کد خبر: ۱۷۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 28 January 2016
بیمارستان سوانح و سوختگی شهید محراب استان با هدف درمان حوادث ناشی از سوختگی به همت و تلاش سومین شهید محراب شهید آیت الله صدوقی در دو بخش سوختگی و درمانگاه در سال61 راه‌اندازی شد. قرار است این بیمارستان با توسعه‌ فضای فیزیکی و بهره‌گیری از نیروهای ماهر و متخصص به قطب درمان سوختگی، پوست و زیبایی منطقه جنوب شرق کشور تبدیل شود.روزنامه همشهری برای آگاهی از نحوه ارائه خدمات در این بیمارستان با «محمدمهدی بحری» رئیس بیمارستان به گفت‌وگو پرداخته که می‌خوانید.
  • بخش‌های مختلف بیمارستان سوانح و سوختگی شهید محراب را معرفی کنید.
بیمارستان سوانح و سوختگی شهید محراب استان در 2 بخش سوختگی و درمانگاه، بخش‌های پاراکلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی در سال 61 به همت شهید محراب آیت‌الله صدوقی راه‌اندازی شد. بخش پوست بیمارستان در سال 70 به بهره برداری رسید و دارای بخش‌های بستری برای درمان بیماری‌های پوستی در استان است. اواخر سال 80 نیز بخش‌های دندانپزشکی، اطفال و بیهوشی در بیمارستان سوانح و سوختگی استان افتتاح شد. بخش‌های ترمیمی و پوست این بیمارستان در سال 85 ادغام شد و در سال 90 نیز بخش بستری ویژه زیبایی با 6 تخت فعال شد و اینک این بیمارستان 46 تخت فعال دارد.
  • مهم‌ترین خدماتی که این بیمارستان به بیماران ارائه می‌کند، چیست؟
این بیمارستان علاوه بر خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای انواع بیماران استان، به بیماران غیربومی از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور هم خدمات ارائه می‌کند. همچنین انواع جراحی‌های عمومی و جراحی‌های زیبایی شامل جراحی شکم، سینه، بینی و گونه و همچنین جراحی ترمیمی شامل لب شکری و شکاف کام، انواع گرافت‌ها و ضایعات پوستی و زخم‌های بستر با حضور متخصصان در این انجام می‌شود.
  • اجرای طرح تحول سلامت در ارتقای خدمات این بیمارستان چه تاثیری داشته است؟
همزمان با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت در اردیبهشت سال 93 این طرح در بیمارستان شهید محراب هم اجرا شد و همزمان با اجرای این طرح، بیماران بستری با داشتن دفترچه بیمه تنها 6 درصد هزینه و بیماران روستایی نیز تنها 3 درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند. همچنین این طرح باعث ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بیماران از جمله خدمات درمانی و رفاهی، توسعه فضای فیزیکی بیمارستان و فضاهای بستری شده است. ارتقای اورژانس و تکریم ارباب رجوع نیز از نتایج اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید محراب است.
  • چند نیروی متخصص در این بیمارستان فعال هستند؟
3 نفر از استادان فوق تخصص جراحی زیبایی، 2 نفر جراح عمومی، 4 نفر متخصص پوست و مو،2 نفر متخصص داخلی، یک نفر متخصص غدد و3 نفر متخصص بیهوشی با این بیمارستان همکاری می‌کنند.
  • چشم انداز این بیمارستان را چگونه می‌بینید؟
این بیمارستان علاوه بر پذیرش بیماران بومی استان ، بیماران استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور را هم پذیراست، از این رو در نظر داریم در آینده با همکاری نیروهای متخصص بیمارستان و توسعه فضای فیزیکی آن این بیمارستان به قطب درمان سوختگی، زیبایی و پوست کشور تبدیل شود.
  • با توجه به این‌که درمان بیماران سوختگی از خدمات تخصصی این بیمارستان است، عمده علت سوختگی بیماران مراجعه کننده به این مرکز چیست؟
بیشتر سوختگی‌ها از منابع خارجی از جمله منابع گرمایی، شیمیایی، الکترونیکی و تشعشعی به وجود می‌آیند.طبق مطالعه انجام شده بیشترین عامل سوختگی عبارت از آتش یا شعله، مایعات داغ، وسایل داغ و مواد شیمیایی است. 69 درصد آسیب‌ها در محل کار یا خانه اتفاق می‌افتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار