بسته خبری ویژه کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه بازپرداخت اقساط مددجویان نیز حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد، ضمن تقدیر از همکاری بنیاد مسکن خواستار تداوم این همکاری شد.
کد خبر: ۲۳۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 25 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،کمیته امداد امام خمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد بنابر پوشش بالایی که در حوزه ی خدمات رسانی دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در بسته خبری ویژه ی کمیته امداد به برخی خبرهای این نهاد پرداخته می شود.

همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد در جهت مسکن محرومین
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: بیش از 5 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان نیازمند ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن هستند.
فرید محبی در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه برنامه ریزی درخصوص تامین و مقاوم سازی مسکن مددجویان به ویژه در مناطق محروم و روستایی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد است، گفت: براساس برآوردهای انجام شده بیش از 5 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان نیازمند ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن هستند، که بیشتر در مناطق روستایی و محروم سکونت دارند.
وی با اشاره به اینکه از جمله خدمات عمرانی کمیته امداد خرید، ساخت ‌و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان است، افزود: در سال گذشته 266 مورد کمک به خرید و ساخت مسکن، 514 مورد بهسازی مسکن و 971 مورد تعمیر، تکمیل و بهسازی مسکن مددجویان به مددجویان ارائه شده است.
محبی با اشاره به اینکه به منظور ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت در سال گذشته بیش از 5میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به نیازمندان، خواهان همکاری بیشتر خیرین و مردم نیکوکار هستیم.
وی بابیان اینکه کمیته امداد در احداث و بازسازی بافت‌های فرسود همه استانداردهای لازم در برابر حوادث طبیعی ازجمله زلزله و سیل را رعایت می‌کند، افزود: در سال جاری کاربهسازی و مقاوم سازی 250 مورد مسکن روستایی شروع شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه بازپرداخت اقساط مددجویان نیز حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد، ضمن تقدیر از همکاری بنیاد مسکن خواستار تداوم این همکاری شد.
حمایت کمیته امداد از مددجویان در بازپرداخت تسهیلات
در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد مسکن استان ضمن اشاره به نقش کلیدی کمیته امداد در حل مشکلات نیازمندان و افراد بی بضاعت، اظهار داشت: از هیچ کوششی جهت رفع مشکل خانواده های مددجویان و نیازمندان دریغ نمی کنیم و به این همکاری افتخار می کنیم.
ابراهیم فرزانه با بیان اینکه در سال جاری 11 هزار مورد وام در استان داریم، اظهار کرد: امسال 5هزار وام طرح ویژه داریم و اولویت پرداخت تسهیلات را به مددجویان کمیته امداد اختصاص می دهیم.
فرزانه با بیان اینکه با همکاری ناظرین کمیته امداد بر طرح های عمرانی نظارت لازم صورت می گیرد، اظهار کرد: برای رفع مشکل پروانه های ساختمانی روستایی مددجویان می توان از طریق دهیاران اقدام و مشکلات آنها را رفع کرد.
وی در پایان تأکید کرد: با تمام توان از ارائه خدمات به خانواده های امداد حمایت لازم را به عمل آورده و مددجویان این نهاد را در اولویت دریافت کمک های بلاعوض ساختمان های نیمه کاره قرار می دهیم.
وی ضمن گلایه از بانکها درخصوص روند پرداخت تسهیلات مسکن، یادآور شد: اگر بانکها که در حال حاضر چرخه پرداخت وام ها را گاهاً تا 6ماه به تعویق می اندازند، ظرف مدت یک ماه تشکیل پرونده و پرداخت نمایند، می توانیم مشکلات زیادی از مردم و بخصوص نیازمندان را برطرف نماییم.

پرداخت بیش از 2میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان گچساران
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دومیلیارد ریال وام  اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان پرداخت شد.
قبادقربانی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جاری است، گفت: در راستای توسعه فرهنگ کار و اشتغال و حمایت از خانواده های تحت حمایت، مبلغ دو میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به 18نفر از مددجویان پرداخت شده، بیان داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و هدف آن استقلال اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها است.
قربانی با بیان اینکه برای اشتغال افراد نیازمند جامعه نیاز به همکاری همه مسئولان است، تصریح کرد: استعدادسنجی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد علاقه مددجویان، پرداخت تسهیلات، نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی توسط ناظران حوزه خودکفایی و کمک به امر بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از جمله فعالیت‌های این نهاد در بخش اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در زمینه اجرای طرح های کشاورزی و دامداری پرداخت شده،  افزود:  هدف از پرداخت تسهیلات خوداشتغالی توانمندسازی مددجویان است تا بتوانند در جامعه زمینه‌ساز اشتغال و تولید برای خود و دیگران شوند.

بهره مندی سه هزار و 408 مددجوی کمیته امداد استان از بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر
مدیرکل کمیته امداد استان از بهره مندی سه هزار و 408 مددجوی کمیته امداد استان از خدمات بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خبر داد.
فرید محبی در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری استان، اظهار کرد: 3هزار و 408 مددجوی کمیته امداد استان بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند و ما باید تلاش کنیم که این تعداد را حفظ کرده و با بالا بردن سقف واریز حق بیمه، گروه درآمدی آنها را بالا ببریم.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 18 خانوار مستمری بگیر این صندوق هستند، افزود: این خانوارها ماهیانه از 80 تا 200 هزارتومان مستمری دریافت می کنند.
محبی به پرداخت مبلغ 434 میلیون تومان حق بیمه روستایی و عشایری مددجویان در سال 93 اشاره کرد و گفت:  مشکلاتی اعتباری در بحث پرداخت بیمه مددجویان در این صندوق در استان وجود دارد که امیدواریم با رایزنی‌ شاهد رفع آن باشیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات مستقیماً از دفتر مرکزی واریز می شود، اضافه کرد: ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم برای پرداخت حق‌ بیمه‌ مددجویان به صورت استانی می‌تواند مشکلاتی را که در حال حاضر در روند کار وجود دارد، برطرف سازد.
محبی در پایان خواستار همکاری بیشتر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با کمیته امداد شد و بیان کرد: با توجه به اینکه بیمه یکی از راه‌های توانمندسازی مددجویان است، ضروری ست از ظرفیت بیمه ها نهایت بهره را ببریم.
حمایت کمیته امداد از مددجویان در بازپرداخت تسهیلات
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری استان در این دیدار، از برنامه های کمیته امداد درخصوص کمک به نیازمندان و به ویژه توانمندسازی آنان تقدیر کرد و گفت: در مجموع 18 هزار و 500 خانوار بیمه شده داریم که از این تعداد 120 خانوار به دلیل فوت، بیماری و یا از کارافتادگی سرپرست مستمری بگیر این صندوق هستند.
  عیسی کریمی با بیان اینکه هدف این صندوق این است که تمامی افراد روستایی و عشایری و شهرهایی که زیر 20 هزار نفر هستند را پوشش بیمه ای کند، گفت: در صورتی که سرپرست خانوار فوت نماید به شرط دارا بودن شرط سابقه یک ساله در صندوق، خانواده وی مستمری بگیر بیمه می شوند.
وی یادآور شد: در صورتی که افراد بیمه شده این صندوق، بعد از یک روز بیمه دچار حادثه ، از کارافتادگی و یا بیماری و نقص عضو شوند می توانند از مزایای دریافت مستمری استفاده کنند.
کریمی با بیان اینکه در این صندوق سقف سنی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه اعضای خانوارهای روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت حق بیمه علاوه بر مزایای مستقیم از سوابق بیمه شخصی آن در سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار