طی یک هفته گشت زنی محیط بانان گچساران:
تفاوت اساسی شکار در گذشته و حال دلیل شکار است ،به گونه ای که در گذشته شکار از سر نیاز بود و الان یک نوع تفریح و برای تفنن است.
کد خبر: ۲۳۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 25 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،یکی از استان هایی که بنابر شرایط اقلیمی ،زیستگاه گونه های مختلف جانوری محسوب می شود ، استان کهگیلویه و بویراحمد است. از طرف دیگر فرهنگ شکار از قدیم الایام با مردم این استان همراه بوده و هم اکنون هم هست.
تفاوت اساسی شکار در گذشته و حال دلیل شکار است ،به گونه ای که در گذشته شکار از سر نیاز بود و الان یک نوع تفریح و برای تفنن است.
از این رو و به جهت جلوگیری از انقراض گونه های مختلف جانوری مسئولین محیط زیست نسبت به برخورد با متخلفان به شکار غیر مجاز تمام تلاش خود را به خرج می دهند.
8شکارچی دستگیر و 7 قبضه سلاح ضبط شد
در همین راستا در جدیدترین مورد ،مدیرکل محیط زیست استان گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران طی یک هفته گشت زنی مداوم در مناطق آزاد و حفاظت شده موفق می شوند8 نفر متخلف را به همراه لاشه های کبک و تیهو دستگیر و اعمال قانون نمایند.
8شکارچی دستگیر و 7 قبضه سلاح ضبط شد/حیات وحش فرصتی که می سوزد
سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه همه متخلفین در هفته آخر اردیبهشت 95 دستگیر شدند گفت : از متخلفین لاشه 9 قطعه تیهو و 3 قطعه کبک کشف و ضبط گردید.
مدیرکل محیط زیست استان ضمن تشکراز یگان حفاظت شهرستان گچساران گفت: از متخلفین 7 قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.
این مقام مسئول ضمن اشاره به جریمه 2 میلیون ریالی شکار هرقطعه کبک و تیهو گفت : برای متخلین پروندهایی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
8شکارچی دستگیر و 7 قبضه سلاح ضبط شد/حیات وحش فرصتی که می سوزد
حیات وحش فرصتی که می سوزد
امروزه استفاده از صنعت توریسم یکی از برگ های برنده برای توسعه اجتماعی و اقتصادی در سطح دنیا به شمار می رود. از آنجا که توجه و علاقه به حیات وحش در ذات انسان ها نهفته است ،استفاده از پارک های حیات وحش جهت جذب توریسم در دستور کار بسیاری از کشورها قرار دارد.در این خصوص کشورها و مناطقی که از لحاظ جغرافیای این پتانسیل را بدون از صرف هزینه های گزاف دارند به بهترین نحو سرمایه گذاری نموده تا هم به حفظ محیط زیست خود بپردازند و هم به تولید اشتغال و رونق اقتصادی خود کمک کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که نقطه تماس محیط زندگی وحوش و شهر ها و روستاها بسیار به هم نزدیک است بنابر این با توجه دادن مردم به این پتانسیل عظیم و درآمدزا و همچنین انجام سرمایه گذاری در این زمینه می توان هم به وضعیت ناراحت کننده ی شکار جانوران وحشی پایان داد و هم به ایجاد و رونق صنعت توریسم کمک کرد.چیزی که تاکنون از نظر مسئولین استان مغفول مانده و یا اینکه درحد حرف باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار