رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 6 هزار و 800 تن گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان از مزارع چرام خریداری شده که در نوع خود رکورد بی‌سابقه‌ای طی 10 سال اخیر بوده است.
کد خبر: ۲۴۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 22 June 2016
عیدی هشدارنسل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام از برداشت بیش از 6 هزار و 800 تن گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان در چرام خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 6 هزار و 800 تن گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان از مزارع چرام خریداری شده که در نوع خود رکورد بی‌سابقه‌ای طی 10 سال اخیر بوده است.

وی، افزود: برداشت امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 60 درصد رشد کرده که این مقدار با گندم بذری تحویلی به شرکت‌های توزیع بذر به بیش از 7 هزار تن خواهد رسید.

این مسؤول، اضافه کرد: دلایل این افزایش، کشت مکانیزه، استفاده از بذور اصلاح شده، بارندگی کافی، مبارزه با علف‌های هرز و....است.

هشدارنسل با بیان اینکه جهادکشاورزی پایه و شالوده اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به این هدف مهم، ایجاد تحرک در بخش تولید است.

وی، ابراز کرد: برای رسیدن به این منظور، برش شهرستانی صورت گرفته تا کارشناسان پهنه روستایی، اهتمام جدی و ویژه‌ای در راستای اجرایی کردن شعار سال و دستیابی به اهداف در پهنه خود به عمل آورند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در ادامه سخنان خود به طرح تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان نیز اشاره داشت و عنوان کرد: اقلام موردنیاز مردم بر اساس سهمیه شهرستان مشخص شده و مباشرین خرید قبل از ماه مبارک معرفی شدند.

هشدارنسل، گفت: عمده کالاهای ماه مصرفی در ماه مبارک رمضان، شکر، برنج، مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد است که 30 تن شکر، 15 تن برنج، 10 تن مرغ منجمد و یک تن گوشت قرمز منجمد سهمیه شهرستان شد.
وی، هدف از این کار را کنترل قیمت کالا در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار