رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از دستگیری قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج خبر داد و گفت: این افراد شناسایی شده و جهت انجام مراحل قانونی به مراجع زیربط معرفی شدند.
کد خبر: ۱۸۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 13 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جواد رحیمیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش درخت و جنگل در زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: جنگل‌ها نقش برجسته‌ای در بهبود خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی، بهبود هوا و منابع طبیعی داشته و منبع بسیار مهمی جهت تولید اکسیژن مورد نیاز انسان‌ها هستند.

وی افزود: درختان در تابستان انرژی را جذب کرده و در زمستان نیز به عنوان روپوشی مانع از دست رفتن حرارت شده و در نتیجه باعث تعدیل شدن و بالا رفتن رطوبت هوا می‌شوند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به بی‌توجهی برخی افراد به جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه همیشه برخی افراد سودجو در جامعه وجود دارند که باعث آسیب رساندن و صدمه زدن به جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌شوند.

این کارشناس منابع طبیعی مساحت شهرستان بویراحمد را 470 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: حدود 403 هزار هکتار از این مساحت را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند.

وی بی‌توجهی به جنگل‌های بلوط را مهم‌ترین عامل نابودی این گونه گیاهی دانست و یادآور شد: به طور متوسط در هر هفته یک مورد قطع و قاچاق چوب در شهرستان بویراحمد اتفاق می‌افتد که این امر برای جنگل‌ها و منابع طبیعی شهرستان اتفاق ناخوشایندی بوده و این گنج سبز را در معرض خطر نابودی قرار خواهد داد.

رحیمیان در ادامه از دستگیری قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج در چند روز گذشته خبر داد و گفت: چند نفر از افراد سودجو و ناآگاه اقدام به قطع 6 اصله درخت بلوط در پراشکفت یاسوج کردند که توسط افراد آن منطقه به اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گزارش داده شد و نیروهای ما نیز در اسرع وقت خود را به محل رساندند.

وی اضافه کرد: پس از حضور نیروهای منابع طبیعی در محل افراد متخلف شناسایی و پس از این‌که خودروی آنها به پارکینگ منتقل شد، جهت انجام مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

این مسئول حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نسل‌های آینده نیاز دارند از منابع طبیعی و مزایای آن استفاده کرده و از آنها بهره‌مند شوند لذا تلاش جهت حفظ و نگهداری از این منابع خدادادی وظیفه‌ای همگانی بوده و باید به این نکته توجه کافی داشته باشیم.

رحیمیان در پایان جلوگیری از ورود دام به جنگل‌ها را از مهم‌ترین راهکارهای حفظ این گنج سبز عنوان کرد و بر لزوم همکاری مردم، مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص حفظ و مراقبت از جنگل‌های استان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار