تابناک کهگیلویه و بویراحمد
برخی کشاورزان حوزه شهر مادوان با ارسال نامه‌ای به جعفر گوهرگانی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از او خواستند تا به موضوع تصاحب زمین‌های کشاورزی‌اشان از سوی منابع طبیعی ورود کند و از تضییع آنچه "حق" خود نامیدند، جلوگیری کند.
کد خبر: ۲۵۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 26 June 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
از سوی منابع طبیعی دیوارظلم به کشاورزان احداث میشود
برخی کشاورزان حوزه شهر مادوان با ارسال نامه‌ای به جعفر گوهرگانی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از او خواستند تا به موضوع تصاحب زمین‌های کشاورزی‌اشان از سوی منابع طبیعی ورود کند و از تضییع آنچه "حق" خود نامیدند، جلوگیری کند.

چند وقتی است که اداره منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد ظلم و ستم را با توسل به زور به بهانه منابع ملی بودن زمینهای کشاورزی، به طریق اهرمهای فشار خود، توسط تعدادی از کارشناسان بر گرده نحیف و مظلوم آسیب پذیرترین اقشاراین سرزمین یعنی کشاورزانی که داریی آنها فقط چند قواره زمین دیم و یا آبی است نهاده است.
منابع طبیعی با تکیه بر زور و استفاده از پشتوانه هایی چون نیروهای حفاظتی زیر مجموعه خود، به تعدادی از کشاورزانی که نه سرمایه و زبان و حامی دارند و نه ملجا و مامنی دارند تا از خود دفاع کنند،- به ویژه در منطقه مادوان- دیوارهای ظلم وستم را گسترش داده است و به بهانه دفاع از منابع ملی اقدام به کشیدن این دیواره کمربندی منابع ملی در بعضی زمینهای کشاورزی خانواده هایی کرده که کل دارایی ومخارج زندگی آنان وتنها راه امرار معاششان همین زمین کشاورزیست که از صدها سال پیش با ضرب انگشت ونوک کلنگ احیا نموده والان آن را به منزله ناموس خود محترم میشمارند.
افراد وعوامل مدیریتی و بدنه کارشناسی منابع طبیعی استان دست به دست هم داده وبدون توجه به بوجود آوردن بزرگترین آسیبها و معضلات اجتماعی و تهدید خانواده ها در انحراف آنان از مسیر زندگی و منحرف کردن آنان به گودال فلاکت علاوه براینکه بدبینی عجیبی در مردم نسبت به سیستم اداری ایجاد می کنند زمینه بدبینی به نظام وقوانین رئوف اسلام را فراهم وناامنی اجتماعی را افزایش می دهند.
بنده بعنوان یک فرد که چند روزی در سیستم اداری با این معضلات مواجه شده ام ابتدا به مدیران کل این ادارات هشدار میدهم شما که توان نظارت برکارشناسان خود را ندارید شما که تخصصی جهت کنترل زیر مجموعه بر مدیران فنی خود ندارید یا قدرت اجرایی در این راستا ندارید و قانون وعدالت را فقط به میل خود فقط برای افراد ضعیف و بجای مطلق، نسبی اجرا می کنید و حتی حاضر نیستید در کنار این زمینهای زراعتی حضور فیزیکی داشته تا واقعیتها را بهترلمس کنید و درمورد زندگی مردم تصمیم عجولانه نگیرید، حداقل خود را از این قید وبند آزاد کنید و بگذارید افرادی براین مسند تکیه زنند که به درد مردم وبا فقر تاریخی آنها بدلیل ظلم تاریخی رژیم ستم شاهی آشنا باشند.
آیا این مردم همان مردمی نیستند که به خاطر خاک و زمین خود با ابزارکشاورزی وسیله دفاع تهیه و خون عزیزان خود را نثارکردند تا با آرامش خاطر زندگی کنند و درسایه عدالت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه ای نداشته باشند؟
یا اینکه آنقدر شماها خون مردم رادر شیشه کرده وهر روز با تصاحب زمین‌هایی که صدها سال است کشت می شده وتنها راه امرار معاش خانواده هاست با تغییر نقشه های خود در سالهای اخیر بدون توجه به مالکیت وحقوق شهروندی مردم، آنان را به بهانه هایی که نه عقل قبول دارد ونه شرع ونه دین ونه اجماع فقط با نقشه‌های دستی و سلیقه ای و با تغییرات دلخواه خود تصاحب نمایید؟.
آیا میخواهید این اراضی را از صاحبان اصلی خود غصب کرده وآن را به زمین خواران سرمایه دار و ویلاسازها ونور چشمی هایی واگذار کنید که در شمال شهر یاسوج با واگذاری منابع ملی به این قشر و احداث اسمان خراشهای خود، باب میل شما عمل می‌کنند؟.
من از شماها که به قول خودتان دنبال حقوق حقه مردم هستید، میپرسم چند صد هکتار از بهترین اراضی ملی استان که نگین و ورودی شهر یاسوج است و در بهترین نقطه ورودی این شهر در مسیر یاسوج شیراز قرار دارد را به چه بهایی به دانشگاه آزاد یاسوج واگذار کرده اید؟،
آیا سیستم امنیتی ونظارتی وبازرسی استان و کشور تاکنون پرسیده است منابع طبیعی با چه امتیازی از دانشگاه آزاد، این صد هکتار زمین را واگذار کرده و بلا استفاده مانده است؟
آیا نمیشد از این زمین یک پارک گردشگردی در ورودی شهر ایجاد کرد تا هم زیبایی استان را چند برابروهم صدها جوان در آن اشتغال به کار شوند؟.
این چه قانونی است که در استانهای همجوار زمینهای دیم به کشاورزانی که در همجواری آن زمین کشاورزی دارند واگذار و احیا میشوند و موجبات رونق اقتصادی و تولید و زراعت برای اقشار نیازمند را فراهم میکنند، اما در 20 کیلومتری یاسوج فریاد کشاورزانی که در روستاهای همجوار یاسوج مادوان ومهریان و...زمینی که صد سال است در زیر جدول آب که بهترین نماد کشاورزی بودن زمینهای مذکور و از قدیم الایام وجود داشته و حتی هر فرد عادی هم آن را ببیند باتوجه به موقعیت آن بر کشاورزی بودن آن گواهی میدهد، از سوی تعدادی ازکارشناسان منابع طبیعی استان ما که خود را نخبه وبه ظاهر عقل کل می دانند فقط به صرف اینکه یک نقشه ای به سلیقه خود درسالهای اخیرطراحی کرده اند بدون در نظر گرفتن ظلمی که دارنددر حق کشاورزان انجام میدهند آن را منابع ملی تلقی کرده و رای برملی بودن آن میدهند.
آیا دولت جمهوری اسلامی و قانون شرع اسلام این را از مدیران کارشناسان و قضات ما میپذیرند که رأیی بدون توجه به عدل انصاف بر ملی بودن زمین کشاورزان بدهند؟.
آیا ما باید در جامعه ای که رهبری فرزانه سکاندار آن و مردم در سایه حکومت اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری و زمینه آسایش و امنیت ما فراهم شده و با آرامش خاطربه مدیران و کارشناسان و قضات اعتماد کرده اند، به ناحق در حق این مردم ظلم کنیم و زمینه بدبینی را به قوانین این نظام با تصمیمات خام و جاهلانه خود فراهم کنیم؟
بنده به نماینگی از کشاورزان به فلاکت نشسته این استان و از زبان بی زبانی آنها ابتدا از نماینده محترم ولی فقیه، مدیرکل منابع طبیعی، مدیران ادارات مربوطه، مدیران ارشد و ائمه جمعه وجماعا ت وتمامی نخبگان و رسانه ها انتظار دارم تا حداقل از این معضل اجتماعی که باعث سو استفاده افراد زیادی در این سیستم اداری شده جلوگیری کنند.
از رئیس سازمان جهاد کشاورزی که تاکنون منشأ خیر برای کشاورزان بودند، نیز انتظار ویژه‌ای هست تا با پیگیری جدی این موضوع و دستور به منابع طبیعی که زیرمجموعهای این سازمان هست، حق کشاورزان را به آن‌ها برگرداند.
انشالله با واگذاری اختیار اراضی کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی و واگذاری اراضی مربوطه براساس حقوق واقعی مردم و اسناد و مدارک از جمله نسق زراعتی از حق کشی این قشر ضعیف جلو گیری شود و این کمربند حفاظتی منابع طبیعی که به زعم ما این دیوار در بعضی مناطق دیوار ظلم وستم به کشارزان و در بعضی مکانها مثل شمال یاسوج به مکان سواستفاده زمینهای گران قیمت ملکی به افراد ذی نفوذ تبدیل شده جلوگیری وتبدیل به دیوار حق وحقیقت وعدالت شود.
مصیب حیدری، به نمایندگی از کشاورزان منطقه مادوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار