برای اولین بار، عمل جراحی درمان سرطان معده به روش نوین در بیمارستان شهید جلیل یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 02 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا ، عابدینی پزشک جراح در نشست رسانه‌ای با تشریح چگونگی این عمل جراحی سخت، اظهار داشت: سرطان معده تنها با عمل جراحی به دو روش باز یا لاپارسکوپی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل لاپارسکوپی یا خارج کردن معده روشی نوین است که اخیرا رایج شده و تنها در چند دانشگاه بزرگ در کشور انجام می‌شود، افزود: با تلاش کادر درمان امروز یکشنبه یازدهم خردادماه، افتخار داریم که عمل جراحی لاپارسکوپی را برای نخستین‌بار برای بیمار ۸۰ ساله‌ای که مُبتلا به سرطان معده بود و سال‌ها از این بیماری رنج می‌بُرد با موفقیت انجام دهیم.

این جراح، حال عمومی بیمار را مطلوب ارزیابی و یادآورشد: دقیق بودن این روش عمل جراحی، کوچک و عُمق بُرش زخم، درد قابل تحمل بعد از عمل و بهبودی سریع بیمار از مزایای مهم روش لاپارسکوپی جراحی نسبت به عمل باز است.

عابدینی، خارج کردن رحم، کیسه صفرا و کیست‌های مختلف و هیداتیک را از دیگر عمل‌های جراحی دانست که به روش لاپارسکوپی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز انجام می‌شود.

بنتبراین گزارش بیمارستان شهید جلیل یاسوج با بیش از ۲۶۰ تخت فعال و ۱۸ اتاق عمل بعنوان یکی از بزرگترین مرکز آموزشی درمانی و مرکز پشتیبانی کشور و اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بطور متوسط ماهیانه حدود ۶۰۰ عمل مُختلف با استفاده از دستگا‌های به روز و پیشرفته توسطه پزشکان متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار