با حضور وزیر نیرو صورت گرفت
فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان با حضور وزیر نیرو ،استاندار و برخی مسئولین محلی و استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۳۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 26 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در توضیحاتی به برخی آمار و ارقام در خصوص این پروژه پرداخت.
سید علی لدنی نژاد گفت: بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار در سال 92 برای پروژه نیمه‌تمام فاضلاب شهر دوگنبدان برای اجرای خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ فاضلاب و تکمیل تأسیسات مکانیکی طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرستان گچساران در نظر گرفته شد که از این میزان 16 میلیارد ریال جذب شد.
وی در ادامه اظهار کرد: طرح فاضلاب دوگنبدان شامل تصفیه‌خانه با ظرفیت 25 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، 45 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، 7.2 کیلومتر خط انتقال فاضلاب و 6 هزار فقره انشعاب نصب شده فاضلاب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان این‌که عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال 86 آغاز و امروز افتتاح شد، ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از این طرح 110 هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.
لدنی‌نژاد مبلغ هزینه شده برای اجرای فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان را 280 میلیارد ریال و افق پیش‌بینی شده برای این طرح را سال 1410 عنوان کرد و گفت: جمعیت انتهای طرح برابر با 110 هزار نفر پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب دوگنبدان از 82 و عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از سال 86 آغاز شده بود اما تا نیمه نخست سال 92 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
لدنی‌نژاد افزود: با همکاری مسئولان آب و فاضلاب کشور، مسئولان استانی و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روند اجرای این طرح در یک سال اخیر با سرعت بسیار مطلوبی ادامه یافت تا شهروندان دوگنبدان از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار لازم و برطرف کردن اختلافات مالی مابین پیمانکاران طرح تصفیه‌خانه و انتخاب پیمانکار جدید در سال 93، پیشرفت فیزیکی پروژه در مدت زمان 11 ماه از 30 درصد به 100 درصد رسید و فاز نخست این تصفیه‌خانه امروز به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرعت اجرایی این طرح و رعایت کامل اصول کمی و کیفی بر اساس استانداردهای لازم سبب شده که این طرح رکوردی در پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به حساب آید.
گزارش:سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار