کد خبر: ۱۹۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 02 March 2016
تابناک گیلان: سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.

رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی) استان گیلان از شناسایی و دستگیری سه مرد و یک زن اهل و ساکن رشت که در نرم افزار پیام رسان تلگرام، مزاحمت هایی برای شهروندان ایجاد می کردند، خبر داد.

به گزارش عصر سه شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع سه فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر مزاحمت از طریق تلگرام ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان مزاحمت در پیام رسان موبایلی تلگرام که یک زن 29 ساله، یک مرد 32 ساله و دو مرد 21 ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ارسال پیام های توهین آمیز و غیراخلاقی موجب سلب آسایش و آرامش شکات شده اند، اعتراف و انگیزه خود را از این کار تسویه حساب شخصی و انتقام جویی عنوان کردند.
 
 انتشار تصاویر خصوصی افراد در پیام رسان های موبایلی، جرم است

بر اساس گزارش دیگری از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، رئیس پلیس فتای استان
گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی و پیام رسان های موبایلی براساس قانون جرایم رایانه ای جرم است.

سرهنگ محمدخانی ادامه داد: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در تلگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی در شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل نسخه خارجی که مردی 25 ساله اهل و ساکن لنگرود و زنی 36 ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار تصاویر خصوصی شاکیان پرونده در تلگرام و نسبت دادن مطالب ناروا و خلاف واقع، قصد هتک حیثیت آنها را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از این کار تسویه حساب شخصی و انتقام جویی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتای استان گیلان یادآور شد: طبق ماده 16 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار