کد خبر: ۱۱۰۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 31 May 2023

آیین تجلیل از ۵۰ دختر نمونه هنرمندو خبرنگار به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) وجشن میلاد امام رضا (ع) بامحوریت جایگاه نماز و زیست عفیفانه شامگاه سه شنبه در محل سالن اجتماعات فرمانداری گچساران بلا حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزارشد.؛

به گزارش تابناک از گچساران، در ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این آیین ، ضمن تقدیروتشکر از شورای اداری،شهردار وشورای شهر گچساران گفت:شورایی که داریم یکی از فرهنگی ترین شوراهایی است که در این چند دوره تشکیل شده و به یوم همکاری های آنهاتوانستیم برنامه های فرهنگی وهنری خوبی رادرشهرستان انجام دهیم.


اورنگ نارکی افزود : هرچه بگوییم کم گفته ایم ازکرامات بزرگرمردی که ایران اسلامی وایران ما مزین به بارگاه این بزرگ مرد است وخواهری کریمه دارد که همه دختران ما این روز را به یوم وجود ومیلاد باسعات این کریمه اهل بیت که به نام روز دختر معروف هست و هیچ اسمی بهتراز این روز نیست و روز دختر اسمی است که برای دختران ایران اسلامی ماندگار هست.
وی گفت : شهرستان گچساران در حوزه فرهنگ وهنر دربخش بانوان افتخارات ملی و بین مللی فراوانی دارد وشاید بتوان گفت یک قطب درسطح کشورهست.
نارکی ادامه داد : هنرمندان و بانوانی در گچساران هستند که رتبه های هنری ملی وبین المللی فراونی را کسب کرده اند ومطمئنا گچساران همیشه برتارک هنر کشور همیشه درخشیده وخواهد درخشید.
نارکی گفت: به عنوان نمونه یکی از بانوان شهرستان گچساران تاکنون ۱۷ کتاب در حوزه دفاع مقدس تالیف کرده است.
وی بیان کرد : در همه رشته های فرهنگی وهنری بانوان سرآمدی داریم و این موارد ما را به شوق وذوق میاورد که دختران گچساران درعرصه فرهنگ وهنر میدرخشند وهمیشه حوزه فرهنگ وهنر را در سرانگشتانشان خود میچرخانندومایه افتخار دختران ایران زمین اند.
نارکی تاکید کرد : همه هنرمندان گچساران در زمینه های مختلف هنری در کشور حرفی برای گفتن دارند و ما تلاش خواهیم کرد در حوزه فرهنگ و هنر هنرمندان بتوانند آثار هنری در خور و قابل توجه ای تولید کنند.
جان محمد خوبپورمعاونت قرآن و عطرت و همچنین معاون فرهنگی و مطبوعاتی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه ضمن تقدیر وتشکر از برگزارکنندگان این آیین گفت:از این اتفاق مبارک برای اولین بار درشهرستان گچساران بسیارخوشحالم و این برنامه های ارزشمند در واقع یک جریانسازی فرهنگی است و انشالله این برای بقیه شهرستانهای استان ما الگو شود.


خوبپور بیان کرد : وجود شخصیت دینی و اجتماعی حضرت معصومه(س) و مهاجرت این بانوی عالم در کشور اسلامی ایران یک فرصت مناسب برای تشریح ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی به عنوان یک الگوی شایسته برای دختران مسلمان است تا با تاسی به زندگانی و حضور آگاهانه در عرصه های مختلف نقش آفرین باشند و در راه تمدن سازی نوین اسلامی گام بردارند.
وی بیان کرد: ویژگی‌های اجتماعی حضرت فاطمه معصومه(س) در کنار برادرش امام رضا(ع) در اداره امور شیعیان و در غیاب پدرشان امام موسی کاظم(ع) که در زندان هارون الرشید در بند بود قابل ستایش و ستودنی است، رسیدگی و سرکشی به بیش از ۵۰۰ خانواده در آن زمان کاری بس دشوار بوده که با هدایت حضرت امام رضا(ع) و همکاری این بانوی تمدن ساز عملی شد.
خوبپور ادامه داد: این بانوی جوان در دانش و کمال، حدیث و فضل، اراده و فداکاری، ایمان و هجرت به چنان جایگاه رفیعی نائل آمده که دل‌های عاشقان دین و عترت را مجذوب ساخته تا علمای دینی و فقیهان بسیاری در کنار بارگاهش با توسل به حضرتش به اوج بندگی برسند.
وی گفت:روایتی زیبا از امام صادق هست که میفرمایند:دختران حسنات هستند و پسران نعمات هستند،که حسنات اجر وپاداش دارند اما نعمات بازخواست به دنبال دارند.
معاونت قرآن و عطرت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد : حضرت معصومه(س)، ویژگی‌های منحصربه فردی داشته و سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی است که باید این الگوی وصف ناپذیر با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی برای دختران جامعه ایران اسلامی بازگو شود.
امام جمعه گچساران نیز در این آیین با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی شبهاتی همچون اسلام نگاه برابری برای زن و مرد قائل نیست، مطرح می کنند ادامه داد در حالی که اسلام جایگاه زن را به بالاترین حد خود رسانده است و این قشر همواره در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی نظام اسلامی حضوری پر رنگ داشته است.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی با تاکید بر الگوپذیری دختران از حضرت معصومه(س)، گفت: بی تردید با تبیین و تشریح زندگی حضرت معصومه (س) در بین بانوان جامعه، استکبار جهانی در نیت شوم تهاجم فرهنگی ناکام خواهد ماند.


خطیب جمعه گچساران در ادامه به شبهاتی که در این راستا درباره حقوق زنان مطرح می‌شوند اشاره کرد و اظهار داشت: شبهاتی که مطرح می شود معمولا مواردی هستند که با خط کش تفکر غربی اندازه گیری شده و در نهایت منجر به زیر سؤال بردن نگاه اسلام به زن می‌شود و با توجه به اهمیت مسئله زن، این شبهات خدشه ای بر پیکره اعتقادات مسلمانان و علاقه‌مندان به اسلام می‌تواند وارد کند.
وی ادامه داد: به تعبیر شیخ بهایی زن ها یک گنج پنهان هستند که نباید زیبایی خود را به رخ مردم بکشند و شباهتی همچون عظمت شب های قدر دارند که عظمت این شب ها به خاطر این است که پنهانی خاصی در این شب ها وجود دارد.
حجازی با بیان اینکه هنر ودین باعث آرامش انسان می شود واستفاده از هنر در کنار دین عامل تعالی انسان است،یاداور شد : ابزار هنر بدون شک بلیغ ترین وکاراترین ابزار ابلاغ وتبلیغ دین است و باید تلاش شود از این ابزار برای معرفی و تبلیغ استفاده بهینه شود.
این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی- بسیج هنرمندان – شهرداری و شورای شهر دوگنبدان برگزار و از دختران برتر تقدیر و تجلیل شد.
سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر عزیز جامعه نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار