کد خبر: ۲۴۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 07 June 2016
ثریا دارابی یکی از بنیان گذاران شرکت "زدی” شرکتی در مورد تولید غذا با استایل و آگاهی کامل از این مواد غذایی است. البته این شرکت ایده ی تکمیل شده ی سایت قبلی این خانم به نام ” فوود اسپاتینگ ” می باشد که در آن مردم عکس غذایی را که در هر نقطه از جهان خورده بودند را به اشتراک می گذاشتند و شخصا آن را تبلیغ می کردند. ثریا دارابی کار خود را با مدیریت دیجیتال و مسئوول روابط عمومی و بازازیاب در نیویورک تایمز شروع کرد که به خاطر فعالیت در این زمینه با هر جنبه ای از دنیای دیجیتال آشنا شد. ثریا لیسانس هنر خود را از دانشگاه جرج تاون گرفته است و هم اکنون در بروکلین زندگی می کند.

ثریا دارابی

سیما ضرغامی یک زن ایرانی آمریکایی است یک تهیه کننده ی شبکه های کابلی است که از سال ۲۰۰۶ ریاست شبکه ی نیکلدئون و ویاکام را به عهده دارد. در سال ۱۹۸۵ ضرغامی به عنوان برنامه ریز به استخدام نیکلدئون درآمد ولی کم کم با پیشرفت در این شبکه ی معروف به ریاست، برنامه ریز خلاقیت و شبکه و بازاریابی آن رسید. در سال ۲۰۰۶ او به عنوان چهره ی برتر در شبکه های کابلی شناخته شد.

سیما ضرغامی

رکسانا ورزان در حال حاضر مسئولیت استارت آپ های مایکروسافت را در فرانسه به عهده دارد و برنامه های Bizspark و Ventures زیر نظر او گسترش پیدا می کنند. در سال ۲۰۱۳ سایت Business Insider او را به عنوان ۳۰ زن برتر در زمینه ی تکنولوژیک که زیر ۳۰ سال سن دارند معرفی کرد. قبل از ملحق شدن به مایکروسافت او در تعدادی استارت آپ در اروپا فعالیت داشته است. همچنین او سردبیر TechCrunch France بوده و چندیدن و چند فعالیت دیگر در زمینه ی تکنولوژیک داشته است. او از دانشگاه UCLA ، مدرسه ی اقتصاد لندن و … مدارک معتبر بین المللی دارد.

رکسانا ورزا

پریسا تبریز متولد ۱۹۸۳ متخصص امنیت شبکه و کامپیوتر است. مجله فوربس او را بین ۳۰ زن برتر زیر ۳۰ سال در زمینه ی تکنولوژیک می شناسد. او هم با گوگل همکاری می کند وهم پروژه های شخصی را به انجام می رساند. او سر مجموعه ی تیم امنیت کروم می باشد. همکاری او با گوگل فقط چند ماه بعد از فارغ التحصیلی اتفاق افتاده است. لقب او در دنیای کامپیوتر شاهدخت امنیت است (security prnicess) می باشد.

پریسا تبریز

داستان زندگی شهرزاد رفعتی CEO و تکنسین برجسته ی ۳۴ ساله ی ایرانی بسیار الهام بخش است. شهرزاد رفعتی در سنین نوجوانی از تهران به ونکوور مهاجرت کرد و تسلط بسیار پایینی بر روی زبان انگلیسی داشت با این وجود به سرعت بر علوم کامپیوتر تسلط پیدا کرد و عاشق صنایع الکترونیک شد. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۰۵ شرکت شخصی خود را تاسیس کرد با نام Broadband TV که هم اکنون نزدیک به ۸۰ نفر در آن فعالیت می کنند.

شهرزاد رفعتی

انوشه انصاری ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۶ در مشهد به دنیا آمد. وی رییس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور است. او همچنین از بنیانگذاران و رییس Prodea systems است. او مدرک ارشد خود را در زمینه ی مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد و در حال اخذ دومین مدرک ارشد خود در زمینه ی علم ستاره شناسی از دانشگاه سوئین بورن می باشد. او در سال ۲۰۰۰ از طرف مجله ی زن شاغل به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است و در سال ۲۰۱۵ جامعه ی ملی فضایی آمریکا جایزه ی پیشگام فضا را به انوشه انصاری تقدیم کرد. او اولین زن گردشگر فضایی است.

انوشه انصاری

منبع: ساعت۲۴

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
نتیجه گیری اینکه حجاب مانع پیشرفت هست
ولی خداییش خیلی خوشگلند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار