گفتگوی مدیرکل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه ها
برای مثال اغفال کنندگان بر روی حتی مشکلات خانوادگی بین زن و مرد هم دست می‌گذارند و مشکل خانوادگی آن‌ها را با رندی و به دروغ به دین و نظام ربط می‌دهند
کد خبر: ۲۲۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 12 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته سرباز گمنام موضوعات مختلفی را مطرح کرد.

وی با برشمردن وظایف اطلاعات اظهار کرد: همه موضوعات و اخبار را در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بر حسب وظیفه رصد می‌کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آخرین آن‌ها در زمینه انتخابات بود که به دنبال امنیت و سلامت انتخابات بودیم که در استان ما انتخابات خوبی برگزار شد.

وی گفت: در کشور همه تلاش می‌کنند تا در انتخابات رقابت داشته باشند و بر همین اساس در مجموع انتخابات در استان ما با سلامت و در کمال امنیت برگزار شد.

این مسؤول در حوزه امنیت در خصوص فعالیت گروهک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت گروهک‌ها در استان ما صفر است چرا که استان ما صددرصد شیعه است و مردم اقبالی به چنین گروهک‌هایی نشان نمی‌دهند.

وی به موضوع مبارزه با فرقه‌های ضاله در استان نیز اشاره کرد و گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به دنبال حمایت از این فرقه‌ها هستند اما ما نیز در کشور و در استان هرگونه تحرکی را زیر نظر داریم.

مدیرکل اطلاعات استان به یک نمونه از فعالیت این فرقه‌ها در استان و گرایش تعداد ۲۰ نفر به این فرقه اشاره کرد و گفت: جالب است بدانیم که سردسته آن‌ها جوانی کم‌سواد و معمولی بود که توانسته بود برای مثال یک معلم و یا کارمند باسواد را همراه خود کند.

وی با اشاره به اینکه چنین افرادی اغفال شده بودند و ما با برخورد نرم و کار فرهنگی آن‌ها را توجیه کردیم، اظهار کرد: این قضیه در استان ادامه دارد که اصحاب رسانه باید به وظیفه خود در برخورد با این معضل عمل کنند.

این مسؤول به دلیل دیگر گرویدن برخی افراد به این فرقه‌ها اشاره کرد و گفت: برای مثال اغفال کنندگان بر روی حتی مشکلات خانوادگی بین زن و مرد هم دست می‌گذارند و مشکل خانوادگی آن‌ها را با رندی و به دروغ به دین و نظام ربط می‌دهند تا به خواسته‌های خود که همان اغفال مالی و اغفال دینی است دست یابند.

مدیرکل اطلاعات استان همچنین به موضوع قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در استان هم قاچاق سلاح و مواد مخدر و هم قاچاق انسان را داریم زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر یک چهارراه قرار دارد و با چنین معضلاتی همواره روبرو هستیم که برای نمونه در چند وقت اخیر کشف و ضبط ۸۰ کیلوگرم تریاک را داشتیم.

وی با گریزی دوباره به موضوع انتخابات گفت: در ایام انتخابات بیش از ۱۰۰ جلسه توجیهی برگزار کردیم و با گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی صحبت شد.

این مسؤول در حوزه امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد به فضای مجازی هم اشاره‌ای کرد و گفت: سن حضور در فضای مجازی به شدت پایین آمده که باید با فرهنگ‌سازی مراقب برخی عواقب خطرناک در فضای مجازی هم باشیم.

این مسؤول به حوزه جاسوسی خارجی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان به دلیل وجود نفت باید مواظب و مراقب باشیم جاسوسی خارجی باشیم و همچنین در بحث گردشگری هر چند توسعه گردشگری و جلب توریست کاری خوب است اما لازم است به موضوعات امنیتی آن هم اندیشیده شود.

وی یکی دیگر از موضوعات را مبارزه با فساد ادرای و اقتصادی دانست و گفت: گزارشات مردمی خوبی در این زمینه به دست ما می‌رسد اما در این گزارشات باید متوجه آبرو و حیثیت افراد هم باشیم.

مدیرکل اطلاعات استان با توصیه به مدیران که نظارت‌ها را بر دستگاه خود کیفی کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی هم باید تذکرات لازم را به مدیران بدهند.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای پرداختن به حوزه‌هایی که در کار رسانه‌ای مغفول مانده است، گفت: رسانه‌ها در استان به ترویج فرهنگ مهدویت بیشتر بپردازند و بدانند آن‌ها هم در زمینه اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای بر عهده دارند.

این مسؤول از رسانه‌ها خواست تا خودشان را هم نقد کنند و رسانه‌هایی که از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند اجازه حمایت به افراد و اشخاص خاص را ندهند.

وی همچنین از پرونده‌ای دیگر از اختلاس در استان خبر داد که نیروهای امنیتی هم اکنون بر روی آن کار می‌کنند و ممکن است نتیجه این پیگیری‌ها و بررسی‌ها ۶ ماه و یا بیشتر از آن طول بکشد.

از مدیریت‌های طایفه‌ای در حراست‌‌‌ها تا اخراج‌های سیاسی در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

در نشست مدیران رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل اطلاعات به موضوعات مهمی اشاره شد از جمله اینکه عده‌ای خاص بر اساس روابط فامیلی به صورت دسته‌جمعی مدیر حراست دانشگاه‌های استان شده‌اند.

پیش از ظهر امروز نشست مسؤولان و مدیران رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل اطلاعات این استان برگزار شد که طی آن ابتدا مدیرکل اطلاعات گزارشی از عملکرد این دستگاه در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و سپس هر یک از نمایندگان رسانه‌ها در این نشست به بیان موضوعات مختلف و انتقادات و پیشنهادات پرداختند.

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست که توسط تعدادی از خبرنگاران مطرح شد نسبت به برخوردهایی است که طی چند ماه اخیر با کارکنان با سابقه برخی از دستگاه‌ها و به خصوص دانشگاه‌ها در استان و اخراج آن‌ها می‌شود.

در این بین تعدادی از خبرنگاران به این وضعیت انتقاد کرده و خواستار پی‌گیری هر چه بیشتر دستگاه امنیتی استان برای جلوگیری از اخراج افراد با سابقه‌های چند ساله و به کار گماردن افرادی شوند که به زعم این رسانه‌ها به صورت خطی و باندی جایگزین افراد قبلی شده‌اند.

همچنین خبرنگاری دیگر به موضوع سپردن مسؤولیت‌های حراست دانشگاه‌ها در استان به افرادی از طایفه‌ای خاص اشاره کرد که همین موضوع منجر به بروز بسیاری از مشکلات شده است.

برخی از خبرنگاران نیز به موضوع تعطیلی تعدادی از سایت‌ها در ایام انتخابات اشاره کردند و از مسؤولان به دلیل پیگیری نکردن وضعیت سایت تعطیل شده ابراز نگرانی و انتقاد داشتند.

برخی از خبرنگاران نیز به موضوع خطی و سیاسی در ارائه آگهی‌ها به عده‌ای خاص در استان انتقاد داشتند و مدیرانی که تنها عده‌ای خاص را در کهگیلویه و بویراحمد رسانه و روزنامه می‌دانند.

یکی از مدیران روزنامه‌های استان نیز به موضوع نفوذ اشاره کرد و از مطالب برخی کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها انتقاد کرد که چرا برنامه‌های مذهبی و دینی را مورد هجمه قرار می‌دهند.

زمین‌خواری و رشوه‌خواری نیز از دیگر موضوعاتی بود که اصحاب رسانه به کرات به آن اشاره کردند.

همچنین در این نشست برخی خبرنگاران دلیل مشکلات مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به پیروی مدیران از نمایندگان در برهه‌های مختلف دانستند که بدون اذن نمایندگان اقدامی انجام نمی‌دهند و همین موجب بروز بسیاری از مشکلات در استان شده است.

در پایان نظرات و پیشنهادات و انتقادات مدیران رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اطلاعات نیز برای هر یک از سؤالات مطرح شده پاسخی داشت.

مدیرکل اطلاعات استان از پی‌گیری موضوعاتی مانند زمین‌خواری، رشوه، اخراج‌ها در برخی ادارات و دانشگاه‌ها و سایر موضوعات خبر داد و از رسانه‌ها خواست تا با خبرها و گزارش‌های حرفه‌ای پیگیر موضوعات مختلف بوده و به رشد و توسعه استان کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
بدون مدرك حرف هاي پوچ و خيالي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
نمیدانم چرا این سربازان گمنام حتی یک بار هم که شده یکی از مسئولین بلند پایه نظام را دستگیر نکرده اند . اوه ببخشید یادم رفته بود معصومیت به این آقایان هم تسری پیدا کرده و آنها در طی این 37 سال هیچگونه خلاف و گناهی انجام نداده اند . از نفهمی خودم خجالت میکشم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار