مهمترین خبرهای کمیته امداد
ازابتدای سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات بانک قرض الحسنه مهر ایران 22 میلیاردریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۴۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶ 16 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،مهمترین خبر های کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در روز گذشته مربوط به تسهیلات اشتغال زایی و همچنین برنامه های این نهاد در خصوص اوقات فراغت بود.
اجرای طرح آموزش ترویجی قرآن برای ۴۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه توانمندی اوقات فراغت، توانمندی فرهنگی و فکری مددجویان در برنامه های اوقات فراغت مد نظر است، از اجرای طرح آموزش ترویجی قرآن در بین 450 خانواده مددجو شناسایی شده، خبر داد.
فرید محبی در نشست کارگروه آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان با موضوع اوقات فراغت، گفت: ستاد اوقات فراغت این نهاد در ادارات استانی و شهرستانی اردیبهشت ماه هر سال نشست های خود را برگزار می کند.
وی با بیان اینکه توانمندی فرهنگی و فکری خانواده های تحت پوشش در برنامه های اوقات فراغت مد نظر است، اظهار کرد: محتوای دوره های برگزار شده در طرح اوقات فراغت تفریحی، آموزشی و توجیهی می باشد و همه محتواهای آموزشی از قبل آماده بوده و توسط اساتید خاص برنامه ها اجرا می شوند.
محبی ضمن اشاره به برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد، خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه های، برگزاری اردوهایی به صورت دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی است که برای فرزندان بازمانده از تحصیل اجرایی می شود.
وی از برنامه ریزی برای شرکت یک هزار و 120 نفر در این برنامه اردویی خبر داد و یادآور شد: در این اردوها سهمیه عتبات عالیات و سفر به کربلای معلی به تعداد280 نفر در نظر گرفته می شود که عمدتاً از زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها هستند.
محبی با اشاره به فعالیت کانون های موقت تابستانه این نهاد و با بیان اینکه همه امکانات و محتوای آموزشی و حتی هزینه ها توسط کمیته امداد تامین می شود، افزود: پیش بینی حضور 700 نفر در کانون های موقت تابستانه را داریم و همچنین 300 نفر نیز به منظور استفاده از ظرفیت دیگر کانون های سایر دستگاهها سهمیه در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان، از طرح آموزش ترویجی قرآن در خانه های مددجویان خبر داد و عنوان کرد: این طرح در خانواده هایی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند، پیگیری و اجرایی می شود که در قالب این طرح 450 خانواده شناسایی شده اند.
وی با اشاره به اینکه 450 نفر از دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در جشنواره های فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته شده اند، اظهار کرد: در پایان دوره های اوقات فراغت، تأثیرات این دوره ها در کاهش آسیب های اجتماعی و امید به زندگی و نیز افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی خانواده ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.
 22 میلیاردریال تسهیلات اشتغال به مددجویان از طرف بانک قرض الحسنه مهر ایران
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: ازابتدای سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات بانک قرض الحسنه مهر ایران 22 میلیاردریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
فرید محبی در دیدار با مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان،از همکاری این بانک درخصوص ارائه تسهیلات به مددجویان تقدیر کرد و گفت: کل اعتبار اختصاص یافته به بانک قرض الحسنه مهر ایران برای طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد، 27 میلیارد ریال برای 181 پرونده بود که در این راستا 22 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات این بانک از ابتدای سال گذشته تاکنون 148 طرح اشتغال اجرا شده است، بیان کرد: 33 طرح باقی مانده در شهرستان های دنا، چرام و گچساران هستند که تشکیل پرونده شده و منتظر دریافت تسهیلات هستند.
محبی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با ارائه تسهیلات اشتغال زایی سهم بسزایی در بهبود معیشت مددجویان و اشتغالزایی آنان دارد، خواهان تسریع در پرداخت تسهیلات باقی مانده شد و تأکید کرد: پیگیری اقساط معوقه بانکی را از تکالیف خود می دانیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
تسهیلات اشتغال زایی صندوق قرض الحسنه مهر به مددجویان/اجرای طرح آموزش ترویجی قرآن برای ۴۵۰ خانوار مددجو
مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر استان در این دیدار گفت: کمیته امداد استان در اجرای عملی طرح های اشتغال و نظارت مستمر بر این طرح ها زمینه اشتغال پایدار را در خانواده ها فراهم کرده است.
الماس مجیدی ضمن تقدیر از برنامه های کمیته امداد در زمینه خدمت به نیازمندان، و بر همکاری وتعامل فی مابین تأکید کرد و برای پرداخت تسهیلات باقی مانده مددجویان کمیته امداد قول مساعد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار