تجربه پارلمانی اندک اعضای فراکسیون امید از مهم‌ترین دلائل عدم موفقیت این فراکسیون در انتخابات هیات‌رئیسه بود
کد خبر: ۲۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 23 June 2016
به نقل از ایلنا،سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: روسای شعب ۱۵گانه در چینش اعضای کمیسیون‌ها، به گونه‌ای عمل کردند که فراکسیون امید در اکثر کمیسیون‌ها در اقلیت قرار گرفت و رقابت هیات‌رئیسه را واگذار کرد.

"محمدعلی وکیلی” با اشاره به عدم موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های مجلس دهم، اعلام کرد: به نظر می‌رسد، چندین علت در کنار یکدیگر موجب بروز این مسئله شدند و این دلائل باوجود این‌که در ظاهر ارتباطی به یکدیگر نداشتند اما در کنار هم، یکدیگر را تقویت کردند.
تجربه پارلمانی اندک فراکسیون امید
او با بیان این‌که تجربه پارلمانی اندک اعضای فراکسیون امید از مهم‌ترین دلائل عدم موفقیت این فراکسیون در انتخابات هیات‌رئیسه بود، گفت: با نگاهی به سوابق و تجربه‌های پارلمانی اعضای فراکسیون امید و مقایسه آن با تجربه حضور اعضای فراکسیون ولایت در مجلس، درمی‌یابیم که بی‌تجربگی ما در واگذاری رقابت سر تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه کمیسیون‌ها تاثیر بسزایی داشت.

رقابت برخی اعضای فراکسیون امید با یکدیگر

عضو هیات‌رئیسه مجلس دهم اضافه کرد: مسئله دیگری که در بروز این مشکل تاثیرگذار شد، عدم رعایت همّیت تشکیلاتی، از سوی برخی از اعضای فراکسیون امید بود و شاهد بودیم، در برخی موارد اعضای فراکسیون امید با یکدیگر رقابت کردند و حتی در مواردی به دلیل برخی دلگیری‌های داخلی به رقیب رای دادند.

نقش منفی روسای شعب ۱۵گانه در چینش اعضای کمیسیون‌ها

سخنگوی فراکسیون امید یادآورشد: سومین و مهم‌ترین عامل شکست فراکسیون امید در انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌ها نیز به نقش روسای شعب مربوط بود. درواقع روسای شعب ۱۵گانه در چینش اعضای کمیسیون‌ها، به گونه‌ای عمل کردند که فراکسیون امید در اکثر کمیسیون‌ها در اقلیت قرار گرفت و در رقابت هیات‌رئیسه را واگذار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار