در این بین رقابت بین استقلال و پرسپولیس برسر جذب بازیکنان مشترک باعث شده که قیمت بازیکنان به طرز قابل توجهی بالا برود.
کد خبر: ۲۴۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 22 June 2016
گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در حالی در جریان است که بر خلاف سال‌های گذشته این استقلال و پرسپولیس هستند که فعال‌ترین حضور را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری داشته‌اند. اگر در سال‌های گذشته باشگاه‌های صنعتی ستاره‌های لیگ را درو می‌کردند، امسال مشکلات مالی این باشگاه‌ها باعث شده که استقلال و پرسپولیس در کنار تراکتورسازی ستاره‌های لیگ برتر را جذب کنند.

در این بین رقابت بین استقلال و پرسپولیس برسر جذب بازیکنان مشترک باعث شده که قیمت بازیکنان به طرز قابل توجهی بالا برود. بازیکنانی که بدون سابقه زیاد ملی بر سر دو راهی دو باشگاه قرمز و آبی و قرار گرفتند و به شکل قابل توجهی رقم قرارداد آنها بالا رفت.

استقلال؛ کاوه رضایی

کاوه رضایی بی تردید مهمترین چهره فصل نقل و انتقالات بود که در نهایت تصمیم گرفت با استقلال قرارداد امضا کند. کاوه رضایی مدت‌ها بر سر انتخاب تیم جدیدش درگیر بود و حتی تا آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس هم پیش رفت اما در نهایت با چرخشی 180 درجه‌ای با استقلال قرارداد امضا کرد و به قول علیرضا منصوریان تخفیف خوبی هم به این داد. قرارداد رضایی با استقلال یک میلیارد تومان است و گفته می‌شود آپشن‌هایی در قرارداد این بازیکن گنجانده شده است که می تواند رقم قرارداد او را تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان هم بالا برود.

بختیار رحمانی

عده‌ای بختیار رحمانی را گران‌ترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات می‌دانند، بازیکنی که اولین خرید این تیم لقب گرفت و موفق شد پیراهن تیمی که ادعا کرده از بچگی عاشق آن بوده را بر تن کند. بختیار رحمانی که به واسطه رابطه بسیار نزدیکش با رحمتی با استقلال قرارداد امضا کرد گفته می‌شود رقمی نزدیک به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان با استقلال قرارداد امضا کرده است. رحمانی را می‌توان مهمترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات نامید و باید دید عملکرد او در لیگ شانزدهم چطور خواهد بود.

ووریا غفوری

در مورد وریا غفوری گفته می‌شود که این بازیکن تنها به دلیل رقابت با رامین رضاییان و برای پس گرفتن جایگاهش در ترکیب ثابت تیم ملی به استقلال آمده است. با این حال این بازیکن قرارداد قابل توجهی با استقلال امضا کرده است و گفته می شود مبلغی در حدود یک میلیارد تومان از این باشگاه گرفته است. البته با توجه به کیفیت غفوری در سال‌های گذشته و در صورتی که بتواند عملکرد خوبی از خود نشان بدهد شاید این رقم برای این بازیکن چندان هم بالا نباشد.

فرشید باقری

فرشید باقری یکی از بازیکنانی بود که برانکو به شدت روی جذب او اصرار داشت و اعتقاد داشت این بازیکن می‌تواند در بخش دفاعی مشکلات پرسپولیس را حل کند ولی این بازیکن هم مثل کاوه رضایی ترجیح داد با استقلال قرارداد امضا کند و البته مبلغی بسیار بالاتر از تصور بگیرد. هرچند این بازیکن چندان اسم و رسمی در فوتبال ندارد اما گفته می‌شود کیفیت او تا حدی است که هم نظر برانکو و هم نظر منصوریان را جلب کند. در این بین گفته می شود این بازیکن از استقلال 960 میلیون تومان گرفته است.

کنعانی‌زادگان

بعد از اینکه کنعانی‌زادگان با مسئولان پرسپولیس برای تمدید قرارداد با این تیم به توافق نرسید، تصمیم گرفت با استقلال قرارداد امضا کند. این بازیکن ملی‌پوش که سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود با رقمی نزدیک به 700 میلیون تومان با استقلال قرارداد امضا کرد.

آرش افشین

آرش افشین با وجود اینکه به دلیل مصدومیت و مشکل کارت پایان خدمتش حدود دوسال از میادین دور بود، با این حال آنقدر بازیکن با کیفیتی بوده است که استقلالی‌ها به سراغ او بروند. او با قرارداد 500 میلیونی به استقلال پیوسته و آپشن‌هایی در قراردادش وجود دارد که مبلغ آن را بالاتر هم می‌برد.

پرسپولیس؛ سیدجلال حسینی

مهدی رحمتی تلاش زیادی کرد که سیدجلال حسینی را استقلالی کند ولی این بازیکن در نهایت ترجیح داد با پرسپولیس قرارداد اما کند چراکه بارها اعلام کرده بود که به این تیم علاقه‌مند است تا این بار پرسپولیس بازیکن مورد نظر استقلال را از چنگ این تیم در ییاورد. در این بین سیدجلال که بعد از دو سال موفق شد رضایت برانکو را برای پیوستن به پرسپولیس جذب کند، با این تیم قرارداد 750 میلیون تومانی امضا کرده است.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند بی‌تردید مهمترین خرید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود. بعد از فصل کابوس‌واری که سوشا مکانی در پرسپولیس داشت و گل‌های عجیب و البته محرومیت های پی در پی که تجربه کرد، بالاخره برانکو تصمیم گرفت پرحاشیه ترین بازیکن تیم خود را کنار بگذارد و با علیرضا بیرانوند قرارداد امضا کند. گفته می‌شود یکی از بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر ایران با پرسپولیس قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون تومانی امضا کرد.

وحید امیری

وضعیت وحید امیری دقیقا برعکس کاوه رضایی بود، او بعد از اینکه با استقلال به توافق رسید، با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و به اولین بمب فصل نقل و انتقالات تبدیل شد. گفته می شود قرارداد این بازیکن ملی پوش با پرسپولیس یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان است که به یکی از گران‌ترین قراردادهای تاریخ ایران تبدیل شده است.

ساسان انصاری

ساسان انصاری امیدوار است که در کنار برانکو ایوانکویچ به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران تبدیل بشود. او که فصل گذشته در فولاد خوزستان بازی کرده بود، قراردادی 650 میلیون تومانی با پرسپولیس قرارداد امضا کرده است و البته با آپشن‌هایی که در قرارداد او گنجانده شده است مبلغ قرارداد این بازیکن تا 800 میلیون تومان هم بالا می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار