امام جمعه یاسوج گفت: وظیفه روحانیون در امر روشنگری و آگاهی بخشی برای مقابله با بدعت ها و فرقه های انحرافی در جامعه مهم و ضروری است.
کد خبر: ۲۴۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 21 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی روز سه شنبه در جمع مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود:مردم باید از ظرفیت عظیم مبلغان دینی در امر هدایت و روشنگری استفاده ی مطلوب کنند.

وی بیان کرد: اگر هر شخصی در هر جایگاهی که قرار دارد به وظایف خود به خوبی عمل کند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: شانه خالی کردن از مسئولیت و تعهد اجتماعی از سوی هیچ شخص مسلمانی پذیرفته شده نیست و هر کس باید بر اساس وظایف ذاتی خود،نسبت به اصلاح امور جامعه و حل مشکلات مردم قدم بردارد.
وی اثر گذاری تبلیغ در ذهن و قلب مردم را مهمترین مساله در امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: اگر مبلغان دینی در رفتار و گفتار خود صداقت نداشته باشند این تبلیغ اثری نخواهد داشت.
امام جمعه یاسوج ابراز داشت: برای اثر گذاری بیشتر تبلیغ دینی در جامعه مبلغان دینی باید خود را مانند عموم مردم بدانند.
وی روشن کردن فطرت های خاموش و غافل در جامعه را از دیگر وظایف روحانیون دانست و گفت: جامعه به واسطه فطرت دینی ،تشنه هدایت و روشنگری و آبستن پذیرش باورهای اخلاقی و مذهبی است و روحانیون باید نسبت به ان امر واقف باشند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار نیز از اعزام حدود 635 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق شهری و روستایی این استان برای پاسخگویی به مسائل شرعی مردم خبر داد.
حجت الاسلام حمید برازش افزود: هم اکنون دو دبیرستان صدرا با هدف تدریس دروس حوزوی علاوه بر رشته علوم انسانی در استان فعالیت می کنند که در آینده نزدیک به پنج دبیرستان افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه 480 خانه قرآنی درکهگیلویه و بویراحمد فعال است گفت: امسال در قالب برنامه زمانبندی معین 100 قاری برجسته برای حفظ ده جزء قرآن کریم قرآن آموزان را تعلیم می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار