تابناک کهگیلویه و بویراحمد
خادمی خواستار الگوگیری از برخی استان های پیشرو در این زمینه شد وافزود: اگر بتوانیم مشابه کاری که در استان ‌های فارس و کرمان در این خصوص شده اقدام کنیم، می ‌توانیم پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم.
کد خبر: ۲۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 27 June 2016
ایجاد تعاونی یکی از راه هایی است که می تواند به توسعه متوازن در بخش های اقتصادی کمک کند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد بنابر گفته ی مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، از 3 هزار تعاونی موجود،2هزار تعاونی فعال می باشند که 287 هزار نفر عضو این تعاونی ها می باشند.
از دیگر آمار مربوط به تعاونی ها در استان می توان به فعالیت 962 تعاونی در بویراحمد اشاره کرد ضمن اینکه بیشتر این تعاونی ها در حوزه فرش،خدمات،حمل و نقل و مسکن فعالیت می کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،حال مسئولین استانی به این نتیجه رسیده اند تا طرح های اقتصادی را در همه بخش ها به تعاونی ها واگذار کنند.هرچنداستاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست توسعه استان گفته است: موضوع تشکیل تعاونی‌ ها را قبل از آنکه وزارت کار و تعاون پیگیر ایجاد آن باشد ما در استان دنبال کردیم.
خادمی خواستار الگوگیری از برخی استان های پیشرو در این زمینه شد وافزود: اگر بتوانیم مشابه کاری که در استان ‌های فارس و کرمان در این خصوص شده اقدام کنیم، می ‌توانیم پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم.
استاندار با تاکید بر تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران محلی در شهرستان‌ های استان، اظهار داشت: با تشکیل این تعاونی در شهرستان‌ ها زمینه ایجاد وتوانمند شدن تعاونی استان کهگیلویه وبویراحمد فراهم می‌ شود.
خادمی طرح‌ های با قابلیت واگذاری به متقاضیان سرمایه‌ گذار را زیاد دانست و گفت: با تشکیل تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌ها و همچنین استان بخشی از این ظرفیت‌ های سرمایه ‌گذاری از جمله پارک جنگلی و زمین‌ های اطراف رودخانه بشار به تعاونی‌ها واگذار می ‌شود.
استاندار با تاکید بر اینکه، برای شروع به کار تعاونی‌ های توسعه و عمران امتیازاتی به آنها داده شود، گفت: پیش از این قرار بود این تعاونی‌ها تشکیل شوند و باید توان همراهی برای اجرای برخی کارها در این خصوص تقویت شود.
خادمی یادآور شد: اعضای هیأت موسس تعاونی ‌ها متشکل از فرمانداران و ائمه جمعه هستند که در کنار این افراد چند فرد معتمد به عنوان عضو تعاونی‌ها می توانند انتخاب شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
تعاونی ها در جمهوری اسلامی یعنی رانت ودزدی واختلاس وضعیف کشی و....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار