استاندار در خصوص توزیع و مصرف مواد مخدر در استان گفت: توزیع و مصرف در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به استان‌های دیگر کشور کمتر بوده و استانی پاک داریم.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 01 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: برای جلوگیری از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در استان پست ایست و بازرسی مستقر می‌شود تا مسیر‌های چندگانه به خوبی کنترل شوند.
استاندار بیان کرد:، چون از سوی سوداگران مرگ و باند‌های قاچاق، مسیر‌های استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان‌های بالا در ترانزیت و حمل مواد مخدر به سمت مرکز کشور انتخاب شده است در این خصوص عوامل کنترل و بازدارندگی به خوبی تقویت می‌شود.
احمدزاده عنوان کرد:، چون از سوی دشمن به این پدیده شوم و خانمانسوز به صورت چند جانبه نگاه می‌شود، ما هم قطعا  کنترل‌ها و بازرسی را دقیق و گسترده و برخورد‌ها را شدید خواهیم کرد.
استاندار در خصوص توزیع و مصرف مواد مخدر در استان گفت: توزیع و مصرف در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به استان‌های دیگر کشور کمتر بوده و استانی پاک داریم.
احمدزاده تاکید کرد: البته نباید این مسئله باعث گردد تا از این موضوع غفلت کنیم و باید با برنامه ریزی بهتر و با جدیت بیشتر مقابله و مبارزه کرد.  
وی تصریخ کرد: گسترش حوزه مبارزه مردمی با مواد مخدر و تامین تجهیزات لازم برای نیروی انتظامی از دیگر اقدامات ضروری در این حوزه بوده که مد نظر قرار گرفته است.
استاندار، فرهنگ سازی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان به خصوص در خانواده‌ها و فضای آموزشی را مهم دانست و تاکید کرد: در این خصوص برنامه ریزی بازدارنده و سیاستگزاری لازم صورت گیرد.
استاندار تاکید کرد: بحث حمل و ترانزیت، توزیع و مصرف مواد مخدر پدیده پیچیده و گسترده‌ای است و برای هر مورد باید راهکار نو و مخصوص آن را طراحی و عملیاتی کرد.
وی بر فراهم کردن زمینه برای استفاده از تجهیزاتی که از سوداگران و باند‌های قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط شده در جهت مبارزه و مقابله با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه عوامل چند جانبه و مختلفی باعث قاچاق، حمل، توزیع و مصرف مواد مخدر می‌شود و هر موضوع راهکار خاص خود را می‌خواهد، تاکید کرد: اکنون که این استان محل ترانزیت با شرایط کشفیات بالا قرار  گرفته مرکز کشور به لحاظ ابزار، امکانات و بودجه پشتیبانی نماید.
استاندار با اشاره به اینکه، علاوه بر کنترل، مبارزه و مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر برای پیشگیری و درمان معتادین برنامه‌های موثری تدارک دیده می‌شود عنوان کرد: در آینده هم هرگونه کشت از طریق پهپاد شناسایی، تخریب وعاملین نیز شناسایی و دستگیر و به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.  
استاندار تصریح کرد: اگر در دو ماه گذشته امسال نسبت به پارسال ۱۴ درصد کشفیات و متلاشی کردن باند‌های قاچاق مواد مخدر در استان را داریم دلیل بر افزایش مصرف در استان ما نیست بلکه به خاطر این است که نیروی انتظامی، سپاه، نیرو‌های اطلاعاتی امنیتی و مردمی به خوبی این مسئله را رصد و کنترل کردند.
وی اضافه کرد: انتخاب کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر به سایر استان‌های دیگر از دیگر دلایل افزایش کشفیات انواع مواد مخدر است.
استاندار ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد چهارمین استان کشور به لحاظ کشفیات است و در مصرف از استان‌های آخر و جزء استان‌های پاک کشور بوده که مایه خوشبختی است.
دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان هم از در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر ۲۸ خرداد تا پنجم تیرماه خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های متعدد میدانی، تبلیغاتی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در این ایام خواهیم داشت.
 اسماعیلی عنوان کرد: صدا و سیما، فضای مجازی، نهاد‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی به خصوص فرهنگی، صاحبان رسانه استان و ائمه جمعه و جماعات در این برنامه‌ها یاریگر ما هستند.
وی اظهار داشت: تجلیل ازخانواده‌های شهدای حوزه مقابله با مواد مخدر، تجلیل از فعالان این عرصه مبارزه، برپایی نمایشگاه، برنامه‌های خیابانی، نصب چادر‌های سلامت و پاکسازی محیط‌های آلوده از افراد معتاد و شناسایی توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و برخورد جدی با آن‌ها از دیگر برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار