اهالی روستای دلی مهتاب از نبود فضای آموزشی و آب شرب سالم می گفتند و اینکه دستگاه‌های مرتبط با این مشکلات هیچ‌گاه به این روستا‌ها سرکشی نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 18 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،تعدادی از مسئولان شهرستانی و استانی با سرکشی به برخی روستاهای بخش دیشموک دیدن کردند تا از نزدیک وضعیت امکانات و سختی های زندگی در این منطقه را از نزدیک ببینند.
اهالی روستاهای «دلی مهتاب»، «تنگ دیوون»، «تنگ نهل اشکنان»، «آب چاتی»، «دم تنگ مهلاب»، «بمونی مهلاب»، «آئینه بازار»، «تلخه‌زار»، «آب زالو» و «آب تی» در حضور مسئولین به بیان مشکلات خود پرداختند.
 آنها می‌گفتند که «دارو» برای مقابله با سرماخوردگی هم در این روستا‌ها یافت نمی‌شود و روستانشینان با استفاده از داروهای محلی و در برخی اوقات از داروهایی که در شهرهای اطراف تهیه می‌شود استفاده می‌کنند.
اهالی روستای «دلی مهتاب» دیشموک از نبود محور ارتباطی به‌شدت گله‌مند بودند و می‌گفتند که در مرز بین «دیشموک و جاورده» تنها نیاز به احداث یک کیلومتر محور ارتباطی است که می‌تواند فاصله پنج‌ساعته را به یک ساعت کاهش دهد اما نه از اداره‌کل امور عشایر و نه از اداره‌کل راه و شهرسازی خبری نیست.
روستائیان از فشار‌ها و برخوردهای سختگیرانه مأموران «منابع طبیعی» هم اظهار نگرانی می‌کردند و می‌گفتند: مأموران منابع طبیعی اجازه استفاده از «وردهای» اجدادیمان را نمی‌دهند و ما هرچه مراجعه می‌کنیم تا نتیجه‌ای حاصل شود بی‌فایده است.
نبود فضای آموزشی مانند کانکس سبب راه رفتن کیلومتر‌ها دانش‌آموز کلاس اولی و دومی شده بود و مادری از مادران دانش آموزان این روستا‌ها می‌گفت: به‌دلیل حجم انبوه جنگل و وجود جانوران درنده، استرس‌ها و اضطراب‌ها برای تحصیل فرزندانمان تمام نشدنی است.
آنان می‌گفتند که لوله‌های انتقال آب شربشان توسط خودشان تأمین شده و بهسازی چشمه‌ها با مشارکت روستانشینان انجام می‌شود و خبری از آب و فاضلاب روستایی و امور عشایری نیست.
تنها یک دستگاه بیل مکانیکی در گردنه‌ای از این روستا‌ها درحال کار بود که متعلق به اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار