در اقدامی انسان‌دوستانه، قاتلی با تلاش یکی از کارکنان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد که خود برادر مقتول است، بخشوده شد.
کد خبر: ۲۳۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 22 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، «ع» گره‌بند که به همراه برادرش عبدالرضا در سال 1389 یکی از بستگان خود به نام طاهری را به قتل رساندند با تلاش‌­های برادر مرحوم طاهری که خود عضو شعبه نهم (ویژه زندان) شورای حل اختلاف استان است، بخشیده شد.
این جلسه که با حضور سید محمدابراهیم ساجدی، معاون قضایی دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدین محلی در روستای بردیان دهدشت برگزار شد بدون هیچ قید و شرطی «ع» گره‌بند از حکم قصاص رهایی یافت.
بنا به این گزارش ساجدی اظهار کرد: اگر تلاش‌های طاهری همکارمان نبود این مسأله به صلح و سازش منجر نمی‌شد، اما تلاش‌های وی کارساز شد و توانست نظر خانواده خود را برای رضایت جلب کند.
در این جلسه سید محمدابراهیم ساجدی بیان کرد: خداوند کسانی که خشم خود را فرو می‌برند و جلوی غضب خود را می‌گیرند و از مردم می‌گذرند دوست دارد و از آنان می‌گذرد.
وی گفت: خانواده طاهری مصداق اشاره این آیه است که خداوند برایشان بشارت ورود به بهشت را داده است.
معاون قضایی دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف یادآور شد: نباید در میان سادات دعوا و درگیری باشد، ارتباطات با دوستان، معاشرت و رفاقت سادات باید برای دیگر شهروندان الگو باشد.
به گزارش فارس؛ شورای حل اختلاف زندان یاسوج در سال گذشته یکی از فعال‌ترین شوراهای حل اختلاف کشور مطرح شد و در بسیاری از ابعاد قضایی همچون صلح و سازش در رتبه‌های بالای کشور قرار گرفت.
در سال 1394 نیز 70 درصد پرونده‌ها در شعبه زندان شورای حل اختلاف منجر به سازش شد به همین دلیل رتبه برتر صلح و سازش در کشور را به خود اختصاص داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار