آتش‌سوزی پسماندهای کشاورزی در محدوده دانشگاه آزاد به سمت دشت کلاچو در حالی روی داده و در حال پیشروی است که برخی مسؤولان هنوز از این حادثه اطلاع پیدا نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 23 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، آتش‌سوزی در مزارع اطراف دانشگاه آزاد به سمت دشت کلاچو که از ساعاتی قبل آغاز شده به سرعت در حال پیشروی است.

این آتش‌سوزی که احتمال می‌رود ناشی از سوختن پسماندهای کشاورزی باشد در حالی رو به گسترش است که تا این لحظه نیرویی برای اطفای آتش در محل آتش‌سوزی حضور نیافته است.

تماس تلفنی خبرنگار فارس با فرماندار شهرستان و نیز مسؤول حوادث فرمانداری بی‌جواب ماند اما شهردار دهدشت پس از گفت‌وگوی تلفنی خبرنگار فارس راهی محل وقوع آتش‌سوزی شد.

جواد تخشا با بیان اینکه آتش‌سوزی پشت دانشگاه آزاد توسط آتش‌نشانی مهار شده است، اظهار داشت: سمت دیگر آتش که به خارج از محدوده شهری تعلق دارد به صورت جزئی ادامه دارد.

وی افزود: شهرداری برای کنترل آتش در صورت سرایت به محدوده شهر آمادگی کامل دارد.

تخشا با بیان اینکه آتش‌نشانی برای مهار آتش‌های خارج از شهر مسؤولیتی ندارد، افزود: واحدهای آتش‌نشانی دهدشت در حال حاضر تنها یک دستگاه خودروی اطفای حریق دارند و با توجه به شرایط دست‌اندازی در برخی از جاها امکان حضور مقدور نیست.

شهردار دهدشت تصریح کرد: آتش‌سوزی‌های ناشی از سوزاندن پسماندهای کشاورزی کاری عمدی از سوی کشاورزان است و به خودروی آتش‌نشانی ضربه وارد می‌کند.

سهراب حجت‌خواه عضو شورای شهر که در دقایق اولیه آتش‌سوزی راهی محل حادثه شده بود به خبرنگار فارس گفت: با اعلام حادثه به صورت حضوری از آتش‌نشانی درخواست کمک و مهار آتش کردم.

حجت‌خواه تصریح کرد: مأموران آتش‌نشانی با بیان اینکه آتش‌سوزی خارج از شهر به حوزه ما ربطی ندارد از حضور در محل حادثه شانه خالی کردند.

عضو شورای شهر دهدشت افزود: در تماس با مسؤولان شهرستان جز ناحیه مقاومت بسیج کسی حتی پاسخگوی تماس ما نشد اما فرمانده سپاه برای اطفای حریق اعلام آمادگی کرد.

علی پوزش فرماندار دهدشت عصر دیروز در این خصوص گفت: سوختن پسماندهای کشاورزی موجب شده بود تا آتش‌سوزی به سوی دانشگاه آزاد دهدشت گسترش پیدا کند.

وی گفت: آتش‌سوزی مزارع دهدشت مهار شده و خطری منطقه را تهدید نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار