یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که شمار زیادی از عناصر داعش در رود فرات غرق شدند.
کد خبر: ۲۵۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 26 June 2016
به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که شمار زیادی از عناصر داعش در زمان فرار از منطقه «الجولان»آخرین پایگاه داعش در شهر«فلوجه»به سمت منطقه «الازرکیه»آخرین مقر فرماندهی شان در شمال غرب این شهر در رودخانه فرات غرق شدند.

فرار عناصر داعش در پی پیشروی نیروهای عراقی از سه محور داخل منطقه الجولان صورت گرفت که منجر به شکست گروه تروریستی داعش و تلفات سنگین این گروه و فرار باقی مانده آنها به منطقه الازرکیه شد.ده ها ترویست داعش در الجولان توسط نیروهای عراقی از پای درآمدند.

به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود در پی غرق شدن عناصر داعش در رود فرات میان سرکردگان و عناصر داعش در الازرکیه اختلافات شدیدی به وجود آمد.داعش پیش از این جنایت های زیادی با غرق کردن غیرنظامیان در رود فرات و انداختن جنازه های کسانی که می کشت به داخل این رود،مرتکب شد.بخشی از جنایت های داعش شامل این می شد که به دست و پای غیرنظامیان سنگ های بزرگی می بست تا آنها را به عمق رود فرات پایین ببرند و به بالا بازنگردند.

فرات همچنین شاهد غرق مادران و کودکانشان طی روزهای گذشته بود زیرا عناصر گروه تروریستی داعش تلاش کردند با تیراندازی به سمت خانواده هایی که قصد داشتند از فلوجه با قایق های قدیمی به سمت منطقه «عامریه»محل وجود اردوگاه های آوارگان فرار کنند،جلوگیری کنند.

دولت عراق امروز اعلام کرد که با آزادی منطقه الجولان شهر فلوجه به طور کامل آزاد شد.عملیات آزادسازی فلوجه را «حیدر العبادی»در نطقی تلویزیونی در ۲۳ می گذشته اعلام کرد.

در همین حال،«عبدالوهاب الساعدی»فرمانده عملیات فلوجه به تلویزیون رسمی عراق گفت:«از همین جا و از مرکز منطقه الجولان که توسط دستگاه مبارزه با ترویسم پاکسازی شد،اعلام می کنیم که جنگ فلوجه به پایان رسید.»

الساعدی تاکید کرد که در عملیات بازپس گیری فلوجه ۱۸۰۰ تروریست کشته شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار