در بیانیه مجمع اصلاح طلبان مشخص شد::
در این بین، نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی نیر دعوت شد و پس از ساعت‌ها رایزنی، ایشان بر بند التزام مبانی اصلاح طلبی در میثاقنامه شرط و قید زد و اعلام فرموند تحت هیچ شرایطی حاضر به کناره گیری به نفع سید باقر موسوی نخواهم بود.
کد خبر: ۱۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 13 February 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مجمع اصلاح طلبان و حامیان دولت شهرستانهای بویراحمد و دنا در خصوص گزینه‌ی نهایی اصلاح طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه صادر کرد.
متن بیانیه
بسم تعالی
مجلس در راس امور است. امام خمینی (ره)
با سلام به پیشگاه مردم نجیب و شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا سی و هشتمین بهار پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، یادآور حماسه بی‌بدیل ملت ایران با محوریت «جمهوریت» و «اسلامیت» نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر که تضمین آزادی بیان و اندیشه و تبلور مردم سالاری دینی است، بر ملت ایران مبارک باد

اینک در بزنگاه حساسترین انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات مجلس خبرگان و با استعانت از خداوند متعال، در هفتم اسفند ماه ۹۴ شاهد حماسه حضور مردم آگاه و فهیم کشورمان پای صندوق‌های اخذ رای خواهیم بود.

آری، این نظام که پیدایش و پایشش خونبهای هزاران انسان فرهیخته و شریف بوده و هست، اثبات این مدعاست که فارغ از وابستگی و سیطره‌ی تمامی مکاتب ماتریالیستی راه و مسیری هست که هم مطلوبات اجتماعی و مدنیت را در سیمای جمهوریت و هم گرایشات فطری خدا خواهی و دین محوری مردم را در سیمای اسلامیت تامین کند و با تلفیق هوشمندانه این دو توسط پیر و مراد ملت، راهی فرا روی کل بشریت قرار دهد که دین و دنیای نوع بشر را تضمین نماید.

آری، این نظام با عبور از همه گردنه‌های سخت پیش آمد و موانع بی‌شمار و سخت را با پشتوانه محکم مردمی از پیش رو برداشت، اما آنچه برای مردم این خطه قابل توجه وحایز اهمیت ویژه است، واکاوی موضع گیری نمایندگان شهرستانی در ۱۲سال اخیر در قبال مسایل بین المللی، ملی، استانی وشهرستانی است و مهم‌ترین نکته این است که تک تک افراد وبه ویژه اصلاح طلبان به تبع نقش وجایگاه فکری وصد البته اجتماعیشان باید با دقت وحساسیت بیشتری مورد توجه خود قرار دهند.

از یک طرف، موضع گیری‌ها وتصمیماتی که منجر به صدور قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ونظام شد ومعیشت، عزت وکرامت مردم را دچار بحران کرد و حتی کشور را تا آستانه جنگ پیش برد.

کرامت ایرانیان تا به حدی خدشه دار شد که برهیچ کسی پوشیده نیست برای تردد به کشور‌های جهان ویزا وپاسپورت غول هفتم در نبرد رستم گونه هرایرانی شده بود ومهم‌تر از آن، دیدگاه جهانیان به مردم با فرهنگ ومتمدن ایرانی واز طرف دیگر، سیر صعودی فاکتورهایی نظیر پیشرفت و رفاه اجتماعی سایر جوامع و در کنار آن‌ها درجا زدن ما در شاخصهایی و حتی پسرفت ما در طول دوازده سال، وضعیت اسفباری است که جبران آن تلاش مضاعف وهمت همگانی را می‌طلبد.

هر چند در بهار ۹۲ دستی از آستین تدبیر، با خواست ملت ودور اندیشی اصلاح طلبان واراده ملت بیرون آمد و در سطح کلان، کارهای بزرگی صورت گرفت اما این پرسش مطرح است که سهم شهرستان ما در کل این مدت چه بود. وبرونداد صندلی بهارستان در ۱۲ بهار گذشته و حتی همین دو بهار، چه بود و یخ کدامین زمستان این مردم را آب کرد و کدامین گره از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی مردم برداشته شد. آنچه دیده شد قد برافراشتن دلواپسان در فرجام برجام بود. عده‌ای که برجام فرجامشان را تیره می‌کرد و شریانات منافع گروهی وشخصی خود را در خطر می‌دیدند و بر طبل دلواپسی می‌کوبیدند و ساز ناکوک ضجه موره‌هایشان بر خاست و هرگز نگفتند دلواپس کدام دغدغه مردم‌اند و دلواپسیشان ضمانت کدام وجه از وجوه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اکنون با استفاده از تجربیات گهربارشان در دور زدن تحریم‌ها اقدام به دور زدن استخاره برای شرکت در انتخابات کرده و اکنون با بکارگیری تمام ابزار زر و زور و تزویر و برای خاک کردن اصلاحات هم قسم شده‌اند.

رد صلاحیت‌های جناحی با بهانه عدم التزام به اسلام – در یک شهرستان تمام شیعی – یک فرایند مهندسی شده بود تا اولاً این شور و شادی برجام را در کام ملت تلخ کنند و ثانیاً با حذف نیروهای خوش سابقه و پایبند به نظام، یکه تاز میدان باشند و ثالثاً اصلاحات و اصلاح طلبان را از صحنه سیاسی شهرستان حذف نمایند.

در این مهندسی، اقدام به رد صلاحیت افرادی چون سید باقر موسوی، جانباز سرافراز دفاع مقدس و برادر شهید و خادم مردم در مسئولیتهای اداری و دو دور نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، که منشأ خدمات و برکات بی‌شماری برای مردم این خطه بود و همچنین جناب اقای دکتر مندنی‌پور چهره ملی و اندیشمند فرهیخته و نیز جناب اقای سید صدرالله رجائی نسب، روحانی خوش فکر و وارسته دیگر نامزدهای اصلاح طلب نمودند.

رد صلاحیت‌ها و حذف اصلاح طلبان گرچه مسکنی بود بر عقده‌های اصولگرایان و پایداریچی‌ها اما اندیشه اصلاح طلبی که منطبق بر ذات و فطرت خدا جوی انسانی بوده و اوج تبلور آن در بعثت نبی اکرم مشهود است هرگز در حصار کوته بینی به بند کشیده نمی‌شود. اصلاح طلبی مسیری است سخت دشوار و پرهزینه برای حفظ نظام و استقرار قانون اساسی و تامین خواسته‌های بر حق مردم و قابل توقیف و توقف نیست زیرا اصلاح طلب همواره در کشاکش «دهر» سنگ زیرین آسیاب بوده، اصلاح طلبی اندیشه و راهبرد است و اندیشه با حذف شخص محو نمی‌شود.

از آنجایی که نقشه راه اصولگرایی قابل پیش بینی بود؛

بزرگان اصلاح طلب در سطح ملی فرایند تشکیل شورا‌ها و مجامع استانی و شهرستانی را طراحی و به تمامی استان‌ها ابلاغ نمودند در این فرایند که با محوریت رهنمودهای سید مظلوم و محبوب اصلاحات، جناب آقای سید محمد خاتمی و افراد شاخص اصلاح طلب طراحی شده بود مقرر گشت تا در هر حوزه با اجماع اصلاح طلبان نامزد یا نامزدهایی جهت حمایت همه جانبه اصلاح طلبان انتخاب و معرفی گردند.

در همین راستا، در استان ما ابتدا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از تمامی احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب استان شکل گرفت و مقرر گردید برای جامعیت شورا، تعدادی از اصلاح طلبان به شورا افزوده گردد و شهرستان‌های بویراحمدو دنا در کل کشور تنها حوزه‌ای است که در یک فرایند دموکراتیک مجمع جدیدرا تشکیل داد.

در این حوزه از بین ۸۰۰ نفر از اصلاح طلبان به نمایندگی از اصناف (بازاریان، کارگران، کشاورزان، مهمدسان، پزشکان، هنرمندان و….)، دانشجویان، فرهنگیان و بانوان تعداد ۱۴ نفر با رای گیری انتخاب، به شورای اصلاحات افزوده و مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا تشکیل شد.

مصرانه معتقدیم که مجمع بویراحمد و دنا بعنوان یک نمونه بارز در کل کشور به لحاظ فرایند شکل گیری، همسو با شورای اصلاحات مرکزی و در راستای اهداف اصلاحطلبان و حفظ هویت آنان تشکیل شد و طی جلسات متعدد و در ساعات طولانی با رصد کردن کلیه رخدادهای سیاسی در سطح ملی، استانی وشهرستانی و تجزیه و تحلیل آن‌ها و در راستای دستورالعمل شورای مرکزی اصلاح طلبان مبنی بر جذب حداکثری و گسترش دامنه چ‌تر این جریان بر روی تک تک ثبت نام کنندگان اصلاح طلب، مستقل و اصولگرای معتدل میثاقنامه تنطیمی از سوی شورای مرکزی را بصورتی تصحیح نمود تا در صورتی که نامزد حداکثری جریان اصلاحات در این حوزه (سید باقر موسوی) تا روز آخر تایید صلاحیت گردد، خروجی جلسه به نفع ایشان از کاندیداتوری استعفا نماید.

در این بین، نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی نیر دعوت شد و پس از ساعت‌ها رایزنی، ایشان بر بند التزام مبانی اصلاح طلبی در میثاقنامه شرط و قید زد و اعلام فرموند تحت هیچ شرایطی حاضر به کناره گیری به نفع سید باقر موسوی نخواهم بود.

با این حال، مجمع همه نامزهایی که میثاقنامه را امضا کرده بودند – و حتی نماینده محترم کنونی مجلس را علی رغم عدم پذیرش برخی از بندهای میثاقنامه – در معرض قضاوت اعضا قرار داد و در‌‌نهایت پس از انجام بحث و بررسی‌ها در یک فرایند کاملا دموکراتیک دکتر محمد بهرامی با اکثریت قاطع بعنوان نامزد اصلاح طلبان انتخاب نمود.

دکتر محمد بهرامی علاوه بر امضاء بدون قید و شرط میثاقنامه، مجدداً اظهار نمودند در صورتیکه تا روز آخر نامزد حداکثری تایید شود به نفع ایشان کناره گیری و با تمام توان ایشان را حمایت خواهد کرد.

دکتر محمد بهرامی علاوه بر عمل، به کرات در فضای رسانه‌ای و سخنرانی‌ها بر اصلاح طلبی خود صحه گذاشته و در تمامی انتخابات ریاست جمهوری همسو با جریان اصلاح طلبی بوده و در اوج فضای امنیتی و پلیسی بر عهد خود ماند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مسئولیت ستاد آقای دکتر عارف را بعهده گرفت و همگام و هم صدا با اصلاح طلبان به مجموعه دوستان خود به ستاد آقای دکتر روحانی پیوست.

دکتر محمد بهرامی بعنوان شهردار جوان شهر یاسوج خدمات شایان و قابل توجهی به شهروندان ارائه داد و ضمن دارا بودن خصایصی همچون تواضع، ادب، فروتنی، شهامت، شجاعت، دلاوری، عزت نفس و تخصص بر امور مدیریتی، بر مشکلات و نیازهای مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا اشراف داشته و عملاً اثبات کرده که در صورت داشتن جایگاه، توان رفع مشکلات و جلوگیری از ایجاد اشکالات جدید را دارد.

باری مجمع طی فرایندی مشخص و کاملا اصلاح طلبانه دکتر محمد بهرامی را انتخاب و به جامعه معرفی نمود تا:

نخست اینکه: صحنه را به رقیبان اصولگرا واگذار نکند. رقیبانی که به لطایف الحیل، در پی حذف اصلاح طلبان بوده و در این دور شمشیر را از رو بسته‌اند، بدیهی است اصلاح طلبان با پشتوانه فکری و مردمی هم رسالت و هم توان چیرگی و پیروزی در انتخابات را دارند.
دوم اینکه ً: بخش عمده‌ی نقشه اصولگرایان، ایجاد انشقاق در بین اصلاح طلبان و استهاله‌ی جریان افراد می‌باشد. پروسه‌ای که از چهار سال قبل به صورت علنی رو نمایی شد. پس مجمع برای حفظ انسجام اصلاح طلبان و جمع آوری همه انان زیر یک چ‌تر بنام (جریان اصلاح طلبی) تنها راه را همدلی و هم صدایی و همراهی تک تک اصلاح طلبان دانسته و برای جلوگیری از انشقاق و چند دستگی و نیز ایجاد وحدت، از تمامی دوستان و خویشاوندان فکری و جریانی – که بالا‌ترین خویشاوندی هاست – که به هر نامزد دیگری گرایش داشته‌اند دعوت می‌کنم تا با نظر اجماعی نمایندگان خود در مجمع همراهی نموده و تمام تلاش خود را برای حفظ این جریان اصیل و مردمی بکار گیرند زیرا عمکلرد ما بر سرنوشت مردم و آینده جریان مؤثر بوده وهمه ما در معرض قضاوت آیندگان خواهیم بود.

به هوش باشیم که دایه‌های مهربان‌تر از مادر با طراحی پروژه‌ی (عزت بویراحمد و دنا) در سایه‌ی پروسه‌ی «ستارخان» و «باقرخان» با پشت پرده حذف باقرخان و حفظ ستار خان به هر قیمتی و با هر ابزاری تنها یک استراتژی دارند:

حذف اصلاح طلبی و استحاله اصلاح طلبان.

همان‌هایی که با کوهی از درآمدهای نفتی، حتی کاهی از مشکلات مردم را از پیش پایشان جابجا نکردند، هیچ طرح و پروژه مهم اقتصادی تعریف و اجرا نکردند و خودشان با پرونده سازی، پیگیری و ایجاد فشار، عامل اصلی رد صلاحیت نامزد حداکثری بودند.
لذا مجمع دعوت می‌کند از تمامی اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا از هر قشر وصنفی که هستند و از تمامی صاحب نظران و صاحبان واقعی این جریان و نیز افراد خوش نامی چون سید باقر موسوی، دکتر مندنی‌پور و مهندس غریب‌پور و انتظار می‌رود برای نگه داشت و مراقبت از جریان اصلاح طلبی و جلوگیری از استحاله‌ی نیروهای این جریان و حرکت در راستای جریان فکری اصلاح طلبانه و جلوگیری از تکرار یکه تازی اصولگرایان و پایداری چی‌ها از گزینه نهایی اصلاح طلبان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا حمایت حداکثری نموده تا شاهد حضور افرادی در مجلس نباشیم که با تند روی‌ها و موضع گیری‌های غیر مسولانه یا منفعلانه باعث تشدید مشکلات مردم بشوند.
و از کسی حمایت کنیم که نه تنها در عقب افتاگی و محرومیت مردم بویراحمد ودنا نقش نداشته بلکه مصمم است با شجاعت و درایت و تدبیر و همفکری و تعامل با مجموعه‌ی اصلاح طلبان و به کمک مردم باشرف و با شور و شعور وضع کنونی را «تغییر» داده و عزت بویراحمد و دنا را احیا نماید.

مجمع اصلاح طلبان و حامیان دولت شهرستان‌های بویراحمد و دنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار