کد خبر: ۲۴۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 21 June 2016
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره برخی اخبار منتشر شده پیرامون بلاتکلیفی سرباز معلم ارائه کرد و به برخی از سوالات مخاطبان ایسنا در این زمینه پاسخ داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشر شده پیرامون حذف سرباز معلم و تغییر تاریخ اعزام سرباز معلم‌ها به دوران آموزشی اظهار کرد:‌ چنین اخباری صحیح و مورد تایید ستادکل نیروها مسلح نیست. همه ساله تعدادی از مشمولان وظیفه عمومی به عنوان سرباز معلم به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و دوران سربازی خود را در آنجا سپری می‌کنند.
وی با بیان اینکه سربازان معلم سالی یک‌بار و در تاریخ 19 تیرماه برای طی کردن دوران آموزشی اعزام می‌شوند، اظهارکرد: امسال نیز آموزش و پرورش حدود 4000 سرباز معلم را به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی کرد و این افراد در تاریخ 19 تیرماه برای طی کردن دوران آموزشی خود به پادگان‌هایی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شده است، اعزام می‌شوند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به آن دسته از سربازان معلمی که به اشتباه تاریخ اعزامشان اول تیرماه اعلام شده است، گفت: تعدادی از سربازان معلم به اشتباه تاریخ اعزامشان اول تیرماه اعلام شده بود که این افراد اعزامشان کنسل شده و همراه با دیگر متقاضیان سرباز معلم در تاریخ 19 تیر به سربازی اعزام خواهند شد.

تغییری در سرباز معلم ایجاد نشده است

کمالی در پاسخ به سوال برخی از مخاطبان ایسنا، مبنی بر اینکه گفته می‌شود سرباز معلم حذف شده یا تغییراتی در آن ایجاد شده است، گفت: این موضوع صحیح نیست و هیچ تغییری در قوانین و شرایط سرباز معلم ایجاد نشده است. مشکلاتی هم که امسال برخی خبرها درباره آن منتشر شد در نهایت با همکاری و لطف عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حل شد.

وی درباره طول مدت خدمت سربازان معلم نیز اظهارکرد:‌ سربازان معلم با احتساب طول مدت آموزشی خود 24 ماه خدمت خواهند کرد و به عبارتی این افراد برای دو سال تحصیلی فعالیت می‌کنند.

به گفته جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح با برنامه ریزی‌های انجام شده سریازان معلم پس از طی کردن دوران آموزشی خود تا اول شهریور ماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند تا پس از برگزاری دوره‌های آموزشی برای این افراد از ابتدای سالتحصیلی به مدارس بروند.

کمالی درباره وضعیت سرباز معلم در سال آینده نیز گفت: ما تصمیمی برای لغو یا تغییر در سرباز معلم نداریم و مانند روال امسال در سال آینده نیز اقدام به جذب سرباز معلم، سرباز هیات علمی، سرباز سازندگی و ... خواهیم کرد مگر اینکه وزارتخانه مربوطه از این سهمیه خود انصراف دهد.

حقوق سرباز معلم‌ها چقدر است؟

وی درباره حقوق سرباز معلم‌ها نیز به ایسنا گفت: سربازان معلم به اندازه سربازان وظیه حقوق می‌گیرند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره اینکه سربازان معلم با چه مدرک تحصیلی پذیرش می‌شوند، اظهارکرد: برای مشمولان سرباز معلم با مدارک فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است.

کمالی ادامه داد: اولویت بکارگیری سربازان معلم در مناطق محروم است مگر اینکه موارد استثنایی با تائید وزارت آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پایان از متقاضیان سرباز معلم خواست تا هرگونه ابهامی در این‌باره را از طریق ادارات آموزش و پرورش پیگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار