سردار اسعد از بزرگان تاریخ ایران و از سرداران ملی است که بیشترین نقش را در «مشروطیت دوم» داشت. او به همراهی برخی از بزرگان و سوارانی از بختیاری و مجاهدانی از دیگر نقاط ایران، استبداد را از سر راه ملت ایران برداشتند و کلید امروز ایران را به ملت تقدیم کردند؛ اما یکی دو نفر از سر بغض به تخریب مجسمۀ او اقدام کردند.....
کد خبر: ۲۳۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲ 16 May 2016
سرپرست تیم اعزامی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به استان چهار محال بختیاری در خصوص تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان از توابع استان چهارمحال و بختیاری، گزارشی از زوایای تازه این حادثه و فعالیت گروه خود را بیان کردند.

به گزارش «تابناک»، شریف اسدی در بیان این حادثه گفت: «دو نفر از اهالی شهر جونقان، مجسمه سردار اسعد بختیاری، از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران را تخریب کردند».

وی دربارۀ برخورد با این افراد گفت: «به دنبال این حرکت، دادستان محترم شهرستان مربوطه و نیروهای انتظامی و امنیتی به موقع وارد عمل شدند و تخریب کنندگان را احضار و پس از انجام تحقیقات اولیه با صدور قرار یک میلیارد ریالی، روانه زندان مرکزی شهرکرد ساختند».

شریف اسدی افزود: «علی رغم دستگیری عاملان این تخریب، تحقیقات لازم پیرامون چرایی این حرکت ناآگاهانه و ناپخته از طریق مراجع قضایی،امنیتی و انتظامی در حال انجام است و بنده نیز، به عنوان فرستاده دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تا انجام تحقیقات و بررسی های نهایی در استان حضور خواهم داشت و مردم شریف،انقلابی، وغیرتمند بختیاری اطمنیان داشته باشند با اقدامات خوبی که از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و دستگاه قضایی به عمل آمده است با تخریب کنندگان و احیاناً آمرین و مسببین این حادثه ناپخته بدون هیچ گونه اغماضی برخوردخواهد شد».

بنا بر این گزارش، در همین راستا، سرلشکر رضایی در تماس تلفنی با دریادار علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، از ایشان خواست با قید فوریت، موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پیگیری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این تماس تلفنی، ضمن تأکید بر اینکه اهانت به مقدسات و یا هجمه به افتخارات اقوام ایرانی، تهدیدی برای به هم زدن وحدت کشور است، از دبیر شورای امنیت ملی خواست که مسئولان ذیربط با بررسی جدی و رسیدگی به این حوادث آمران و عاملان آن را مشخص کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهانگیر زمانی جونقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
هموطنان عزتمند و مهربان. همتباران بزرگوار
دونفر در شهر جونقان(تاکید می کنم دو نفر) خودسرانه یا با تحریک از جایی که گویا ما نمیدانیم با تیشه تندیس سردار اسعد بختیاری را شکستند.این کار داعش گونه اینها دوساعت بعد توسط خود مردم جونقان محکوم شد و دستگیر شدند و اعتراض و تجمع مردم جونقان تا فردای ان روز ادامه داشت که با حضور مسئولان از استانداری و مراجع قضایی ومیراث فرهنگی قضیه در دست بررسی می باشد.
این مساله ربطی به مردم روشنفکرو آزاده و شرافتمند وغیرو جونقان ندارد. اگر در اینترنت فیلم تخریب مجسمه را دانلود کنید و نگاه کنید به حرفم می رسید.
بهتر است قضاوت عجولانه نکنیم و بگذاریم مر قانون و گذر زمان همه چیز را روشن کند و عده ای ناکس و بی صفت در این میان با انتشار اشعاری بی شان که آبروی قلم را هم برده اند با نوشتن ابیاتی در شان خود و خانواده شان مساله را قومیی و جنگ لر وترک ننمایند. دون صفتانی که شرف قلم را هم مسموم می نمایند.
جونقانی ها بزرگترین هوادارن مشروطه بودند وصدسال است از این آثار مشروطه محافظت می کنند
این همه جوگیری و اراجیف را دشمنان بخیاری و ترکان جونقان دارند برنامه ریزی می کنند که چه؟؟؟؟

ضمنا الان ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مه جونقان آرام و بدون تشنج است. دیروز ساعت ۴ به بعد همه چیز خاتمه یافت. و اینکه بهضی ها توی شبکه های اجتماعی قشون کشی تلگرامی میکنند و شنج افرینی می کنند فقط عقده ورزی های کودکانه است. مردم جونقان خودشان بخوبی بلدند این دو نادان را از طریق قانون مجازات کنند.
جوگیری و قمپز درکردن و دروغ را کار ترسوها می دانیم.
ما همه بختیاری ایم و هواردار فرهنگ ایل و منطقه مان و کشورمان

فرقی نداره دره شوری و اوسیوند
درد دیارم تش به جون کلمون وند

ما گر کنار مرزهای غرب بودیم
اعراب را یا ترک یا لر می نمودیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار