاش کنند خودسازی کنند از خدا بترسند و برای رضای خداوند به میدان بیایند و اگر واقعاً می‌توانند که هم مطیع فرمان ولایت باشند و هم واقعاً توان مخلصانه برای حل مشکلات مردم داشته باشند، به صحنه بیایند که در غیر این صورت به صحنه نیایند.
امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دلار در حال سقوط است و چندین کشور مهم جهان می‌خواهند از زیر سلطه دلار خارج شوند و ایران دارد جهان را آگاه می‌کند و ایران تأثیراتی در شرق و غرب جهان ایجاد خواهد کرد و باید قدردان این موهبت بزرگ باشیم.
وی افزود:، اما توصیه‌ای به گروهک طالبان دارم که زیاد خودتان را بزرگ نپندارید و عزت و عظمت ایران اسلامی در جهان را ببینید. ایران اسلامی خیلی به افغانستان خدمت کرد و بدانید که نمک‌خورده‌اید و نمکدان نشکنید که نمک به چشم خودتان می‌رود.
وی افزود: بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان باید جدی گرفته شود و این چه سری است که گچساران هر هفته آتش‌سوزی دارد و باید تدبیر شود.

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد
فتح خرمشهر‌های اقتصادی
"سیدنورالله افشار" امام جمعه چُرام در خطبه دوم نمازجمعه چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مسئولینی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند و مردم را با عملکردشان ناامید کرده‌اند از مصادیق جریان نفوذ هستند.
وی با بیان اینکه این دسته از مسئولان که به جریان نفوذ تعلق دارند همیشه شعار " ما نمی‌توانیم" و "سازش با جهانخواران" را سَر می‌دهند، خاطرنشان کرد: این شعار‌ها و این دسته از مسئولان از مصادیق بارز جریان نفوذ هستند.
حجت الاسلام افشار با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های صورت گرفته در فتح خرمشهر، یادآورشد: به دلیل وجود شبکه نفوذ، فتح خرمشهر به درازا کشید.
افشار تاکیدکرد: وقتی دست شبکه نفوذ قطع شد و ارتش و سپاه باهم متحد شدند، فتح خرمشهر اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی در فشارند، تصریح کرد: باید فتح خرمشهر‌های اقتصادی هم صورت گیرد تا شاهد بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی باشیم.
امام جمعه چُرام گفت: در مسئله تورم، بیکاری و رشد و تولید، زمانی که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم.

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد
۶۰ هکتار زمین بنیاد مستضعفان در باشت دست چه کسی است؟
حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز گفت: آنچه عده‌ای در کشور نوشتند مهار تورم، ولی خواندند بهار تورم، عده‌ای از جمله سهامداران بزرگ فلزات پتروشیمی و معادن همان سیاست قیمت گذاری دلاری با نرخ جعلی را ملاک قرار دادند و باعث تورم شدید در سه ماهه اول سال شدند.
وی گفت: تا زمانی که این مسئله حل نشود این قصه پر غصه تورم وجود خواهد داشت برای مهار تورم علاوه بر مطلب بالا دو ناترازی باید حل شود یک ناترازی بانکی اعطای وام‌های کلان به نام مشارکت اقتصادی به شرکت‌های مختلف یا وام‌های چند صد میلیاردی به اشخاص مختلف که این اقساط وام‌ها را پرداخت نمی‌کنند و در ملک و زمین سرمایه گذاری می‌کنند باعث افزایش نقدینگی و ناترازی اقتصادی می‌شود.
گنجه‌ای گفت: دوم ناترازی بودجه منابعی را برای دولت در نظر بگیریم و بعد بیش از منابع مخارج دولت را تعیین کنیم که مجبور به استقراض از بانک مرکزی شود باعث افزایش پایه پولی حجم نقدینگی و تورم می‌شود.
امام جمعه باشت ضمن اعلام نگرانی از قیمت‌های سرسام‌آور مسکن در شهرستان و بالا بودن تعداد مستاجران در باشت از نبود مسکن ملی گلایه کرد و گفت: با توجه به وجود زمین‌های بنیاد مستضعفان در شهرستان که حدود ۶۰ هکتار است چرا باید طرح مسکن ملی در اجرا نشود و این همه مستاجر با کرایه‌های بالا در شهر وجود داشته باشد.
امام جمعه باشت گفت: مسئولان شفاف سازی کنند که زمین‌های بنیاد مستضعفان کجا هستند و دست چه کسانی است؟

شورش اداری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیران ناهمسو و همسوی ناکارآمد را برکنار کنید
امام جمعه بهمئی گفت: راه عبور از این وضعیت هم اولویت دادن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عمل به شعار سال، برکناری و خداحافظی با مدیران ناهمسو و همسوی ناکارآمد است.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جریان اغتشاشات سال قبل، مدیریت‌های ضعیف میانی و ضعف نظارت‌ها باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود راه عبور از این وضعیت هم اولویت دادن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عمل به شعار سال، برکناری و خداحافظی با مدیران ناهمسو و همسوی ناکارآمد و کنترل و بازرسی دقیق و مدبرانه بر بازار است اگر این شد مردم شیرینی خدمات دولت را متوجه خواهند شد.
وی اظهار کرد: دو عامل اصلی تورم ناترازی بانکی و ناترازی بودجه است نا ترازی بانکی یعنی بانک‌ها بیش از منابعی که در اختیار دارند تسهیلات و وام بدهند وام‌های ۱٠٠ میلیاردی به اشخاص و شرکت‌هایی که بازپرداخت آن دچار معوقات و این باعث افزایش نقدینگی و آثار تورمی ایجاد میکند ناترازی بودجه‌ای یعنی بیش از منابعی که داریم مخارج دولت را تعیین کنیم و در پایان سال وقتی با کسری بودجه مواجهه شدیم استخراج از بانک مرکزی و این افزایش پایه پولی حجم نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
صلواتی گفت: برای کاهش این ناترازی باید چکار کنیم؟ اول باید بانک مرکزی ناترازی را حذف کند لازمه‌ی آن اختیارات بیشتر است که در این دولت دارد راه دوم کار مشترک دولت و مجلس برای کاهش این ناترازی بودجه‌ای است که جلوی اختصاص بودجه‌ی بیشتر از منابع گرفته شود اگر دولت به این ملتزم شود و بماند شاهد کاهش تورم خواهیم بود.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جوانان عزیز یکی از نقاط سیاه کارنامه‌ی رضا خان واگذاری بخش‌هایی از خاک ایران به خارجی‌ها است انگلیس برای تامین منافع اش به رضا خان امر میکرد که آب هیرمند بین تهران و کابل تقسیم شود ایران را از سرچشمه‌ی هیرمند محروم کرد مجبور بود چشم پوشی کند این بذل و بخشش‌های رضاخان امروز هم دودش به چشم مردم میرود رضا خان تحت حاکمیت انگلیس و پهلوی دوم تحت حاکمیت آمریکا این خیانت‌ها را در حق ملت و کشور ما انجام دادند امروز همین حق آبه‌ی ایران از هیرمند باعث اختلاف با افعانستان شده است.
صلواتی در پایان خاطر نشان کرد: دولت با درک درست شرایط مردم سیستان به حاکمان طالبان اخطار داد دولت در احقاق حق مردم عزم راسخ دارد، اما راهکار آن هم کار کارشناسی و مذاکره‌ی فنی است نباید آب هیرمند محل تسویه حساب با طالبان قرار بگیرد دشمن میخواهد این اختلاف بین حاکمیت را تبدیل به اختلاف بین دو ملت کند و میخواهد در ایران تنش آفرینی کند باید با دیپلماسی صحیح نه رسانه‌ای برای از بین بردن تنش‌ها تدابیر لازم به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار