فرماندار شادگان، مهم ترین مشکل شهرستان را تامین اول آب شرب و کشاورزی دانست و گفت:بیکاری نیز از این مشکلات است که با احداث سد مارون2 قطره ای آب به مردم شادگان نمی رسد و مردم این شهرستان مجبورمی شوند از وطن خود مهاجرت کنند.
کد خبر: ۲۴۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 11 June 2016
بهروز فرج اللهی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شادگان با حضور اعضای شورای شهر، جمعی از مسئولان محلی و مسئولان شهری در سالن ابن سکیت فرمانداری، گفت:شغل اغلب مردم شادگان کشاورزی است و با تامین آب کشاورزی نیز، مشکل بیکاری کشاورزان رفع می شود ولی با احداث سد مارون2 قطره ای آب به کشاورزان شادگانی نمی رسد و مردم این شهرستان مجبور به مهاجرت هستند.

فرج اللهی با بیان اینکه اخباری مبنی بر احداث سد مارون 2 از سوی برخی منابع شنیده می شود، افزود: کرد:سد مارون آب زیادی ندارد و با احداث سد جدید آب کشاورزی شهرستان شادگان خشک می شود.

وی با درخواست از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص خالفت با احداث سد مارون 2، گفت:اگر آب برای کشاورزی نباشد، مردم نیز مجبورند برای گذران زندگی و نبود آب کافی برای صنعت و کشاورزی، این حرفه ها را کنار بگذارند.


*** برنامه ریزی شهری نمودی از تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

فرج اللهی در ادامه سخنانش با تاکید براولویت بندی در برنامه ریزی دستگاه های اجرایی شهرستان، گفت:هر دستگاه اجرایی موظف است اولویت های برنامه های خود را مشخص کرده و بر اساس اولویت بندی و با توجه به محدودیت منابع موجود برنامه های دستگاه زیرمجموعه را اجرا کند.

فرماندار شادگان تاکید کرد:اساس کار برنامه های دستگاه های اجرایی تحقق منویات مقام معظم رهبری است و اقتصاد مقاومتی نیز با اجرای اولویت بندی در طرح های اجرایی نمود پیدا می کند.

فرج اللهی همچنین با انتقاد از نبود برنامه جامع در طرح های عمرانی شهرداری های شهرستان، گفت:شهرداری ها با ارائه طرح های پنج ساله، برنامه جامع شهری را تدوین کنند.

فرماندار شادگان با بیان پیگیری دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص رفع مشکلات کمبود آب و بیکاری بومیان نیز، گفت:اجرای خط آب شرب 51 اینچی به علت مسائل و مشکلات تعویض پیمانکار به تاخیر افتاد و باید به سرعت پیگیری شود تا انتهای مسیر خط لوله 51 اینچی هم مردم از آب شرب استفاده کنند.


*** هشدار به دستگاه های اجرایی در خصوص استخدام غیربومیان

فرماندار شادگان در ادامه سخنانش همچنین با تاکید بر لزوم رونق اشتغال و حفظ اشتغال موجود، افزود:صنایع و شرکت ها و دستگاه های اجرایی حق استخدام سفارشی ندارند و استخدام ها نیز باید یا از طریق آزمون یا معرفی اداره کار انجام شود.

نخستین نشست شورای اداری شورای اداری شهرستان شادگان در سال جدید در سالن ابن سکیت فرمانداری برگزار شد و مسئولان شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش گزارش عملکرد خود را در حوزه تحت مسئولیت ارائه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار