استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین چالش و نیاز حیاتی این استان تامین آب کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی است.
کد خبر: ۲۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 27 May 2016
به گزارش ایسنا،سید موسی خادمی در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد تنگ سرخ بویراحمد که از سال 90 کلنگ زنی شد، افزود: این چالش با وجود داشتن سالانه 11میلیارد متر مکعب روان آب در این استان است.

وی بیان کرد: نیازهای آبی این استان در بخش کشاورزی را حدود دو میلیارد مترمکعب است و سیاست های انقباظی وزارت نیرو توسعه عمرانی واقتصادی این استان را دچار مشکل کرده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در سه دهه گذشته طرح های بزرگ تامین آب از منابع غنی آب این استان اجرا نشده و تخصیص آب برای نیازهای کشاورزی در نظرگرفته نشد که این امر اینک به یک مشکل بزرگ برای مردم ومسئولان تبدیل شده است.

خادمی تصریح کرد: از منابع آب استان کهگیلویه وبویراحمد استانهای پایین دست استفاده می کنند بنابراین توجه و برنامه ریزی مسئولان وزارت نیرو به اختصاص آب به این استان و نیز شتاب بخشی طرح های تامین آب در دست اجرای آن لازم است.

وی ساخت سد تنگ سرخ را یک پروژه مهم برای توسعه عمرانی و تامین بخشی از نیازهای آبی دو استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: این سد 190میلیون مترمکعب آب را سالانه تنظیم خواهد کرد و تاکنون 12 میلیارد تومان برای این سد هزینه شده است که برای شتاب بخشی و تسریع در اجرای آن نیازمند همکاری وزارت نیرو هستیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: 33میلیون مترمکعب از آب این سد برای مصارف زیست محیطی، 42میلیون مترمکعب برای کشارزی بویراحمد و دنا، 17میلیون متر مکعب مصرف صنعتی بویراحمد، 25میلیون مترمکعب آب آشامیدنی یاسوج و 72میلیون مترمکعب از آب این سد برای تامین آب آشامیدنی شیراز اختصاص یافته است.

خادمی اضافه کرد: برای ساخت سد تنگ 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو پس از بازدید از پروژه سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد راهی گچساران برای افتتاح طرح آبرسانی این منطقه شد. چیت چیان، ضمن افتتاح فاز اول طرح تصفیه خانه شهر دوگنبدان و طرح تامین آب 3500هکتاری امامزاده جعفر گچساران از پروژه بزرگ تامین آب دهدشت غربی که قرار است آب 6000 هکتار از زمین های شهرستان کهگیلویه را تامین کند، بازدید خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار