تابناک کهگیلویه وبویراحمد گزارش می دهد:
از مسئولین،صاحبنظران،اصحاب رسانه ،ورزشکاران ،نمایندگان و تمام کسانی که اعتلای ورزش استان را می خواهند خواسته می شود که به این موضوع بیشتر اهمیت داده و با بررسی راهکارها و ارائه پیشنهادات به دور از جنجال های سیاسی فکری به حال وضعیت ورزش استان بنمایند.
کد خبر: ۲۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 05 June 2016
استان کهگیلویه وبویراحمد ، یکی از استان های محروم کشور است که با وجود داشتن استعداد های زیاد انسانی در رشته های مختلف ورزشی اما هیچگاه نتوانسته آنگونه که شایسته است وزنه ای قابل اتکا در ورزش کشور باشد.
یکی از مهمترین دلایل این موضوع از نظر مدیرکل ورزش و جوانان استان که درجلسه شورای ورزش استان،به آن اشاره کرد.ایزد پور در این جلسه مهمترین مشکل ورزش استان را  عدم وجود اسپانسر دانست.

جهانبخش ایزد پور در ادامه از کمک 37میلیون و 500 تومانی وزارت ورزش و جوانان به هئیت های استانی خبر داد و عدم حضور اسپانسر و حامی مالی در ورزش استان را بزرگترین و مهمترین معضل اصلی عنوان کرد و خواستار ارزیابی مالی هئیت های ورزشی از طریق فدراسیونها شد.
ورزش استان را دریابید/ورزش استان از نبود اسپانسر رنج می برد
شاهد این موضوع وجود تیم های فوتبال هم استانی است که در ابتدا با حمایت های برخی نهادهای دولتی مانند شهرداری یاسوج(تیم فوتبال شهرداری یاسوح)،شرکت نفت و گاز گچساران(تیمی با همین نام) شروع خوبی در رقابت های کشوری داشتند اما با توجه به عدم وجود اسپانسر و حمایت های دائمی با همان سرعتی که اوج گرفتند با همان سرعت افول داشتند.
شهرداری یاسوج در لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز ابتدا به دسته دوم سقوط کرد و سپس به طورکامل منحل شد.بررسی علل سقوط و انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج نشان می دهد یکی از عوامل مهم انحلال این تیم، عدم حمایت مالی بخش خصوصی است که منجر به حذف سهمیه  استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته اول فوتبال شد.
ورزش استان را دریابید/ورزش استان از نبود اسپانسر رنج می برد
تیم نفت و گاز گچساران که به نظر می رسید به مهمترین منبع درآمد کشور یعنی شرکت نفت متصل است هم نتوانست کاری از پیش ببرد هرچند یکی از مشکلات همین تیم هم نداشتن اسپانسر واقعی بود چرا که نهاد های دولتی در استان کهگیلویه وبویراحمد چندان توانایی برای حمایت از این تیم ها را ندارند ضمن اینکه شرکت نفت  و گاز گچساران هم با حمایت از تیم های متعدد ورزشی توانایی آنچنانی برای پروراندن تیم هایی که بتوانند سال ها رتبه ی اول خود را حفظ کنند و یا اینکه یک پای همیشگی برترین های کشور باشند، ندارد.
در میان ورزش های تیمی با توجه به حساسیت ها شاید بصورت مقطعی حمایت هایی شود اما برخی رشته های انفرادی از همین حداقل ها هم محروم هستند به گونه ای که بسیاری از ورزشکاران مجبورند تا 100درصد هزینه های خود را از جیب شخصی بدهند یا اینکه قید ورزش قهرمانی را بزنند که اینگونه موارد کم هم نیست.
 حال با توجه به موارد گفته شده از مسئولین،صاحبنظران،اصحاب رسانه ،ورزشکاران ،نمایندگان و تمام کسانی که اعتلای ورزش استان را می خواهند خواسته می شود که به این موضوع بیشتر اهمیت داده و با بررسی راهکارها و ارائه پیشنهادات به دور از جنجال های سیاسی فکری به حال وضعیت ورزش استان بنمایند.
تهیه گزارش:مهدی مرادی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
یکی ازدلایل پولی شدن ورزش توسط همین ایزد پورهستش تواین استان محروم بچه های عشایر همچیرور این اغا پولی کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار