تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
نمایندگان منتخب مجلس دهم بداند ما مردم فهیم کهگیلویه بزرگ همانند ملت ایران به پسا برجام امیدوار و دلخوشیم.
کد خبر: ۲۲۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶ 05 May 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
مگر پسا برجام چیست؟
نمایندگان منتخب مجلس دهم بداند ما مردم فهیم کهگیلویه بزرگ همانند ملت ایران به پسا برجام امیدوار و دلخوشیم.

مقام معظم رهبری((به مردم امید بدهیدچرا که واقعیات کشور وعزم و اراده ملت،هرانسان منصفی رابه آینده امیدوارمی کند))

"بنام خداوند لوح و قلم"
مناقشه ی فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران با ۶ قدرت جهانی که بیش از ۱۲سال به طول انجامیده وبعنوان یکی ازمهمترین مسئله قرن بشمار و کانون توجه قاطبه کشورهای دنیا بوده که عدم حل فصل آن میتوانست آبستن حوادث ناگواری برای دنیا باشد.
مسئله ای که تحریم های گسترده و ظالمانه ای به کشورمان دربخش های مالی،بانکی،انرژی،صنعت و تجارت رابهمراه داشته ونتیجه آن هم دراین سالیان متمادی بی ثباتی، رکود،تورم، رشدمنفی اقتصادی و..بوده که این مهم خسارات جبران ناپذیری برپیکره ی اقتصادمملکت وارد نموده وبطوریکه مردم آثارآن را درزندگی روزانه خودبصورت ملموسانه احساس می کردند تا اینکه پس ازروی کارآمدن دولت حسن روحانی اعتدالگرا ومتمایل به اصلاح طلبان،مسئله هسته ی در رأس کاردولت قرار گرفته وبا رهنمودهای داعیانه مقام معظم رهبری و حمایت های دولت تدبیرو امیدوتلاش های وافردکتر محمد جواد ظریف وتیم هسته ای کشورمان وصبر ومقاومت مثال زدنی ملت قهرمان ایران،این مسئله مهم وحیاتی منجر به پیمان نامه و توافقی باکشورهای ۵+۱ بنام برنامه جامع اقدام مشترک یابرجام گردیده و درآن به صلح آمیز بودن مسئله هسته ای کشورمان تاکید و تحریم های ظالمانه هم می بایست رفع شوند..
فارغ ازمسائل سیاسی وفنی برجام، همه نگاه ها درایران وجهان به تاثیرات لغو این تحریم هابر شرایط اقتصادی کشورمان است.
با اینکه این برجام هم طبق اصل۷۷ قانون اساسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده وبه نوعی هم قانون محسوب میگردد که بر این اساس هم فعالین اقتصادی اتاق های بازگانی،صنعت،تجارت، تعاون معادن،اساتیددانشگاهی ،اقتصاددانان،سیاستمداران و قاطبه مردم ایران آن را به احترام پایبندی به قانون پذیرفته واین توافق هسته ای وبرجام و پسابرجام را فرصتی استثنایی برای خروج کشور ازاین بحران می دانند و همگی متفق القول بر این باورند که پسابرجام تاثیرات بسزایی بر اقتصاد ایران منجمله شوک مثبت تقاضاهای خارجی برای ورود به بازارهای ایران،کاهش هزینه های مبادلات مالی و دسترسی کشورمان به برخی منابع را دارد و نوید بخش روزهای خوبی در اقتصادایران هست.
با اطمینان حاصل شدن فعالیتهای صلح آمیز کشورمان برای دنیا و  دوران پسابرجام ارتباطات بین المللی کشورمان در زمینه های گوناگون نیز گسترش می یابد که این ارتباطات خود نیز زمینه رشد وشکوفایی اقتصادی کشورمان را دارد که قاعدتأ این شکوفایی با تدابیر دولت یازدهم به همه مناطق کشور تعمیم داده می شود..
حال دراین میان عده ای که خود را هم منتخب مردم میدانند درگوشه و کنار،گاه وبیگاه ،از هرتریبونی  فرصت راغنیمت می شمارند و مردم را ازپسابرجام دلسرد وبدون دلایل قانع کننده ای جهت عوام،بر طبل ناامیدی می کوبند واعلام می دارند((مانباید به پسابرجام امیدوار باشیم)).
در این ماه های اخیر شواهد و قرائن نشان می دهد مردم باصبر و شکیبایی درکنار دولت تدبیر وامید به آینده پسابرجام امیدوار و خوشبین هستند ولی از این بابت هم نگران می باشند که چرا عده ای هر روز در انظار عمومی می گویند ملت بیایدبه پسابرجام امیدوار نباشیم..
باید ازاینان پرسید :شما از گفتن این چنین حرفهای ناامید کننده ای به مردم درپی چه اهدافی هستید؟
مگر پسابرجام چیست؟
مگر آثار پسابرجام می بایست در چه زمانی ظهور و بروز کند؟
مگر ما فردای برجام را به یاد نمی آوریم که چطور کشورها برای ورود به اقتصاد ایران و سرمایه گذاری به صف شده بودند؟
مگر رقابت خودروسازان معروف دنیا برای ورود به صنعت خودروسازی کشور وسرمایه گذاری در این بخش را ندیده ایم؟
مگر رفع سوئیفت برای اکثر بانک های کشور و باز شدن ال سی های گوناگون از آثار پسا برجام نیست؟
مگر حضور شرکت های اروپایی و غول های نفتی دنیا همچون توتال، شل، استات اویل و قراردادهای  منعقده با وزارت نفت جهت سرمایه گذاری در نفت،گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته  را ندیده ایم؟که هم اکنون این قراردادها درحال بررسی در مجلس هست
مگر قرارداد۲۷میلیارد دلاری کشورمان با شرکت ایرباس فرانسه جهت نوسازی ناوگان هوایی و خرید صدها هواپیمایی مسافربری را ندیده ایم؟
مگر فروش راحت و آسان روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت کشورمان در بازارهای جهانی را نمی بینیم؟
مگر آثار رفع تحریم ها را نمی بینیم؟
مگر رفع انسداد دارایی های بلوکه شده و وصول این دارایی ها را نمی بینیم؟
مگر خارج شدن  آسان پرونده کشورمان از ذیل ماده ۴۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل از آثار پسابرجام را ندیده ایم
(( ایران تنها کشوری هست با مذاکره و صلح ازاین فصل خارج شد))
مگر ما از پسابرجام چه می خواهیم که به هر
روز در هر تریبون و فرصتی مردم را از پسابرجام نا امید میکنیم آیا این ناامید کردن مردم مغایرت باصحبت های و سفارشات مقام معظم رهبری نیست.
هیچ یک از نمایندگان مجلس آینده، وزرا،وکلا ،مسئولین و مدیران نباید در روند اجرای پسابرجام مشکلی بوجود آورند و یا مردم را از آینده دلسرد وناامید کرده که چه بسا باعث ایجاد مشکلاتی در سطح جوامع گردد.اینان و بخصوص نمایندگان  مجلس در تمام مناطق کشور می بایست با شناخت صحیح فضاهای مناطق خود،اتخاذ سیاستگذاری مناسب و برنامه ریزی جامع و مدون درون منطقه ای و منطبق با سیاست های دولت و ظرفیت های کشور از این فرصت ویژه و استثنایی پسابرجام استفاده و آینده ای درخشان برای مردم دیار خود به ارمغان بیاورند.
 نگارنده بعنوان یک جوان و یک شهروند ایران درصورتی که کسانی بخصوص نمایندگان محترم مجلس  جلوی دولت سنگ اندازی نکنند و یا کسانی مردم را ناامید نکنند به برجام و پسابرجام امیدوار و خوشبینم و از همه ملت ایران بخصوص مردم شریف و فهیم کهگیلویه بزرگ هم میخواهم با توکل به خداوند منان و حمایت از دولت تدبیر و امید و بدون هرگونه  توجه به هرگونه اظهار نظرهای
 ناامید کننده  افراد به برجام و پسابرجام (که این افراددر زمان تحریم ها بیشتر سود عایدشان شوده بود)امید داشته باشند تا در این رهگذر خود را آماده برجام ۲ دولت یعنی بهبود شرایط سیاسی اجتماعی فرهنگی کشور بکنیم.

 "رقیه السادات ابدالی پور"

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
شعارهای خوبی است ولی مطالب دم دستی و آبکی و تکراری و غیر محققانه ای بیش نگفتید. اینها که گفته اید حرفهای هر روزه مطبوعات است و به اصطلاح جنجالهای ژورنالیستی است و حقیقت چیز دیگری است که نویسنده متن فوق چیزی از آن نمی داند. خداوندا اراده تحقیق و گردن نهان به پذیرش حق را ولو به ضرر خود ما باشد عنایت فرماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار