نگاهی به مهمترین مواضع سیاسی ائمه جمعه استان:
مهمترین موضوعات سیاسی روز که در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد، مسائلی از جمله بحث مقاومت در منطقه،لزوم توجه به جمعیت کشور در مقابل افزایش جمعیت دشمنان،لزوم تعطیلی حج و ...بود
کد خبر: ۲۲۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 13 May 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه از این پس مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
انتقاد از کسانی که حرف از حقوق کلان مدافعان حرم می زنند
امام جمعه کبگیان گفت: برخی از بی‌دین‌ها و بی‌اعتقادهای ترسو با گوشه‌نشینی و دلبستن به مال دنیا با پررویی و بی‌ادبی حرف از حقوق‌های کلان مدافعین حرم می‌زنند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی کبگیان درباره شهدای خان‌طومان گفت: برخی از بی‌دین‌ها و بی‌اعتقادهای ترسو با گوشه‌نشینی و دل بستن به مال دنیا با پررویی و بی‌ادبی حرف از حقوق‌های کلان مدافعین حرم می‌زنند.
وی تصریح کرد: بزدل‌های ترسویی که با جانفشانی و از خود گذشتگی مدافعین حرم در امنیت کامل روزگار می‌گذرانند، بدانند مگر قیمت جان انسان چه قدر است.
دشمنان ما در حال افزایش جمعیت خود هستند
امام جمعه یاسوج به موضوع جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور باید هر چه سریعتر چاره ای از سوی متولیان امر و مسئولان اجرایی اندیشیده شود.
حسینی در صحبت های خود گفت: برخی از کشورهای غیرمسلمان برای مقابله بهتر با مسلمانان و دین مبین اسلام در حال افزایش جمعیت خود هستند و به همین دلیل باید هوشیار و آگاه بود.
حسینی به 26 اردیبهشت ماه سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم نامشروع تاکنون جنایت ها و کشتارهای متعددی را در کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه انجام داده است.
وی بیان کرد: چنانچه مسلمانان جهان خواستار صلح، امنیت و آرامش هستند باید برای نابودی رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد شوند.
حسینی اظهار کرد: آل سعود به دستور اربابان خود آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارد زمینه را طوری فراهم کند که مانع شرکت ایرانیان در مراسم حج ابراهیمی امسال شود.
وی عنوان کرد: آل سعود ادعای خادم بودن حرمین شریفین را دارند در حالی که خائن به حرمین شریفین هستند.
حسینی ابراز داشت: آل سعود با پول های ناشی از فروش نفت علاوه بر ارتکاب جنایت و کشتار در کشورهای اسلامی یمن و بحرین اقدام به حمایت همه جانبه از گروهک های تروریستی به ویژه داعش می کنند.
وی حزب الله لبنان را مایه افتخار مسلمانان دانست و افزود: آل سعود مخالف حزب الله لبنان است و در ادعایی بی پایه و اساس آن را تروریست می داند.
حسینی گفت: به لطف الهی و در آینده ای نزدیک رژیم صهیونیستی و آل سعود نابود شده و مسلمانان از شر هر دوی آنها راحت می شوند.
حمایت های ایران برای پیشگیری از نسل کشی در سرزمین های اسلامی
مهمترین موضعگیری سیاسی امام جمعه گچساران در خصوص سالروز اشغال فلسطین توسط اشغال گران اسرائیلی بود.
 حجت الاسلام علیرضا صفایی در خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به 26 اردیبهشت ماه سالروز آغاز اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، افزود: ملت مظلوم این کشور اسلامی 70 سال در برابر فجیع ترین ظلم و ستم رژیم صهیونیستی مقاومت کرده اند.
وی با یادآوری حمایت های ایران برای پیشگیری از نسل کشی در سرزمین های اسلامی، بیان کرد: سران مرتجع عرب با سکوت خود به ادامه این اقدام های ضد حقوق بشر کمک می کنند.
صفایی اظهار کرد: جنایاتی که در کشورهای اسلامی غزه، سوریه، عراق و یمن در سال های اخیر در میان سکوت مدعیان حقوق بشر رخ داده گواهی بر ادعاهای دروغین آنان است.
وی انسجام و اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان را شرط نجات فلسطین از جنایت های رژیم صهیونیستی دانست.
مسئولین حج را تعطیل کنند
حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام،با اشاره به نزدیکی ایام حج و کارشکنی های رژیم سعودی، ابراز داشت: آنچه برای زائران ما مهم است زیارت در شان یک زائر بیت الله الحرام بوده که باتوجه به اهمال کاری و اشکال تراشی سعودی ها بعید به نظر می رسد که حج امسال صورت گیرد.
طزری این کارشکنی های آل سعود را به خاطر شکست های متعدد در منطقه دانست و تصریح کرد: آل سعود دلیل تمام این شکست ها را حمایت ایران از محور مقاومت می داند و به دنبال انتقام گرفتن از ایران است که این کارشکنی ها یک نمونه از آن است.
این مسئول با بیان اینکه حجی واجب و لازم است که شرایط آن از جمله عزت و امنیت حجاج تامین شده باشد، خاطرنشان کرد: چون آل سعود از فراهم کردن این دو شرط عاجز است مسئولان جمهوری اسلامی باید حج امسال را تعطیل کنند تا سران آل سعود متوجه شود که ما به هر قیمت و شرطی حج را نمی خواهیم.
وی افزود: اگر امروز دشمنان ما عربده و نعره می کشند که چرا جمهوری اسلامی رزمایش موشکی انجام می دهد و یا از تحریم های جدید حرف می زنند و یا برجام 2 و 3 را پیش می کشند همه بخاطر این است که توان نظامی ما را تضعیف و امنیت جمهوری اسلامی را به خطر بیندازند.
وی در پایان با اشاره به 70 سال اشغال سرزمین فلسیطن توسط صهیونیست ها و جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه، گفت: هدف این جنگ ها و ایجاد گروههای تروریستی مانند داعش، سرگرم کردن مسلمانان به یکدیگر و کاهش قدرت آنها بوده و می خواهند از این طریق امنیت اسرائیل را تامین کنند.
طزری افزود: علیرغم همه تلاش ها و هزینه های صورت گرفته از طرف استکبار این رژیم در حال اضمحلال و نابودی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ان شاءالله این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.
اگر مسئولین اقدام نکنند مسائل را با مردم در میان می گذارم
امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه مدت چهار سال است کلنگ احداث استخر شنای پاتاوه به زمین زده شده اما تا کنون پیشرفت زیادی نداشته، اطهار کرد: جوانان این شهر و منطقه پاتاوه برای شنا به شهرهای مجاور سی‌سخت و یاسوج مراجعه می‌کنند.
وی گفت: زمین چمن فوتبال منطقه 33 هزار نفری پاتاوه نیز برای ورزش جوانان نیز وضعیت مناسبی ندارد.
افشار افزود: علی‌رغم اینکه دو سال قبل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش قول پیگیری دادند ولی تاکنون هیچ اقدام عملی نشده است.
وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسؤول اداره ورزش و جوانان شهرستان دنا بیان کرد: امسال سال اقدام و عمل است و نه سال وعده؛ لذا چرا به این شهر محروم و جوانان مستعد خدمتی نمی‌کنید.
افشار گفت: در صورتی که مدیرکل ورزش و اداره ورزش شهرستان دنا اقدامی نکنند تمام مسائل را با مردم در میان خواهم گذاشت.
حادثه خان طومان ترفندی آمریکایی بود
حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه شهرستان لنده ضمن اشاره به غیرقابل اعتماد بودن امریکا و هم پیمانانشان در منطقه خاورمیانه اظهارکرد: نقض صریح آتش بس در خان طومان از سوی تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش یکی از ترفندهای امریکایی واسرائیلی برای تجدید قوای داعشیان بود.
وی افزود: دشمن با نقض آتش بس در خان طومان باعث شد که تعداد زیادی از مدافعان حرم و نیروی های جبهه مقاومت شهید شوند که این نقض آتش بس بازهم مهر دیگری بر جنایات امریکایی ها و متحدانشان است.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: امریکایی ها و صهیونیست ها به دنبال حذف بشار اسد و ازبین بردن جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، عراق و یمن هستند.
وی ضمن اشاره به سالروز اعلام لغو حكم تحريم تنباكو از جانب ميرزاي شيرازي در سال(1270ش) تاکید کرد: آیت الله میرزای شیرازی مرجعی بصیر و آگاه به مسائل و مقتضیات زمان بود که در وقت و زمان مناسب با صدور فتوای تاریخی عزت و استقلال کشور را بیمه کرد.
کیانی اصل اظهارکرد: استقلال کشور با فتوای تاریخی آیت الله میرزای شیرازی به گونه ای فراگیرشد که درباریان شاه نیز قلیان ها را شکستند و از این فتوای تاریخی مرجعیت شیعی حمایت کردند.
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: مردم ایران اسلامی از گذشته تا کنون هموراه در خط مرجعیت شیعی حرکت کردند.
هر کار کوچکی به سیاست ربط داده می شود
امام جمعه شهر لیکک در خصوص لزوم توجه همه جانبه به بحث توسعه گفت:شرط توسعه هر منطقه داشتن چشم انداز بلند مدت با برنامه ریزی های کارشناسانه است که این امر تنها از دست مدیران شهرستان برنمی آید و لازم است نخبگان و فرهیختگان شهرستان در این زمینه کاری کنند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود:مردم به خصوص بانوان در خانواده نیاز به آموزش های کاربردی دارند،در صورتی که خیلی از برنامه های کنونی صوری هستند و لازم است چشم انداز بلند مدت توسعه برای شهرستان تعریف شود.
افروغی خاطرنشان کرد:معضل بزرگی که در شهرستان بهمئی وجود دارد،این است که هر کار کوچکی به سیاست ربط داده می شود و قدرتهایمان را در ذبح همدیگر خرج می کنیم.
وی گفت:لازم است که همه دست در دست هم دهیم و شهرستان را از سیاست بازی و سیاسی کاری خارج کنیم.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
دشمنان ما در حال افزایش جمعیت خود هستند

شما هم كه .........! زياد شدن ........ مثل شما چه مزيتي محسوب ميشه؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار