حجت الاسلام والمسلمین ادیبان گفت: رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی برای تورهای گردشگری الزامی است و در صورت بی‌توجهی با برخورد قانونی روبرو می‌ شوند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 28 May 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران، روانبخش دیهیم خوب روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ساماندهی تورهای گردشگری در گچساران که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت اظهارکرد: دغدغه مسئولان دفاتر سیاحتی زیارتی گردشگری کاملا به جا و قابل تامل است .

وی افزود : از آنجا که فعالیت آژانس های آزاد بر، در زمینه عتبات عالیات افزایش یافته لذا از طریق قانون فعالیت اینگونه آژانس ها رصد میشود.

دیهیم خوب تصریح کرد : همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ضرورت دارد.

وی افزود : با توجه به آغاز فصل سفرهای زیارتی و اماکن مذهبی و گردشگری؛ تعدادی از افراد بدون اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه اقدام به برگزاری تورهای غیر مجاز میکنند که ضرورت دارد بدانند برنامه‌هایی که قصد دارند برگزار کنند باید سببی در راستای فرهنگ عمومی مردم برای فرهنگ دینی و نشر برای شناخت دین و ائمه باید باشد و رواج سفرهای زیارتی با تعامل تورهای گردشگری مساعدتر میشود و در این راستا همه تورهای گردشگری گچساران چه با مجوز چه بدون مجوز ساماندهی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صدرا ادیبان دادستان گچساران هم افزود: باید بین تور گردشگری و حرکت‌های ‌گروهی غیرمجاز تفاوت قائل شد، زیرا اخباری که با عنوان تورهای گردشگری غیرمجاز منتشر می‌شود باعث بروز سوء‌تفاهم و متضرر شدن برگزار کنندگان تورهای رسمی شده است.

وی ادامه داد: تقاضا می کنیم گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیبان گفت: رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی برای تورهای گردشگری الزامی است و در صورت بی‌توجهی با برخورد قانونی روبرو می‌ شوند.

ادیبان تاکید کرد : فعالیت تورهای آزادبر گردشگری در شهرستان گچساران که در آن جرم انگاری گزارش شود برخورد قانونی می شود.

وی گفت خانه های مسافرهم باید مجوز داشته باشند .

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان گچساران نیز گفت: چهار دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری هم اکنون در شهرستان گچساران با مجوز و نظارت اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در حال فعالیت هستند.

رحیم خردمند افزود : برای اجرای تورهای ورودی و روتق گردشگری داخلی دفاتر موظفند در اجرای تورها از راهنمایان دارای کارت معتبر و مورد تایید از میراث فرهنگی و گردشگری باشد .

وی اظهار داشت : فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی باید دارای مدیرفنی باشند و در محل کار حضور مدیر فنی الزامی است و در غیاب مدیر فنی دارنده مجوز یا مدیرعامل شخص حقوقی مکلف به حضور در دفتر گردشگردی است.

خردمند ادامه داد : دفاتر برای شروع فعالیت باید شرایط عمومی صدور پروانه بهره برداری بند ب را داشته باشند شرایط عمومی صدور پروانه بهره بردای بند ب را داشته باشند شرایط عمومی شامل التزام عملی به اسلام و دین مبین اسلام را باید داشته باشند شرایط تخصصی که شامل داشتن مدیر فنی که به یکی از زبانهای خارجی ترجیحا انگلیسی آشنایی کامل داشته باشد و گواهینامه فارغ التحصیلی از آموزشگاهها مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای خدمات سیاحتی گردشگری داشته باشند.

وی گفت : هر دفتر خدمات مسافرتی خارج از دستور العمل نظارت بر دفاتر باشد و مرتکب جرم گردد خلاف قانئون می باشدو مطابق با قانون با مسئول دفتر دارای مجوز برخورد میگردد.

خردمند بیان کرد : همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون اخذ مجوز بند پ از سازمان حج و زیارت نمیتوانند نسبت به تور گرددانی زیارتی اقدام نماید و قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی و انتظامی است .

وی اضافه کرد : ارائه گزارش عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی بصورت ماهانه بع اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان الزامی است .

خردمند گفت : جابجایی هرگونه مسافر بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی و حج و زیارت ممنوع بوده و عواقب هرگونه خطرات احتمالی به عهده شخص دایر کننده تور بوده و مطابق با قانون رفتار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان گچساران اظهار داشت : ۲دفتر به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های نظارتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری تعطیل شدند.

به گفته وی ۱ خانه مسافر دارای مجوز ذر شهرستان وجود دارد.

گفتنی است افرادی که قصد عزیمت به مسافرت‌های مذهبی و گردشگری دارند تنها از طریق آژانس‌های مجاز مسافرتی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار