رييس دادگستري گچساران :
اين مقام قضايي با بيان اينكه تنها يكبار نماينده محترم شهرستانهاي گچساران و باشت را در نماز جمعه ملاقات كرده ام و ايشان هيچ نقشي در انتصاب من نداشته اند و من در مراسم معارفه ام از ايشان تشكر نكرده ام
کد خبر: ۲۵۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 25 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، از گچسارن نشست رييس دادگستري شهرستان گچساران ساعتي پيش با اصحاب رسانه پايان يافت.
رضا ميشان رييس جديد دادگستري گچساران در نشست خبري پيش از ظهر امروز با اصحاب رسانه بيان كرد : در دستگاه قضايي نظام جمهوري اسلامي با هيچ كس و هيچ جرياني پيوند اخوت نبسته ايم .
وي در ادامه افزود تعداد پرونده هاي وارد شده به محاكم قضايي سال گذشته شهرستان گچساران بيش از 30 هزار مورد بوده است كه از مجموع پرونده هاي وارده به شوراي حل اختلاف شهرستان گچساران 1341 مورد بوده كه منتهي به صلح و سازش شده است .
ميشان در ادامه بيان داشت : ميزان ورودي و خروجي به دادگاههاي عمومي و حقوقي شعبه 2 شهرستان گچساران تعداد 9956 پرونده بوده كه آمار خروجي آن 1276 پرونده مي باشد.
وي آمار ورودي به دادگاه انقلاب را 14897 پرونده اعلام كرد.
سرقت بیشترین آمار جرائم در گچساران
ميشان با بيان اينكه بيشترين جرائم در اين شهرستان مربوط به سرقت مي باشد اظهار داشت : در سال گذشته يك هزارو 609 پرونده به حوزه قضايي شهرستان وارد شد كه اين ميزان نسبت به سال قبل كاهش 25 درصدي داشته است .
اين مقام عالي قضايي شهرستان زمان رسيدگي به پرونده هاي كيفري را بين 20تا30 روز وپروندهاي حقوقي را بين 40 تا60 روز اعلام كرد
در زمينه حفظ حقوق وصيانت از بيت المال 10 هكتار زمين از اراضي دولتي سال گذشته به بيت المال بازگشت داده شد
ميشان در ادامه افزود:بيش از يك هزار پرونده در زمينه ضرب وجرح عمدي وارد محاكم قضايي اين شهرستان شده كه نسبت به سال 93 كاهش 9درصدي را داشته ايم
وي عنوان كرد هم چنين جرايمي مانند مزاحمت تلفني ، تخريب ، حمل مواد مخدر ، كلاهبرداري ، استعمال مواد مخدر ، تهمت و افترا ، ايجاد مزاحمت با چاقو و تصرف غير قانوني ، كاهش 22 درصدي نسبت به سال گذشته داشته ايم.
کدام جرائم در گچساران رشد داشته اند؟
ريس دادگستري گفت در برخي از جرائم ،جرائمي هستند كه نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كرده اند مانند تصادفات منجر به فوت كه افزايش 62درصدي را در اين زمينه داريم و از نظر دعواي و حقوقي در سطح شهرستان گچساران رتبه اول را دارد كه اين اشخاص حقيقي يا حقوقي،مطالبه خاصه يا مطالبه وجه نقد بوده كه با افزايش 45درصدي مواجه هستيم.
رتبه دوم مربوط به احصار از پرداخت ورسيدگي به پرونده هابوده كه افزايش 38درصدري را داشته است وهم چنين رتبه سوم مربوط به مطالبه مهريه كه با افزايش 60درصدي مواجه هستيم.
در ادامه افزود :در زمينه برخورد با شكارچيان وصيادان غير مجاز كه مربوط به اداره محيط زيست در سال 94مي باشد 50راي صادر شده است.
هیچ نماینده ای در انتصاب من نقش نداشته است
در انتها وي در پاسخ به سوال خبرنگارديگر آيا نماينده در انتصاب شما نقشي داشته است بيان كرد :در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي اصلا چنين چيزي وجود ندارد و رئيس دادگستري بر حسب سياست انتخاب نمي شود.
 اين مقام قضايي با بيان اينكه تنها يكبار نماينده محترم شهرستانهاي گچساران و باشت را در نماز جمعه ملاقات كرده ام و ايشان هيچ نقشي در انتصاب من نداشته اند و من در مراسم معارفه ام از ايشان تشكر نكرده ام بلكه اعلام كرده ام به جهت راه اندازي و تكميل ساختمان جديد دادگستري ايشان با ما همكاري لازم را داشته باشند.
گزارش:سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار