مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: این سازمان با توجه به زیان ده بودن کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مصمم به فروش آن به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 02 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه روز بوده و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است گفت: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است.
ناصر فخاری افزود: ظرفیت اسمی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ماهانه ۴۰ هزار تن است در حالی که مرحله نخست آن تنها با ۴۵ درصد ظرفیت تولید کار می‌کند.
وی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج ادامه داد: این کارخانه به مدت پنج سال است که زیان ده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کارخانه‌ای که چند سال زیان ده باشد باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما وارث ناکارآمدی‌های دوران قبل هستیم و باید تصمیمات انقلابی برای این کارخانه گرفته شود.
فخاری تاکید کرد: با تغییر رویکرد و تغییر مدیر در کارخانه آرد یاسوج نتواستیم کارخانه را به بهره وری برسانیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد: امروز با حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان تعدادی از فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا گلایه می‌کردند که عده‌ای بر اساس رانت وارد این کارخانه شده اند، بعضی وقت‌ها فقط ظاهرمان برای خداست و باطن‌مان به گونه‌ای دیگری است.
وی افزود: تلاش کردیم که کارخانه را به بهره‌وری برسانیم، به همین منظور رویکرد‌ها و مدیریت‌ها را تغییر دادیم، اما متأسفانه اتفاق خاصی نیفتاد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سالیان اخیر کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است و می‌طلبد تصمیم اساسی برای آن گرفته شود.
رضا پارسیان نژاد در حاشیه تصمیم گیری برای سرنوشت کارخانه آراد یاسوج گفت: کارخانه آرد یاسوج ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغالزایی و درآمدزایی دارد.
وی افزود: این کارخانه ۱۱ محصول می‌تواند تولید کند و با توجه به وضعیت استان از لحاظ بیکاری رونق این کارخانه به توسعه استان کمک می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است و از سازمان اقتصادی کوثر می‌خواهیم که برای فروش آن مهلت دهد و کمک کند که کارخانه سرپا بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار