تابناک کهگیلویه وبویراحمد
گویا حملات هکرها مختص به سایت های ملی نبوده و خبرها از حمله های سایبری به برخی سایت های استان کهگیلویه و بویراحمد،حکایت دارد.
کد خبر: ۲۴۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 08 June 2016
طی چند روز گذشته بود که خبری در رسانه ها مبنی بر حمله ی هکرهای عربستانی به برخی سایت های دولتی ایرانی منتشر شد.
گویا حملات هکرها مختص به سایت های ملی نبوده و خبرها از حمله های سایبری به برخی سایت های استان کهگیلویه و بویراحمد،حکایت دارد.
البته آنگونه که اعلام شد هکرها نتوانسته اند چندان در کار خود موفق باشند و دست آورد خاصی در این خصوص نداشته اند اما این مساله باید مسئولین نهاد ها و سایت ها و البته مسئولین امنیت فضای سایبری را هوشیار کرده باشد که هر گونه اطلاعاتی در فضای مجازی می تواند تحریک کننده هکرها برای دستبرد سایبری باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،محمود مومن نسب، مدیرکل پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ خرداد در جمع خبرنگاران استان در پاسخ به این سوال که اخیرا در سطح عمومی جامعه خبرهایی مبنی بر اینکه تعدادی از سایت های برخی از سازمان‌ ها و مراکز دولتی مورد حملات سایبری قرار گرفته اند، گفت: بله، چهارم خرداد ماه جاری به تعدادی سایت اطلاع رسانی و پایگاه داده در دستگاه های دولتی حملاتی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: از طریق سازمان پدافند غیر عامل، پلیس فتای کشور و مرکز امداد و عملیات رخدادهای رایانه ای، منشاء حملات و آی ‌پی‌ های مهاجمین شناسایی و جهت رسیدگی در اختیار پلیس بین الملل اینترپل قرار گرفته‌ اند اما از آنجایی که به نظر نمی رسید تفکر سازماندهی شده پشت این حملات باشد، لذا ابتدا به ساکن نیاز به عکس العمل رسمی نبود .

مومن نسب، در خصوص دست آورد هکرها گفت:مهاجمین موفق به دسترسی از اطلاعات اصلی و سرقت و تخریب اطلاعات نشدند،فقط توانستند تغییر جزئی در صفحه اول یک سایت بدهند که سایت های مزبور فورا به حالت اول بازگشت داده شدند.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص پیامدهای این حملات توضیح داد: این حملات موجب برانگیختن حساسیت مسئولین در خصوص تهدیدات شد و هشدار داد که مسئولین در راستای افزایش ضریب امنیت سایت های دولتی و بخش های خصوصی تدابیر کارساز و اقدام عملی را داشته باشند؛ ضمن اینکه تهدیدات جدید حوزه های مجازی و سایبری را جدی بگیرند.

وی به ساز و کار پیگیری این حوزه و سایر تهدیدات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و خاطرنشان کرد: در استان سه قرارگاه پدافند سایبری، دفاع اقتصادی و زیستی تحت فرماندهی واحد استاندار در حوزه پدافند غیرعامل فعال است که مجید محنایی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه سایبری و اقتصادی و رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه زیستی، بیولوژیک و بیوتروریسم تعیین شده اند و این مسئولیت را عهده دار هستند.

مومن نسب در پاسخ به سوال که چه توصیه ای به مقامات مسئول استان در این خصوص دارید؟، عنوان کرد: تاکید این خدمتگزار به همه دستگاه ها در بخش سایبری این است نسبت به تقویت ضریب امنیتی سامانه ها و سیستم های خود هم از حیث پیاده سازی و هم از حیث آمادگی در مقابل تهدیدات اقدام عملی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
درود بر پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد و تیپ 48 فتح که در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد دلاوری بیشماری از ایشان بودیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار