مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی توسط رسانه‌ها در خصوص کاهش تولید زباله و پسماند تأکید کرد.
کد خبر: ۲۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 26 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نخستین نشست مدیریت پسماند با حضور معاون استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد در استانداری برگزار شد.

سید اسدالله هاشمی در این نشست اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند یکی از بهترین قانون‌هایی است که با ۲۳ ماده و نه تبصره در سال ۸۳ به تصویب رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت پسماند را جمع‌آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت و یا دفع و انهدام زباله‌ها بیان کرد.

وی بر جمع‌آوری و دفن زباله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بهترین روش دفن و امحای زباله‌ها دفن بهداشتی است متولیان امر به این موضوع دقت و توجه ویژه داشته باشند.

این مسؤول، رسانه‌ها و صدا و سیما را از جمله مهم‌ترین منابع آموزشی عنوان کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها باید در این زمینه همت کافی کرده و نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص کاهش تولید زباله و پسماند اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی با بیان اینکه جمع آوری زباله در استان افتضاح است، ادامه داد: متأسفانه دفن زباله و گاهاً سوختن زباله‌ها مشکلات محیط زیستی ایجاد می‌کند و رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آموزش در خصوص جمع آوری زباله ها کم کاری کرده و تاکنون هیچ گونه همکاری در این خصوص صورت نگرفته است.

این مسؤول قانون مدیریت پسماند را قانونی ملی و مصوب شده عنوان کرد و از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما خواست نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص کاهش تولید زباله و پسماند همکاری همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفن زباله‌ها در شهرها به عهده شهرداری، در روستاها به عهده دهیاری و در بیرون از این‌ها به عهده بخشداری‌ها است، یادآور شد: هزینه جمع‌آوری و دفن زباله‌های صنعتی بر عهده تولیدکنندگان است.

هاشمی با اشاره به عدم پرداخت هزینه‌های پسماند توسط برخی از تولیدکنندگان گفت: این امر قانون است و قانون باید اجرا شود و مردم نمی‌توانند از زیر بار قانون شانه خالی کنند ضمن اینکه در صورت عدم همکاری تولیدکنندگان موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار