عضو مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تلاش هستیم تا انجمن حمایت از بیماران دیابتی در این استان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۵۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 28 June 2016
بهرام باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نیازهای اصلی مردم محروم و مستضعف، حمایت از آن‌ها در زمینه‌های مختلف درمانی است.

عضو مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان مناطق محرومی وجود دارد که مردم در زمینه‌های مختلف هنوز درد و رنج ناشی از فقر و نداری را با همه وجود احساس می‌کنند هر چند که نظام جمهوری اسلامی اقدامات و کارهای بزرگی انجام داده است و به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

این عضو مجمع خیرین سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه درمان و بهداشت کارهای خوبی انجام شده و با اجرای طرح تحول سلامت این اقدامات بیشتر شد اما عمق محرومیت به گونه‌ای است که هر چه در استان به جامعه محروم و مستضعف خدمت کنیم باز هم جای کار وجود دارد.

باقری بیان کرد: در حوزه سلامت نیاز به حضور خیرین داریم و باید به غیر از کارهایی که در زمینه مدرسه‌سازی و سایر اقدامات خیرخواهانه صورت می‌گیرد در حوزه سلامت نیز این برنامه‌ها به جد پی‌گیری شوند.

وی گفت: در حوزه مدرسه‌سازی کارهای خوبی انجام گرفته و موفقیت خوبی در استان برای حضور خیرین مدرسه‌ساز داشته‌ایم که با توجه به اهمیت موضوع سلامت و درمان که به صورت مستقیم با جان مردم سر و کار دارد بتوانیم از توان خیرین در استان بیشتر استفاده کنیم.

باقری افزود: هنوز در برخی از واحدهای درمانی استان نیاز به تجهیزات بیشتر داریم و همچنین در برخی از فضاهای درمانی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتری است که تنها با توان دولت نمی‌توان این کمبودها را برطرف کرد.

عضو مجمع خیرین سلامت استان یکی از اقداماتی را که در این استان مورد پی‌گیری قرار داده‌اند موضوع راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران دیابتی ذکر کرد.

وی گفت: در استان آن چه که تاکنون از نظر آمار تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده تعداد بیش از 14 هزار نفر بوده که این تنها مربوط به افراد شناسایی شده است و تعداد زیادی هم بیمار وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده‌اند.

باقری تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها چنین می‌گوید که در استان تعداد 30 هزار بیمار دیابتی داریم که باید از این بیماران حمایت شود.

عضو مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مثال از همین تعداد شناسایی شده بیماران دیابتی تعداد 4 هزار و 600 نفر آن‌ها در یاسوج مرکز استان زندگی می‌کنند.

وی راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران دیابتی را یکی از برنامه‌های مهم ذکر کرد و گفت: برای حمایت از بیماران دیابتی در استان این انجمن را راه‌اندازی خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار