رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید ۱۰ هزارتن گندم در استان، گفت: این تولیدات را به ۱۱ استان کشور صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 29 June 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بحث خوداتکایی گندم و توزیع و تولید بذور اصلاح شده، اظهار داشت: تولید و توزیع 12 هزارتن بذر اصلاح شده تا پایان سال 99 از جمله برنامه‌های این سازمان است.
بذر گندم
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه حدود 10 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود، گفت: این تولیدات را به 11 استان کشور صادر می‌کنیم.
وی 25 هزار تن بذر اصلاح شده برای زمین‌های دیمی و آبی استان لازم داریم، بیان کرد: حدود 60 درصد از کشاورزان استان از بذر اصلاح شده استفاده می‌کنند.
گوهرگانی هدف اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی را افزایش متوسط عملکرد تولید گندم در استان عنوان کرد و افزود: حدود 17 تا 35 میلیارد ریال اعتبار برای تامین بذر اصلاح شده تا سال 99 نیاز داریم.
وی با اشاره به خرید تضمینی 15 هزارتن گندم از کشاورزان شهرستان کهگیلویه ، تصریح کرد: ایجاد سیلوی گندم در این شهرستان ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار