مسؤل روابط عمومی اورژانس استان خبر داد:
مسؤل روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان از مشکلات و خطرات کمبود پد بالگرد در استان و نداشتن آشیانه بالگرد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸ 08 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پاکبازی، مسول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در مأموریتی که دیروز ۱۷ خرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به بالگرد اورژانس هوایی جهت امداد رسانی به بیماری در کوههای مونه از توابع لنده واگذار شد، به علت نبود پد بالگرد و صعب‌العبور بودن منطقه کارشناسان اورژانس هوایی در شرایط سختی پیاده شدند و کروی پروازی پس از پرواز طولانی مجبور به سوختگیری مجدد در بهبهان و نهایتا بازگشت به محل مورد نظر شدند. کارشناسان اورژانس هوایی در این فاصله پس از یک ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به بیمار سختی ها و خطرات زیادی را متحمل شدند که در صورت داشتن پد بالگرد در نقاط صعب العبور عشایر نشین رنج پرواز و سختی مسیر بر رنج بیمار افزون نمی شد.

وی بیان کرد :طبق قوانین و دستوالعمل های شرکت هلیکوپتری ایران بالگرد فقط در جایی باید ارائه خدمت نماید و نشست و برخاست داشته باشد که پد بالگردی با حداقل استاندارد وجود داشته باشد. این درحالیست که اکثر نقاط استان فاقد پد بالگرد مناسب جهت نشست و برخاست می باشد که این شرایط خطرات پرواز بالگرد را دوچندان کرده است.

 وی در ادامه گفت:همچنین آشیانه و پانسیون اجاره ای بالگرد و تیم پروازی با توجه به احتمال فسخ قرارداد از طرف فرودگاه و بی آشیان شدن این فرشته نجات آهنین ضرورت داشتن آشیانه و پانسیون ملکی را دوچندان می کند لذا از استاندار محترم، مدیرکل محترم عمرانی، مدیرکل محترم بحران همه نهادهای دلسوز کشوری و استانی و خیرین محترم عاجزانه تقاضا داریم به هر طریق ممکن جهت برقراری امنیت سلامت در نقاط دوردست و صعب العبور، دانشگاه و اورژانس ۱۱۵ استان را جهت ساخت آشیانه بالگرد در مرکز استان و ساخت پد بالگرد در جای جای نقاط صعب العبور استان یاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار