گفتگوی اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
یک تیم فعال دانش آموزی در حوزه هوش مصنوعی از استان محروم کهگیلویه و بویراحمد توانسته در رقابتی سخت همه تیم‌های اعزامی از سراسر دنیا را مقهور دانش خود کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱ 27 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روز‌ها یک موفقیت غرورآفرین در حوزه علم و فناوری برای ایران آن هم در سطح جهانی تیتر یک رسانه هاست.
یک تیم فعال دانش آموزی در حوزه هوش مصنوعی از استان محروم کهگیلویه و بویراحمد توانسته در رقابتی سخت همه تیم‌های اعزامی از سراسر دنیا را مقهور دانش خود کند.
این تیم با کمترین امکانات، اما با همدلی و نبوغ خود و پیگیری خوب مسئولین مدرسه، آموزش و پرورش و از همه مهمتر مربی تیم، توانستند برترین‌های جهانی در حوزه هوش مصنوعی را پشت سر بگذارند.
در آئین تجلیلی که از این دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد، ضمن بیان جزئیاتی از وضعیت مسابقات، گلایه‌های مهمی هم از سوی برخی حوزه‌ها مطرح شد.

فیلم / گفتگوی اختصاصی تابناک با نخبگان هوش مصنوعی

در کنار دانش آموزانی که از مسئولین می‌خواستند نسبت به ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها برای همه دانش آموزان استان برای پژوهش در حوزه هوش مصنوعی همکاری داشته باشند ، مربی این تیم به شدت از عدم همکاری دیگر دستگاه‌ها به خصوص استانداری و پارک علم و فناوری با آموزش و پرورش گلایه داشت.
معاون امور عمرانی استانداری هم خود گلایه دیگری داشت و از عدم اطلاع از وضعیت این تیم به دلیل عدم اطلاع رسانی به مجموعه استانداری گلایه داشت.
شهامت معتقد بود که این تیم، باید خیلی قبل‌تر از اعزام به مسابقات جهانی به استانداری معرفی می‌شد تا نسبت به رفع مشکلات آن‌ها و تهیه امکانات همکاری شود. البته شهامت این نوید را هم داد که ضمن دعوت این دانش آموزان به شورای برنامه ریزی، در ادامه مسیر نسبت به همکاری با آن‌ها اقدام شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان هم که خود مورد انتقاد مربی تیم و برخی مسولین آموزش و پرورش بود، بی اطلاعی خود و حوزه تحت مدیریتش از این موضوع، آن هم با وجود اینکه تنها مرجع پیگیری و سر و سامان دادن حوزه علم و فناوری است را نتیجه سهل انگاری و برخی ناهماهنگی‌ها دانست.
البته دکتر فرزین این نوید را هم داد که در ادامه تلاش خواهد کرد که با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش نسبت به شناسایی نخبگان و کمک به طرح‌ها و پژوهش‌ها در مدارس همکاری لازم را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار