مجتبی باقریان گفت:کودکان شبه خانواده کسانی هستند که پدر و مادرشان فوت کرده باشد و سن آنها زیر 18سال و هنوز ازدواج نکرده باشند.
کد خبر: ۲۴۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 15 June 2016
به گزارش سایت خبری آوای ماغر؛رئیس کلینیک مددکاری افق بهمئی در گفت و گو با آوای ماغر تصریح کرد:در حوزه کودکان شبه خانواده و جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کسانی را که واجد شرایط باشند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می دهیم.
مجتبی باقریان گفت:کودکان شبه خانواده کسانی هستند که پدر و مادرشان فوت کرده باشد و سن آنها زیر 18سال و هنوز ازدواج نکرده باشند.
وی افزود: مورد بعدی که به تشخیص کارشناسان ما کودکان شبه خانواده محسوب می شوند،کسانی هستند که پدرشان فوت کرده باشد و مادر ازدواج مجدد کرده باشد، سن آنها زیر 18سال و هنوز ازدواج نکرده باشند.
باقریان ادامه داد:کسانی که پدر ومادر طلاق گرفته باشند و هر دو نفر ازدواج مجدد کرده باشند و پدر یا ولی قهری (پدربزرگ) سلب مسئولیت، عدم توانایی و یا حضانت از مرجع قضائی طی حکم یا رأی صادره داشته باشد هم مشمول این طرح می باشد.
رئیس کلینیک مددکاری افق بهمئی خاطرنشان کرد:کودکی که مادرش فوت کرده، پدرش ازدواج مجدد کرده باشد و از طریق مرجع قضائی طی حکم یا رأی صادره سلب مسئولیت ، عدم توانایی و یا حضانت در دست داشته باشد گزینه های دیگر مشمولان این طرح حمایتی می باشند.
وی افزود:این کودکان در حوزه شبه خانواده سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می گیرند و مستمری ماهیانه مبلغ 250 هزار تومان به آنها داده می شود ؛همچنین از خدمات کمک هزینه تحصیلی، درمان، در صورت ازدواج بعد از تحت پوشش کمک هزینه ازدواج و سایر خدمات مرتبط داده می شود.
رئیس کلینیک مددکاری افق بهمئی در پایان سخنان خود گفت: ازهمشهریان محترم می خواهم در صورتی که کودکی را واجد شرایط این طرح می بینند، جهت حمایت به کلینیک مددکاری افق واقع در خیابان بعثت رو به روی شبکه بهداشت و درمان معرفی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار