تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله: کهگیلویه و بویراحمد میزبان بزرگترین نشست درحوزه بانوان،بانک هاعامل تعطیلی کارخانه ها و خبرهای دیگر خواهیم پرداخت
کد خبر: ۱۶۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 19 January 2016
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:کهگیلویه و بویراحمد میزبان بزرگترین نشست درحوزه بانوان،بانک هاعامل تعطیلی کارخانه ها و خبرهای دیگر خواهیم پرداخت

کهگیلویه و بویراحمدمیزبان بزرگترین نشست در حوزه بانوان جنوب

فریبا رحمانپور مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نشست به مدت سه روز و در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد ، گفت : مراسم افتتاحیه این نشست با حضور دکتر اطهره نژادی معاون برنامه‏ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و مراسم اختتامیه نشست با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استانداران استان‏های شرکت کننده برگزار می‏ شود.
 
مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استان افزود: در این نشست دکتر مشکینی مشاور وزیر کشور و مدیر کل امور سازمان‏های مردم نهاد وزارت کشور حضور دارند.یبا رحمانپور با بیان اینکه این نشست به مدت سه روز و در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد ، گفت : مراسم افتتاحیه این نشست با حضور دکتر اطهره نژادی معاون برنام ه‏ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و مراسم اختتامیه نشست با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استانداران استان‏های شرکت کننده برگزار می‏ شود.
 
مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استان افزود: در این نشست دکتر مشکینی مشاور وزیر کشور و مدیر کل امور سازمان‏های مردم نهاد وزارت کشور حضور دارند.
 
رحمانپور گفت: 170 نفر از نمایندگان سازمان‏های مردم نهاد و 30 نفر از نمایندگان دستگاه‏های مرتبط با حوزه زنان و خانواده از استانهای فارس، خوزستان و بوشهر حضور دارند که استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان این نشست خواهد بود.

این مسئول، هدف از این نشست را تقویت ارتباط و تعامل موثر میان سازمان‏های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده با یکدیگر و دولت و ایجاد محیط حمایتی و توانمندسازی جهت پرداخت به مسائل و رفع مشکلات امور زنان و خانواده عنوان کرد.

بانک های کهگیلویه و بویراحمد عامل تعطیلی کارخانه ها

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: برای ساخت مجدد یک کارخانه تولید آب میوه و اسانس، با شرایط فعلی دست کم بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است که این شرکت ها با شرایط مناسب دستگاهی چندین سال است که راکد شده اند.
وی گفت: اگر این شرکت ها در سال های گذشته تعطیل نمی شدند علاوه بر اشتغال مستمر، بخش مهمی از محصولات کشاورزی استان خریداری می شد که کمک بزرگی به بخش کشاورزی استان به حساب می آمد.
کیانی پور افزود: دولت با توجه قانون رفع موانع تولید پیگیر کمک به این واحدهاست اما بانک ها کمک زیادی نمی کنند.
وی اظهار کرد: بدون این گونه شرکت ها برنامه های دولت برای افزایش صادرات غیر نفتی امکان پذیر نیست.
کیانی پور گفت: در برخی موارد سرمایه های هزار میلیارد ریالی کشور به دلیل بدهی ۱۰۰ میلیارد ریال سال ها راکد مانده است و هر روز فرسوده می شوند.
وی افزود: بانک های استان علاوه بر اینکه در جذب سرمایه ها ضعیف عمل می کنند باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان شده اند.
کیانی پور خواستار همکاری بانک ها برای بازگشت رونق تولید به استان شد و گفت: اگر این شرکت ها دوباره فعال شوند می توانند بدهی خود را به بانک ها نیز پرداخت کنند اما با راکدماندن آنها علاوه بر بیکاری، فقر، زیان مالی و آسیب های اجتماعی، امکان پرداخت آسان بدهی بانک ها نیز وجود ندارد.
جنگلبان بویراحمد رفت/رحیمیان رئیس منابع طبیعی بویراحمدشد
به گزارش تابناک، صبح امروز طی مراسمی سعید نظری از سمت رئیسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد رفت و جواد رحیمیان با حکم مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد جایگزین وی شد.

نظری که در روز معارفه خود را جنگلبان بویراحمد معرفی کرد، امروز بعد از یک سال و ۶ ماه تلاش در این عرصه از اداره منابع طبیعی بویراحمد رفت.

سعید نظری،بعداز یک دوره موفق در حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی بویراحمد مدتی با بیماری قلبی، دسته و پنجه نرم می کند.

بنابر این گزارش، با حکم بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد جواد رحیمیان جایگزین سعید نظری شد.

رد صلاحیت‌ها شیرینی رفع تحریم‌ها را تلخ کرد
مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در دیدار با استاندار و معاون سیاسی امنیتی وی از ردصلاحیت اصلاح طلبان انتقاد کرده و خواستار پیگیری مجموعه دولت برای دفاع از حقوق شهروندان در این زمینه شدند.

رئیس مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در این دیدار گفت: ردصلاحیت‌های گسترده شیرینی رفع تحریم‌ها را به تلخ کامی تبدیل کرد.
سیدرضا عسکری افزود: علت حضور مجمع اصلاح طلبان اعتراض به ردصلاحیت ۴۵ نفر از کاندیداهای اصلاح طلب استان است که اکثریت آن‌ها بر اساس بند ۱ ماده ۲۸ رد صلاحیت شده‌اند و برای همه غیر منتظره بود.
وی ادامه داد: معتقدیم اگر وضع به همین منوال پیش برود انتخابات پرشور و رقابتی نخواهیم داشت و جمهوریت نظام نیز تهدید می‌شود و امیدواریم با درایت مسئولان این تهدید به فرصت تبدیل شود.
عسکری با تقدیر از واکنش استانداران به ردصلاحیت‌ها یادآور شد: در حوزه بویراحمد و دنا کاندیدای اصلی اصلاح طلبان ردصلاحیت شده و این موضوع می‌تواند تبعات منفی بسیاری بر رقابت پرشور و مشارکت حداکثری انتخابات داشته باشد.
عملکرد هیئت نظارت حذف جریان اصیل اصلاح طلبی است
نماینده جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان در این دیدار گفت: استراتژی هیئت‌های نظارت منجر به این شده که جریان اصیل اصلاح طلب از صحنه رقابت حذف شود و این موضوع در تقابل آشکار با سخنان رهبری مبنی بر حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات است.
فرزانه آرامش گفت: همانگونه که کاندیداهای اصولگرا نیز عنوان کرده‌اند حضور سیدباقر موسوی در انتخابات می‌توانست رقابت را از سطح قومی و طایفه‌ای به رقابت فکری و اندیشه‌ای ارتقا بخشد.
وی ادامه داد: از استاندار به عنوان نماینده دولت در استان انتظار می‌رود در جهت حفاظت و دفاع از حقوق کاندیدا‌ها و شهروندان مبنی بر اجرای صحیح انتخابات دغدغه مردم را به مسئولان کشور منعکس نماید.

رد صلاحیت افراد شاخص فضای رقابتی را فراهم نکرده است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پرشورشدن تنور انتخابات در سایه رقابت چهره های شاخص ممکن خواهد شد،گفت: تایید نشدن صلاحیت برخی ازاین افراد شاخص، فضای انتخابات را به جای رقابت های سیاسی و سالم به سمت رویکردهای قومی و قبیله ای سوق می دهد.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،سید موسی خادمی با اشاره به حسایت های قومی و قبیله ای در کهگیلویه وبویراحمد، گفت: بازنگری در رد صلاحیت ها و امکان حضور نیروهای وفادار به نظام در عرصه رقابت مانع از چنین رویکردی که بدون شک به صلاح مشارکت ، توسعه و رونق استان نیست،خواهد شد.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: باید به گونه ای در ارزیابی ها و تایید صلاحیت ها عمل شود که تمامی سلیقه ها بتواند در رقابت های انتخاباتی حضور یابند و مردم نیز قدرت انتخاب و گزینش داشته باشند.
خادمی مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای را نیازمند رعایت دو شاخص اساسی شامل سلامت و رقابتی بودن این عرصه مهم سیاسی دانست و افزود: رد صلاحیت افراد شاخص فضای رقابتی را فراهم نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار