تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار به آبرسانی روستاها اختصاص داده شد که از این میزان 381 میلیارد ریال به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۳۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 28 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فیض الله پاسره در جمع خبرنگاران گفت:از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید که این دولت را متمایز کرده است، پیگیری اختصاصی بودجه در قانون بودجه برای ایجاد مجتمع های آب رسانی روستایی است. حرکت بسیار خوبی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت دولت و توجه مقام معظم رهبری را نیز به همراه بود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار به آبرسانی روستاها اختصاص داده شد که از این میزان 381 میلیارد ریال به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد 1706 روستا وجود دارد که از این تعداد 1470 روستا دارای تأسیسات آبرسانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: این اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای احداث 18 مجتمع آبرسانی برای روستاهای با جمعیت بالای 100 نفر هزینه خواهد شد.

پاسره عنوان کرد: این اعتبارات به صورت 100 درصد از سوی وزارت نیرو به ما تخصیص داده شده که از این میزان تا کنون 25 درصد آن در اختیار این دستگاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این تعداد روستا و جمعیت آنها معادل یک سوم جمعیت روستایی استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: احداث تأسیسات آبرسانی  در 463 روستا ی پرجمعیت کهگیلویه وبویراحمد در دست اجراست.

پاسره بیان کرد: جهت تکمیل این مجتمع های آبرسانی به 860 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: با تکمیل این مجتمع ها گام موثری در راستای ارتقای شاخص آب آشامیدنی سالم در کهگیلویه وبویراحمد برداشته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر72 درصد از جمعیت روستایی استان از  شاخص آب سالم برخوردار هستند.

پاسره اضافه کرد: 87 درصد از روستاهای کهگیلویه وبویراحمد تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار دارند.

وی از پراکندگی جمعیت روستایی کهگیلویه وبویراحمد به عنوان عمده ترین مشکل آبرسانی روستایی نام برد و گفت:  6 روستای بالای 20 خانوار با جمعیت 900 نفر فاقد تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: همچنین 200 روستا از روستاهای زیر 20 خانوار این استان با جمعیت قریب به  3500 نفر فاقد تاسیسات آبرسانی هستند.

پاسره عنوان کرد: کار آبرسانی به این تعداد روستا با 13 دستگاه تانکر آبرسانی سیار انجام می شود.

وی افزود: سرانه آب توزیع شده به وسیله تانکر برای هر نفر در روز 50 لیتر است.
گزارش:سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار