در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت مطرح شد
نماینده ولی فقیه در استان : در شان مرکز استان مدارس اجاره‌ای و مدارس کانکسی با کمبود شدید امکانات و فضا نیست. کاملا مشخص است که یک سهل انگاری اداری در گذشته صورت گرفته است . چرا آینده نگری نکرده اند؟
کد خبر: ۱۱۰۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 28 May 2023

آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش، مسئول بسیج رسانه، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نماینده، ولی فقیه در استان در این آئین گفت: کار آمورش و پرورش تربیت انسان است که باید انسانی در طراز دین و انقلاب تربیت شود.
آیت الله حسینی افزود: در تربیت اسلامی، علمی، فرهنگی و دینی همه باید کمک کنند و این مفهوم را باید همه جامعه به خوبی درک و همکاری کنند.
وی ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها در بالا بردن فهم عمومی و دستگاه‌ها نسبت به عملکرد آموزش و پرورش بسیار بالاست.
آیت الله حسینی گفت: باید مسئولین و والدین توجه ویژه داشته باشند هر چند آموزش و پرورش مسئولیت مستقیم در تعلیم و تربیت دارد، اما عدم همکاری اولیا و حتی ادارات کار آموزش و پرورش را بسیار سخت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش کم نیست و باید پرسید که چرا دولت‌ها توجه نداشته اند؟ در شان مرکز استان مدارس اجاره‌ای و مدارس کانکسی با کمبود شدید امکانات و فضا نیست. کاملا مشخص است که یک سهل انگاری اداری در گذشته صورت گرفته است . چرا آینده نگری نکرده اند ؟
آیت الله حسینی گفت: اگر کمبود‌ها در موارد دیگر بود به نحوی حلش می‌کردند، اما وقتی به فرهنگ می‌رسد بهانه‌های مختلف آورده می‌شود!
وی افزود: مشکلات را باید به مردم گفت، افراد خیر و توانمند وجود دارند که می‌توانند کمک کنند.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: برخی هزینه‌ها در مواردی می‌شود که آدم تعجب می‌کند، اما وقتی نوبت به حوزه فرهنگی و کمک به آموزش و پرورش می‌شود عده‌ای بهانه می‌آورند.
آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌های سنگین دشمن بر علیه نظام و مردم اشاره کرد و گفت: در سالیان متمادی بعد از دوران پیامبر و حکومت امام علی کمتر حکومتی با این ماهیت شیعی در جهان شکل گرفته است و امروز این مهم اتفاق افتاده است ان هم به سختی و با مشقت فراوان. دشمن روی جوانان، معلمین، نوجوانان متمرکز شده که ان‌ها را از ارزش‌های دینی دور کند . ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش در مسیر شایسته خود قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش بزرگ آموزش و پرورش در تربیت انسان‌ها افزود: معمولا هوسرانی‌های یک نفر باعث بروز جنگ‌های بزرگ و به آتش کشیده شدن دنیا شده است.
آیت الله حسینی گفت: تربیت خوب و الهی یک انسان می‌تواند منجر به نتیجه خیر برای کل دنیا شود مانند امام خمینی (ره) که دنیا را به مسیر حق طلبی هدایت کرد و یا اینکه تربیت بد صورت گیرد و انسانی قدرت بگیرد که شر مطلق است و دنیا را به جنگ و آتش بکشاند مانند، ترامپ، بایدن، ناپلئون و بسیاری از حکام ظالم که در دنیا جنگ و آتش افروختند.

مدیر کل آموزش و پرورش هم در این آئین ضمن تقدیر از مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گفت: همواره تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته ایم و خواهیم داشت و انتظار داریم که همه به هر نحوی که می‌توانند بخشی از موضوعات را به دست گرفته و آموزش و پرورش را کمک کنند.
حسنعلی عزت خواه افزود: به وجود انتقاد از عملکرد مدیر و دستگاه اعتقاد داریم، اما رسانه‌هایی که انتقاد منصفانه دارند را ارج می‌نهیم و کسانی هم که در بیان انتقاد انصاف ندارند را دعوت می‌کنیم که از اشتباه خود برگردند و منصفانه قلم بزنند.
عزت خواه در پایان با بیان اینکه ما هیچ چیزی را از مردم و رسانه‌ها مخفی نمی‌کنیم، اظهار داشت: به صراحت مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرده و می‌کنیم و در پیشگاه خدای خود سربلند هستیم که هم مشکلات را مطرح کرده ایم و هم دست یاری به سوی مردم و دیگر مسئولین برای همکاری در حل مشکلات آموزش و پرورش دراز کرده ایم و هم خود در حل مشکلات کوتاهی نمی‌کنیم.

در ادامه این آئین مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تمجید از عملکرد روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گفت: از زمان مدیریت جدید، تغییرات در حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش بسیار چشمگیر بوده است.
سرگرد پاسدار عباس رضایی افزود: آموزش و پرورش در دو سال گذشته تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته همچنین تعاملات خوبی میان اداره کل آموزش و پرورش و شخص مدیر کل با بسیج رسانه و هیئت اندیشه ورز شکل گرفته است.
رضایی گفت: مدیریت خوب روابط عمومی آموزش و پرورش در بحث بدحالی دانش آموزان بسیار خوب بود و تا حدود زیادی مانع از به وجود آمدن حواشی و بحران برای نظام شد.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تمجید از برگزاری نشست‌های هم اندیشی روابط عمومی‌ های آموزش و پرورش سراسر استان، افزود: یکی از اقدامات خوب این نشست برگزاری کارگاه توانمند سازی روابط عمومی‌ها بود که انتظار داریم در طول سال این کارگاه‌ها ادامه پیدا کند.
فیلم / رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار