معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان و دختران در جمهوری اسلامی پیشرفت‌های خوبی به دست آوردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 28 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند در جشن دهه کرامت دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) افتخار مملکت و دختران ایران است به همین مناسبت خجسته میلاد این بانوی بزرگوار به نام روز دختر نام‌گذاری شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس آیات قرآن در خانه‌ای که دختران باشند هر روز فرشتگان ۱۲ رحمت و برکت به آن خانه می‌فرستند و فرشتگان برای زیارت می‌آیند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان در جمهوری اسلامی ویژه مورد توجه قرار گرفتند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی تعداد زنان ورزشکار در عرصه‌های بین المللی ۶ تا ۸ نفر بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به زنان در همه عرصه‌ها خصوصا حوزه ورزش شد.

دکتر پیوند بیان کرد: آمار زنان ورزشکار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۲ هزار نفر است و بسیاری از آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی افتخار آفرینی کردند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قبل از انقلاب تعداد دانشجویان خانم کم بود، اما به برکت انقلاب اسلامی زنان بیشتر از مردان متقاضی شرکت در کنکور و حضور در دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: در حوزه پزشکی قبل از انقلاب بیشتر پزشکان ما هندی و بنگلادشی بودند و پزشک خانم نداشتیم، اما امروزه بیشتر متخصصین و فوق تخصص‌ها زنان هستند.

به گفته معاون استاندار علی‌رغم همه مشکلات، کشور در حوزه زنان رو به پیشرفت و تعالی است و با توجه به اینکه امروزه اصلی‌ترین مسئله‌ی کشور اقتصاد است، ورود دادن مردم و حلقه‌های میانی به اقتصاد می‌تواند منجر به مقاوم سازی اقتصاد ملی شود.

وی افزود: مردم ظرفیت اصلی ما برای مقابله با بحران‌ها بوده آمد و در شرایط پیش روی اقتصادی تکیه به این ظرفیت الهی تنها راه عبور از ناملایمات است.

در ادامه دانشجویان به بیان خواسته‌ها و مشکلات دانشکده فنی و حرفه‌ای پرداختند که مقرر شد درخواست دانشجویان جمع‌آوری و در جلسه‌ای به ریاست استاندار و با حضور مسئولان دانشگاه مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار