علیرضا موسوی امجد، با بیان اینکه بهزیستی متولی کودکان کار نیست، اظهار داشت: بهزیستی در زمینه کودکان خیانی وظایفی دارد و کودک خیابانی نیز به کودکی اطلاق می‌شود که هیچ سرپناهی نداشته باشد
کد خبر: ۲۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 12 April 2016
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساماندهی کودکان کار در استان لازم است که نهادهای متولی نسبت به راه‌اندازی مراکز نگهداری از کودکان کار در سطح استان اقدام کنند.

علیرضا موسوی امجد، با بیان اینکه بهزیستی متولی کودکان کار نیست، اظهار داشت: بهزیستی در زمینه کودکان خیانی وظایفی دارد و کودک خیابانی نیز به کودکی اطلاق می‌شود که هیچ سرپناهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد کودک خیابانی نداریم، افزود: اما در این استان کودکان کار وجود دارند که علی رغم اینکه بهزیستی در زمینه آنها وظایفی ندارد، اما این سازمان هر از چندگاهی نسبت به جمع‌آوری و مددکاری در رابطه با آنها اقدام می‌کند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند، بلکه باید سایر نهادهای مسئول در این زمینه نیز پای کار بیایند و در زمینه آموزش، اشتغال، بیمه و… کودکان کار تصمیم‌گیری کنند.

موسوی امجد با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با ایجاد مراکزی، زمینه جمع‌آوری و نگهداری از کودکان کار را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: بهزیستی علی رغم اینکه در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، اقداماتی حتی نظیر کمک‌های مادی نیز برای این کودکان انجام داده است اما مساله کودکان کار در استان را یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند حل و فصل کند و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: دستگاه‌هایی مانند استانداری، شهرداری، کمیته امداد، نیروی انتظامی و سایر نهادهای متولی باید پای کار بیایند و در زمینه کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات عملی اتخاذ نمایند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار بهزیستی استان این آمادگی را دارد که هرکدام از آنها که دارای معلولیت و یا بی‌سرپرست بودند را تحت پوشش حمایت‌های خود قرار دهد.

موسوی امجد از راه‌اندازی مراکز روزانه نگهداری کودکان خیابانی در استان توسط بهزیستی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این مراکز که اختصاص به ورزش، تفریح، حرفه آموزی و… کودکان خیابانی دارد در برخی استان‌های کشور ایجاد شده است./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار