یاسوج -ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید میدانی هیات بازرسی مدیریت بحران کشور در هفته جاری از مناطق آسیب دیده این استان، مستند سازی خسارت بلایای طبیعی این استان از سوی دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۲۳۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 28 May 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی وفایی مقدم روز شنبه در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان کهگیلویه بااشاره به اهمیت حضور مسئولان کشوری مدیریت بحران در استان افزود: مستندسازی خسارات وارده از بلابیای طبیعی جذب اعتبارات جبرانی این بخش را تسهیل می کند.
وی اظهارکرد: در این بازدید مسئولان کشوری و استانی از مناطقی را که بیشترین میزان خسارت را بویژه از سیل و خشکسالی دیده اند، از نزدیک بررسی خواهند کرد.
وفایی مقدم به میزان اعتبارات حوزه مدیریت بحران و میزان خسارت وارده ناشی از بلایای طبیعی در استان اشاره نکرد.
وی با اشاره به فصل تابستان و افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع تصریح کرد: مشارکت بیشتر مسئولان و مردم نقش مهمی در کاهش خسارت دارد.
وفایی مقدم با بیان اینکه امکانات حوزه بحران استان در مقابله با آتش سوزی ضعیف است عنوان کرد: شهرداری ها، دهیاران و بخشداری ها در زمان آتش سوزی به حالت آماده باش باشند و خدکات رسانی را شتاب بخشند.
وی با اشاره به وقوع بیش از 79فقر آتش سوزی در سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: این آتش سوزی ها به یک هزار و 296هکتار از مراتع وجنگل های این استان خسارت وارد کرد.
بارش های سیل آسای سال 94میلیاردها ریال خسارات به تاسیسات زیربنایی مناطق جنوبی کهگیلویه وابویراحمد وارد کرد.
بروز خشکسالی در سال 93 میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان دیم کار کهگیلویه وبویراحمد وارد کرد، زیرا بیش از 50درصد از سطح 130هزار هکتار زمین زیرکشت گندم وجو دیم این استان برداشت نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار