مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: در حدود ۴ ماهه اخیر فقط در حوزه فاضلاب ۳۹ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که در چند سال اخیر در این بخش اعتبارات تقریباً صفر بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸ 06 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی در بازدید امروز استاندار و دیگر مسئولان استانی از ایستگاه آب امامزاده جعفر شهرستان گچساران گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل تنش زدایی با رایزنی استاندار محترم و ما از تهران برای ساماندهی آب گچساران اخذ شد.

صالحی ادامه داد: این ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقاء و افزایش تولید آب این ایستگاه‌ها با ایجاد ۳ چاهک و ۳ الکتروپمپ شناور و در نهایت افزایش ظرفیت تولید آب از حدود ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص می‌شود.

مدیرعامل آبفا استان گفت: برآورد چاه و پمپ‌ها بر روی سامانه قرار گرفته است و این نوید را به مردم شریف این منطقه می‌دهیم که به زودی کار آغاز و با این افزایش ظرفیت آب انشاءالله تنش آبی در این منطقه به کمترین سطح خود می‌رسد.

امید صالحی به اعتبارات بخش فاضلاب در شهر دوگنبدان اشاره و گفت: ردیف اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهر، زمانی که بنده سکاندار این مجموعه شدم صفر بود، در ۳ ماهه اخیر در وهله اول ۱۴ میلیارد و اخیراً نیز ۲۵ میلیارد تومان (مجموعاً ۳۹ میلیارد تومان) اعتبار با تلاش‌های استاندار و نماینده محترم جذب شد.

صالحی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی متعلق به شهرستان‌های گچساران و باشت است از اعتبارات نفت نیز ۸ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان گفت: در چند سال اخیر اعتبارات این شهرستان به جا‌های دیگر می‌رفت و همین امر هم موجب وقفه در توسعه شبکه ها، ایجاد مخازن و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ آب برای این شهرستان گرمسیری شده است، یکی از اقدامات ما در همین مدت کوتاه ۴ ماهه که بعنوان خادم مردم سکاندار آبفا شدم سامان‌دهی اعتبارات بود، نه تنها برای این شهرستان که در همه استان سعی کردیم حقوق همه رعایت شود تا هیچ منطقه‌ای از توسعه و آبادانی که حقش است عقب نیفتد.

صالحی در خصوص قطعی‌های آب در شهرستان گچساران هم گفت: علت قطعی آب به قطعی مکرر برق بر می‌گردد، وقتی حتی ۱ ساعت قطع برق رخ دهد تا ۹ ایستگاه پمپاژ آب وصل و مخازن آبگیری و آب به سمت شهر و روستا‌ها سرازیر شود حدود ۶ ساعت زمان می‌برد و خب گاهاً روزانه دو تا ۳ مرتبه قطعی برق داریم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار