«اکنون چه کسی جرات می‌کند بگوید آقای هاشمی فتنه‌گر است؟ در حوزه علمیه می‌گویند آقای هاشمی در فتنه دخالت دارد. باید گفت ایشان راس فتنه است!» این جملات تنها بخش کوچکی از اظهارات تند موسی غضنفرآبادی نماینده بم و شرق استان در مجلس شورای اسلامی است که در آن هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را متهم می‌کند و هم چهره‌های دیگری همچون سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان را!
کد خبر: ۱۱۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 20 October 2015
به گزارش تابناک کرمان به نقل از گفتارنو، موسی غضنفرآبادی که در یک نشست در بم سخن می‌گفت با اشاره به شرایط سیاسی کشور گفت: «شرایط در کشور به گونه‌ای رقم خورده که نمی‌شود گفت فلانی فتنه‌گر است. من هم جرات نمی‌کنم بگویم» او همچنین در ادامه با اشاره به این موضوع که کسی جرات اینکه بگوید هاشمی رفسنجانی فتنه‌گر است، گفت: «چرا دیروز آقای سید یحیی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه می‌گفت همه تقصیرات زیر سر این پیر مرد فلان (هاشمی رفسنجانی) است ولی امروز چنین حرفی نمی‌زند؟» او که در حال حاضر نماینده شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی است در تفسیر این سخنان، گفت: « دلیل این شرایط خیلی روشن است. شرایط عوض می‌شود. یعنی اگر زمانی قدرت در اختیار امام علی باشد، سیل جمعیت به طرف ایشان می‌آید و اگر قدرت دست معاویه باشد، سیل جمعیت سمت معاویه می‌رود. ما اکنون باید قدرت‌ها را حفظ کنیم.»

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که موسی غضنفرآبادی یکی از نزدیک‌ترین نمایندگان استان کرمان به جبهه پایداری است. او که در انتخابات مجلس نهم در لیست اختصاصی جبهه پایداری قرار گرفت و توانست کاندیدای مورد حمایت این جبهه باشد که از استان کرمان به مجلس می‌رود، همواره مواضع تندی علیه دولت حسن روحانی و سیاست‌های دولتش داشته. مخالفت‌هایی که مانند سخنرانی اخیرش در بم منجر به حمله لفظی به امام جمعه کرمان نیز شده است. البته این نخستین باری نیست که یک چهره نزدیک به جبهه پایداری با سید یحیی جعفری وارد جدال لفظی می‌شود.

 چندی پیش بود که امام جمعه کرمان در دیدار با سرپرست وقت اداره کل آموزش و پرورش استان در اعتراض به توهین‌های حسین جلالی به چهره‌های سیاسی از او با عنوان «افراطی افراطی افراطی» یاد کرد. جعفری در آن دیدار که بازخورد گسترده‌ای در محافل خبری داشت، گفته بود: « چندی قبل جلالی رییس دفتر مصباح یزدی پیش من آمد و به آقایان روحانی، لاریجانی، باهنر و هاشمی رفسنجانی با الفاظی مانند بیشعور و ... توهین کرد. که من به او گفتم بر چه اساسی این مردان مسلمان را «لعنت» می‌کنی؟! او پاسخ داد من اجازه گرفتم.»

او همچنین در ادامه سخنانش گفت: «دشمن با لباس اسلام به جنگ اسلام می‌آید. کاش می‌گفت من منافقم و کاش می‌گفت من فتنه‌گرم. می‌گوید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای. ... » او همچنین با اشاره به دوره اصلاحات گفت: « دوران سختی برای بچه حزب اللهی‌ها بود. چون در مقابل اینها ایستادند که می‌خواستند کشور را یک مرتبه کلا به دشمن بدهند. الان هم همین طور است. ساده لوحانه است اگر فکر کنیم در کشور دشمن نداریم.

جلالی و غضنفرآبادی هر دو از گزینه‌های محتمل برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس‌اند و گمان می‌رود حسین جلالی باز هم قصد داشته باشد شانسش را برای حضور در مجلس شورای اسلامی از حوزه کرمان و راور امتحان کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار